CU'er Rouvoet gaat rappend op kiezers jacht

Is dit een verantwoorde manier om kiezers te winnen ?

Een van prachtige en verantwoorde manier om nieuwe kiezers te bereiken.
19
37%
Een door en door geseculariseerde manier om stemmen te winnen
32
63%
 
Totaal aantal stemmen: 51

Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Bericht door Erasmiaan »

Zosinus schreef:
Erasmiaan schreef: Met rapmuziek probeert men bij een bepaalde cultuur aan te haken, om die mensen uit die cultuur te winnen voor de partij. Ik denk dat je mensen uit een zondige cultuur niet met hun middelen moet gaan winnen om op jou te stemmen.
"Mensen uit een zondige cultuur met hun middelen".
Het spijt me maar hier word ik echt heel erg misselijk van. Wat een aanmatiging! Zo maar een hele groep mensen wegzetten. Ze zijn allemaal zondig. Wat een benepen hokjesgeest. Niet eerst het gesprek aangaan, kijken wat ze te zeggen hebben, kijken hoe ze in elkaar zitten, kijken waar ze vandaan komen. Nee we weten het allemaal al. We plakken er een stempeltje op. Klaar. Heerlijk om te weten dat onze manieren allemaal goed zijn en iedereen die daar buiten valt het bij het verkeerde eind heeft. Het spijt me, maar dit vind ik heel erg onchristelijk.
Sorry? Dus jij vindt het nog wel meevallen met mensen die in een rapcultuur leven? Van sex, geweld en uitgaan?
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Bericht door rekcor »

Erasmiaan schreef:Met rapmuziek probeert men bij een bepaalde cultuur aan te haken, om die mensen uit die cultuur te winnen voor de partij. Ik denk dat je mensen uit een zondige cultuur niet met hun middelen moet gaan winnen om op jou te stemmen.
Ik weet het natuurlijk niet precies, maar m.i. is de doelgroep van deze clip christelijke jongeren.

Wat is er precies zondig aan de christelijke jongerencultuur? De christelijke rapmuziek? Dan moet je eerst op basis van de bijbel aantonen dat christelijke rapmuziek onchristelijk is. Je kunt hiervoor inhaken op mijn eerdere post, alwaar ik de clip van Rouvoet (en daarmee eigenlijk iedere christelijke rap-clip) ontleedde:
Rekcor schreef:Wellicht ben ik niet zo'n fijnproever als jij, maar wat is dan precies 'de geest van de wereld' in deze clip van Rouvoet? Waar zit 'em dat precies in?

Volgens mij verschilt deze 'clip' namelijk fundamenteel van de seculiere rap-clips, en wel op het morele vlak:

a) er komen geen (half)naakte mensen in voor;
b) er wordt geen geweld verheerlijkt;
c) er wordt niet opzichtig gepocht met materieel bezit.

Er zitten natuurlijk ook overeenkomsten tussen deze clip en het gros van de seculiere clips:

a) de muziek is niet isoritmisch;
b) de muziekinstrumenten bestaan niet uit orgel, blokfluit en harp;
c) er wordt op verschillende soorten trommels geslagen;
d) de 'zang' is op ritme gesproken spreektaal;
e) er komen mensen in voor van het negroide ras;
f) er wordt snel van camerastandpunt gewisseld.
Graag verneem ik welke van de punten a t/m f uit het tweede rijtje nu precies verkeerd zijn. Of misschien ben ik punten vergeten in mijn rijtje, graag verneem ik die dan.

Mijn hele punt is dat een christelijke clip op het eerste gezicht misschien lijkt op zijn seculiere evenknie (het tweede rijtje), maar dat hij -als het goed is, want ook christenen zondigen weleens- fundamenteel verschilt daarvan, en wel op de punten uit het eerste rijtje.

