Een SGP-stemmer zit dan als een bok op de haverkist om de onwaarheid ervan aan te tonen.
De SGP - een open partij
Re: De SGP - een open partij
Precies, dat denk ik ook. Ik vind dat deze uitingen uit de tweede kamer moeten blijven.
-
Zou het jammer vinden, net zoals dat ik de aanwezigheid van vele moskeeën in ons land jammer vind. Maar zoals ons land nu is ingericht is daar ruimte voor dus dat is dan zo.
Overigens vind ik het juist goed als mensen iets van hun diepste overtuigingen laten zien, ook als ik het er niet mee eens ben. Een neutrale overheid bestaat immers niet.
- FlyingEagle
Huh? Loop je uit de weg om juist waar het gepast is, je eigen uitgangspunten van beleid te tonen, en die van andere partijen bij te sturen? Wil je dan niks zeggen van het maakbaarheidsdenken van de VVD? Van de broederschapsdroom van PvdA? Van de rebellen van SP? Van de autonome mens van D'66? Van de verplichte vrijheid tot hersenspoeling, zodat slechts de meerderheid bepaalt wat goed en slecht is?
-
Alleen de opvang van een asielzoeker kost al ongeveer € 27.900 per jaar. Hoeveel miljard asielzoekers ons kosten weet volgens mij niemand.FlyingEagle schreef: ↑22 sep 2023, 10:23Ik zou er een t achter zetten anders moet je ook even aangeven over hoeveel geld het hier gaat![]()
Zo beredeneerd is dit de oude discussie: als een kerk op zondag haar klok mag luiden, mag de moskee ook haar gebedsoproep uitzenden op vrijdag. Als we aanmerkingen maken op de gebedsoproep van de moskee, moeten we ook maar direct maar de kerkklokken verbieden. Gelijke monniken, gelijke kappen, zeggen we dan.Adagio schreef: ↑22 sep 2023, 10:23Huh? Loop je uit de weg om juist waar het gepast is, je eigen uitgangspunten van beleid te tonen, en die van andere partijen bij te sturen? Wil je dan niks zeggen van het maakbaarheidsdenken van de VVD? Van de broederschapsdroom van PvdA? Van de rebellen van SP? Van de autonome mens van D'66? Van de verplichte vrijheid tot hersenspoeling, zodat slechts de meerderheid bepaalt wat goed en slecht is?
Ondertussen is het een pleidooi om de Bijbel maar uit de politiek te weren. Om de scheiding van kerk en staat nóg meer door te voeren. Geloven doe je maar achter je eigen voordeur.
Als ik als SGP iemand anders uit de Koran hoor citeren, hoor ik dat aan, en met een open mind. Vervolgens kunnen we in overleg om te kijken wat zijn of haar drijfveren zijn, en wat wij als SGP daar van vinden. Dan heb je een open gesprek, en wellicht zelfs een mogelijkheid om te getuigen.
De spreekwoordelijke bok op de haverkist lijkt me het slechtste wat je kunt doen.
Daar mag je zeker tegen ageren, maar citeren uit de Bijbel gaat m.i. te ver. Net zoals ik ook vind dat niet uit de Koran geciteerd mag worden tijdens een plenaire zitting van de kamer. Ik denk dat het spreekwoordelijke hek van de dam is als tijdens een plenaire zitting van de kamer ruimte komt voor het middaggebed o.i.d.Adagio schreef: ↑22 sep 2023, 10:23Huh? Loop je uit de weg om juist waar het gepast is, je eigen uitgangspunten van beleid te tonen, en die van andere partijen bij te sturen? Wil je dan niks zeggen van het maakbaarheidsdenken van de VVD? Van de broederschapsdroom van PvdA? Van de rebellen van SP? Van de autonome mens van D'66? Van de verplichte vrijheid tot hersenspoeling, zodat slechts de meerderheid bepaalt wat goed en slecht is?
Dat het geloof achter de voordeur hoort, zeg ik nergens. Wel heb ik moeite met geloofsuitingen binnen het staatsrechtelijk domein.Inwoner schreef: ↑22 sep 2023, 10:40Zo beredeneerd is dit de oude discussie: als een kerk op zondag haar klok mag luiden, mag de moskee ook haar gebedsoproep uitzenden op vrijdag. Als we aanmerkingen maken op de gebedsoproep van de moskee, moeten we ook maar direct maar de kerkklokken verbieden. Gelijke monniken, gelijke kappen, zeggen we dan.Adagio schreef: ↑22 sep 2023, 10:23Huh? Loop je uit de weg om juist waar het gepast is, je eigen uitgangspunten van beleid te tonen, en die van andere partijen bij te sturen? Wil je dan niks zeggen van het maakbaarheidsdenken van de VVD? Van de broederschapsdroom van PvdA? Van de rebellen van SP? Van de autonome mens van D'66? Van de verplichte vrijheid tot hersenspoeling, zodat slechts de meerderheid bepaalt wat goed en slecht is?
Ondertussen is het een pleidooi om de Bijbel maar uit de politiek te weren. Om de scheiding van kerk en staat nóg meer door te voeren. Geloven doe je maar achter je eigen voordeur.
Als ik als SGP iemand anders uit de Koran hoor citeren, hoor ik dat aan, en met een open mind. Vervolgens kunnen we in overleg om te kijken wat zijn of haar drijfveren zijn, en wat wij als SGP daar van vinden. Dan heb je een open gesprek, en wellicht zelfs een mogelijkheid om te getuigen.
De spreekwoordelijke bok op de haverkist lijkt me het slechtste wat je kunt doen.
Dat Stoffer zegt dat hij tegen abortus is, omdat hij gelooft dat de mens door God geschapen is, heb ik geen moeite mee. Wel tegen het citeren van bijbelverzen.
Dus je mag wel uitdragen wat je uit je Bron geput hebt, maar niet uit de Bron zelf citeren?
- Niet meer zo actief -
Niet als daarmee de deur open gezet wordt dat ook uit de Koran geciteerd gaat worden. Op dat laatste zit ik namelijk echt niet te wachten.
Waarom denk je dat Frankrijk zich zo sterk als seculier presenteert? Mijns inziens vanwege de grote moslimgemeenschap die steeds meer voet aan de grond kreeg.
Merel, je slaat door.
Natuurlijk mag de bijbel open.
Het Evangelie niet laten klinken omdat je bang bent voor een andere religie.
Daarom is het ook nodig dat we erkennen dat er onderscheid is tussen religies.
Velen zijn daar inmiddels doodsbang voor, maar dat is wel de bijbelse weg.
Ik ben zeer zeker niet bang, maar vind dat dit niet behoort tot het publieke domein. Daarnaast is de overheid hier inconsequent in; citeren uit de Bijbel mag wel tijdens een debat in TK, maar een agent met hoofddoek mag niet.HHR schreef: ↑22 sep 2023, 11:06 Merel, je slaat door.