SGP wil bezuinigen op kinderopvang!

Erasmiaan

Re: SGP wil bezuinigen op kinderopvang!

Bericht door Erasmiaan »

Orchidee schreef:
helma schreef:
de kerk heeft in dit verhaal maar een mager portie van 8 personen :jongle
Nou dat is zeker zeg...wij komen hier met z'n 4en al ver boven :hum
GOED ZO!
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Erasmiaan schreef:
Orchidee schreef:
helma schreef:
GOED ZO!
Nou zeg...zo hoeft het nou ok weer niet.................ik bedoel er alleen mee, dat de kerk er vaak maar bekaaid af komt!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Orchidee schreef:
Erasmiaan schreef:
Orchidee schreef:
helma schreef:
GOED ZO!
Nou zeg...zo hoeft het nou ok weer niet.................ik bedoel er alleen mee, dat de kerk er vaak maar bekaaid af komt!
Daar heb je gelijk in. Maar volgens mij heb je met de collecte (2 per dienst) al veel meer uitgegeven dan 50 euro per maand. Komt nog bij: zondagschool kinderclub, tienerclub, jeugdclub, vrijwiligge bijdrage, acties....
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Orchidee schreef:
Erasmiaan schreef:
Orchidee schreef:
helma schreef:
GOED ZO!
Laat uw linkerhand niet weten wat uw rechterhand doet.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Erasmiaan schreef:
Laat uw linkerhand niet weten wat uw rechterhand doet.
Doe ik niet...ik zeg toch niet hoeveel ik geef, en wat een ander moet doen...
Ik constateer alleen maar een feit!
En een ieder is in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Bloempje28

Bericht door Bloempje28 »

refo schreef:
henriët schreef:
Luther schreef:
refo schreef:Ik blijf volhouden: het is in NL noodzakelijk dat er meer dan 1 inkomen is in een gezin. Het is anders haast niet te doen. En dan ga ik uit van de Randstad.
Sorry, maar dit is een statusprobleem.
Ontzeg jezelf en je gezin allerlei luxe, en je kunt prima op één salaris wonen. Ik woon zelf duur in de Randstad, en wij moeten inderdaad zuinig doen met mijn modaal salaris, maar daar is toch niks mis mee. Ik ga liever een keer niet op vakantie, dan dat ik mijn kinderen tekort zou doen door dat niet één van ons beiden thuis is.
Goed plan van de SGP!
gingen jullie toch niet in de meivakantie alsook in de zomervakantie op vakantie :tilt ;)
Ja, nu gaan we allemaal casussen bedenken hoe we ons geld moeten besteden.
Vaste lasten voor acht personen
laten we zeggen 600 euro huur (lukt je niet, want dat zijn woningen voor max 6 en die krijg je niet voor 8)
water 30 euro per maand
energie 200 euro per maand
telefoon enzo 30 euro per maand
krant 25 euro per maand
de kerk met alles er omheen 50 euro per maand
zorgverzkering 5x80 = 400 euro per maand (3 jonger dan 18)
gemeenteheffing 80 euro
Zit je al op meer dan 1400 waar je geen enkele invloed op hebt.
100 euro boodschappen is nix met een opgroeiend gezin = 433 per maand
die scholen verzinnen ook van alles, gelukkig zijn boeken gratis

vul maar aan!
autoverzekering
benzine
inboedelverzekering
eventuele hobby's voor de kids, maar is niet noodzakelijk

Zo kunnen we nog even doorgaan... het valt echt niet mee!!!
Bloempje28

Maar goed, dit gaat over het feit of een vrouw bijna verplicht is om te werken als je man een modaal inkomen heeft. Ik vind van wel, anderen vinden van niet. Allemaal prima! Maar wat ik me afvraag is het feit of een vrouw kan stoppen met werken als de SGP het kindgebondenbudget zou verhogen, waardoor er dus maandelijks meer geld binnen komt. Of is deze verhoding nihil?? Wie weet daar iets van?
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Bloempje28 schreef:Maar goed, dit gaat over het feit of een vrouw bijna verplicht is om te werken als je man een modaal inkomen heeft. Ik vind van wel, anderen vinden van niet. Allemaal prima! Maar wat ik me afvraag is het feit of een vrouw kan stoppen met werken als de SGP het kindgebondenbudget zou verhogen, waardoor er dus maandelijks meer geld binnen komt. Of is deze verhoding nihil?? Wie weet daar iets van?
Ze hebben nog geen cijfers.
vlinder

Bericht door vlinder »

caprice schreef:
Mister schreef:
caprice schreef:
Mister schreef:
Ook al weer niet waar. Wij konden er een huis krijgen na 1 jaar en 8 maanden (2005-2006)
Was dit particulier of via een zgn ' woonstichting' ?

Vier jaar ingeschreven gestaan zonder enig succes.
Particulier is er genoeg te krijgen, maar erg duur.
Particulier was de wachttijd twee zaterdagkranten. Via de woningstichting 1 jaar en 8 maanden.
Oke. Dat bericht schreef mijn vrouw dus via mijn account (gelukkig zijn man en vrouw een), maar in dezelfde tijd heeft zij ook ingeschreven gestaan. Hoe valt het dan te verklaren dat zij geen woning kreeg?
De grootste "fout" die jongeren m.i. maken is dat ze pas gaan inschrijven als ze een vaste relatie hebben. Een vriend van ons had nog geen verkering, maar wilde wel wat te kiezen hebben. Hij schreef zich vast in, was nog niet zoekende. Zodoende sta je al 4 jaar ingeschreven als je gaat zoeken en heb je op veel mensen voorrang. Wij zoeken op dit moment ook geen huis, maar staan alles bij elkaar toch al ruim 6 jaar ingeschreven. Zoek je een huis (stel dat we een drie-ling krijgen, moeten we toch een keer weg hier) sla je de krant open en kies je een huurhuis uit. Meestal heb je die dan direct omdat je al lang staat ingeschreven.
Enne....niet te kieskeurig zijn helpt ook. Als wij minimaal 3 slaapkamers hadden gewild hadden we ook nog even moeten wachten.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

vlinder schreef:
caprice schreef:
Mister schreef: Particulier was de wachttijd twee zaterdagkranten. Via de woningstichting 1 jaar en 8 maanden.
Oke. Dat bericht schreef mijn vrouw dus via mijn account (gelukkig zijn man en vrouw een), maar in dezelfde tijd heeft zij ook ingeschreven gestaan. Hoe valt het dan te verklaren dat zij geen woning kreeg?
De grootste "fout" die jongeren m.i. maken is dat ze pas gaan inschrijven als ze een vaste relatie hebben. Een vriend van ons had nog geen verkering, maar wilde wel wat te kiezen hebben. Hij schreef zich vast in, was nog niet zoekende. Zodoende sta je al 4 jaar ingeschreven als je gaat zoeken en heb je op veel mensen voorrang. Wij zoeken op dit moment ook geen huis, maar staan alles bij elkaar toch al ruim 6 jaar ingeschreven. Zoek je een huis (stel dat we een drie-ling krijgen, moeten we toch een keer weg hier) sla je de krant open en kies je een huurhuis uit. Meestal heb je die dan direct omdat je al lang staat ingeschreven.
Enne....niet te kieskeurig zijn helpt ook. Als wij minimaal 3 slaapkamers hadden gewild hadden we ook nog even moeten wachten.
Als iedereen dit doet dan red je het niet met vier of zes jaar. Dan heb je wachtlijsten van wel 10 of 20 jaar. Dit is dus een schijnoplossing. Het probleem is een tekort aan sociale huurwoningen.
vlinder

Bericht door vlinder »

Je hebt voor een klein gedeelte gelijk, maar toch ook weer niet. Mensen die een huis gaan kopen gaan op den duur van de lijst af, dus de lijst slinkt wel. Veel mensen die toch na deze huurperiode niet willen huren, verlengen het ingeschreven staan ook niet meer. Dat moet je ook meenemen. Dit gaat alleen op voor jonge stellen en mensen die nog een optie open houden om evt. te huren. Daarnaast: al die mensen die lang ingeschreven staan reageren niet wekelijks op advertenties, dus als je dan inschrijft telt de dan hoogste, wat betekent dat je even goed nog snel aan de beurt bent.
refo

Bericht door refo »

Het maakt niets uit hoe lang je 'ingeschreven' staat. Van belang is hoe lang je op je huidige adres woont. Als je tot je 35e bij je ouders woont en opeens het idee krijgt dan man zelfstandig te gaan wonen, loop je de kans dat het eerste schot raak is. Je score is dan april 1992 en zo lang wonen veel mensen niet in hetzelfde huis.

En het komt me voor dat de vlinder/memento oplossing (goedkoop huren) voor heel veel gezinnen gewoon niet kan. Hetzij door de gemeente waar ze wonen, hetzij door de (veel andere) situatie, hetzij door het aanbod wat er (niet) is. Ik bekijk het 14daagse aanbod in Gouda vrijwel altijd, maar zie zelden een huis waar we in zouden passen. En de vrije sector vraagt voor een gewoon huis (300m3) al snel 1000 euro. En dat is eigenlijk weinig.

Want als je even rekent dan snap je wel dat het helemaal niet kan. Stel dat je een huis kunt vinden dat 100.000 euro kost. Die zijn er niet, maar stel.
Hoe zeer je beleggen ook verfoeien mag: iemand heeft zijn geld daarin gestopt en wil daar rijk van worden. In ieder geval niet arm.
De rente is momenteel 4% (sparen + een risicoopslag neem ik nu, een hypotheek is al snel 6), aflossing 3%, onderhoud 1%, verzekering 1%, belastingen 1%. 10%. Wil de belegger er niet al te veel op achteruit gaan dan zou dat flatje 10.000 euro huur per jaar moeten doen. 833 per maand.

Waarom er dan toch 400 gevraagd wordt? Omdat voor meer huur niemand er wil wonen. Als iedereen er massaal wel zou willen wonen, zouden die flatjes naar een reële huur van 900 gaan. Kwestie van vraag en aanbod.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
vlinder

Bericht door vlinder »

In gemeente Ridderkerk is dat beleid 6 jaar geleden veranderd. Hier kijken ze wel hoe lang je ingeschreven staat. Evt. kijken ze ook nog of je een huurhuis achterlaat of dat je nieuw begint. Maar primair gaat het om het aantal ingeschreven jaren.
memento

Bericht door memento »

refo schreef:Het maakt niets uit hoe lang je 'ingeschreven' staat. Van belang is hoe lang je op je huidige adres woont.
Dat was vroeger. Voor zover ik weet, hebben praktisch alle woonstichtingen deze regel ingetrokken, en hanteert men enkel het aantal inschrijfjaren (volgens mij zijn er zelfs landelijke regels voor).
refo schreef:En het komt me voor dat de vlinder/memento oplossing (goedkoop huren) voor heel veel gezinnen gewoon niet kan. Hetzij door de gemeente waar ze wonen, hetzij door de (veel andere) situatie, hetzij door het aanbod wat er (niet) is. Ik bekijk het 14daagse aanbod in Gouda vrijwel altijd, maar zie zelden een huis waar we in zouden passen. En de vrije sector vraagt voor een gewoon huis (300m3) al snel 1000 euro. En dat is eigenlijk weinig.
Als je verder kijkt dan je neus lang is, dus ook buiten je eigen stad/dorp, zul je zien dat er praktisch altijd binnen een straal van 20km wél passende huurwoningen zijn.
refo schreef:Want als je even rekent dan snap je wel dat het helemaal niet kan. Stel dat je een huis kunt vinden dat 100.000 euro kost. Die zijn er niet, maar stel.
Hoe zeer je beleggen ook verfoeien mag: iemand heeft zijn geld daarin gestopt en wil daar rijk van worden. In ieder geval niet arm.
De rente is momenteel 4% (sparen + een risicoopslag neem ik nu, een hypotheek is al snel 6), aflossing 3%, onderhoud 1%, verzekering 1%, belastingen 1%. 10%. Wil de belegger er niet al te veel op achteruit gaan dan zou dat flatje 10.000 euro huur per jaar moeten doen. 833 per maand.

Waarom er dan toch 400 gevraagd wordt? Omdat voor meer huur niemand er wil wonen. Als iedereen er massaal wel zou willen wonen, zouden die flatjes naar een reële huur van 900 gaan. Kwestie van vraag en aanbod.
De mogelijke huurverhoging is beperkt, de huurprijzen (van sociale huur) worden dus NIET bepaald op basis van vraag en aanbod. Huurwoningen zijn ook bedoelt voor mensen die - om wat voor reden dan ook - geen geld (over) hebben om een woning te kunnen kopen.
Bloempje28

huisman schreef:De weduwe van Zarfath.
We hebben ook onze eigen verantwoording! We kunnen er niet zomaar vanuit gaan dat onze vaten gevuld blijven! Alsof je alles aan komt waaien als je het van God verwacht. dat geloof ik gewoon niet. Hij verwacht van ons ook dat wij nadenken en met verstand bij onze man/vrouw/kinderen wonen!
Plaats reactie