Kaas is geel, de maan is geel, maar de maan is niet van kaas.
Labyrinth

Bericht door Labyrinth »

Marnix schreef:
Labyrinth schreef:Gelet op mijn lange mee-leesperiode kan ik stellen: Een echte Marnix-reactie!! :D
Hehe ik weet niet of het een compliment is maar in ieder geval bedankt ;)
Het is een typische Marnix-reactie zoals je van jou kunt verwachten, en dat is niet negatief bedoeld. Ik moest er wel even om glimlachen!
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Met rapmuziek probeert men bij een bepaalde cultuur aan te haken, om die mensen uit die cultuur te winnen voor de partij. Ik denk dat je mensen uit een zondige cultuur niet met hun middelen moet gaan winnen om op jou te stemmen.
Oei, Paulus gebruikte de taal en uitdrukkingen van de Grieken, toen hij op de Areopagus sprak. Ja, hij quote zelfs met instemming een regel uit een zondig en verderfelijk liedje...
Zosinus
Berichten: 387
Lid geworden op: 21 mar 2006, 15:21

Bericht door Zosinus »

Erasmiaan schreef:
Zosinus schreef:
Erasmiaan schreef: Met rapmuziek probeert men bij een bepaalde cultuur aan te haken, om die mensen uit die cultuur te winnen voor de partij. Ik denk dat je mensen uit een zondige cultuur niet met hun middelen moet gaan winnen om op jou te stemmen.
"Mensen uit een zondige cultuur met hun middelen".
Het spijt me maar hier word ik echt heel erg misselijk van. Wat een aanmatiging! Zo maar een hele groep mensen wegzetten. Ze zijn allemaal zondig. Wat een benepen hokjesgeest. Niet eerst het gesprek aangaan, kijken wat ze te zeggen hebben, kijken hoe ze in elkaar zitten, kijken waar ze vandaan komen. Nee we weten het allemaal al. We plakken er een stempeltje op. Klaar. Heerlijk om te weten dat onze manieren allemaal goed zijn en iedereen die daar buiten valt het bij het verkeerde eind heeft. Het spijt me, maar dit vind ik heel erg onchristelijk.
Sorry? Dus jij vindt het nog wel meevallen met mensen die in een rapcultuur leven? Van sex, geweld en uitgaan?
Ja, iedereen die rapt is in en in verdorven. Het is alleen maar sex, geweld en uitgaan. Je zult er geen enkel oprecht mens, geen enkele waarachtige Christen aantreffen. Die zouden immers wel zijn zoals ik.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

rekcor schreef:Ik weet het natuurlijk niet precies, maar m.i. is de doelgroep van deze clip christelijke jongeren.
Volgens mij lopen er in dit topic 2 dingen door elkaar.
Want rapmuziek is een door en door geseculariseerde muziekuiting. Dus is dit ook een door en door geseculariseerde manier van stemmen winnen.
Niemand kan dat ontkennen.

De vraag is alleen: vind je deze manier van stemmen werven acceptabel? Ik denk van wel. Sterker nog: we moeten er blij mee zijn.

Want hiermee lokt de CU juist jongeren uit de seculiere rap-scene (hopelijk onder valse voorwendselen, maar toch). Deze gaan CU stemmen.
Bovendien vervreemdt ze zich van christelijke jongeren. Die zullen dan weer snel SGP gaan stemmen.

Het netto resultaat? Meer stemmen voor de SGP. Fantastisch toch?

Of mis ik ergens iets? :wink:
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Labyrinth schreef:Het is een typische Marnix-reactie zoals je van jou kunt verwachten, en dat is niet negatief bedoeld. Ik moest er wel even om glimlachen!
Marnix' reacties ontlokken me vaak een lach of een traan. Of beide.
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Bericht door rekcor »

Tiberius schreef:Want rapmuziek is een door en door geseculariseerde muziekuiting. Dus is dit ook een door en door geseculariseerde manier van stemmen winnen.
Niemand kan dat ontkennen.
Gaap. Verzin eens iets nieuws dan steeds het mantra 'rapmuziek is seculier' (mantra's zijn immers seculier!)

Ik zou er bijna sarcastisch van worden en willen posten
Rekcor schreef: 'Rapmuziek is seculier'

Waarom dan?

'Rapmuziek is seculier'

Toon dat eens aan?

'Rapmuziek is seculier'

Hier noem ik een aantal argumenten waarom rapmuziek niet per se seculier is.

'Rapmuziek is seculier'

Ga eens op die argumenten in.

'Rapmuziek is seculier'

Waarom toch, waarom is rapmuziek seculier?

'Rapmuziek is seculier'

O, rapmuziek is seculier omdat ze seculier is? Nou begrijpen we elkaar! Goede argumentatie! Was ik nog niet opgekomen.
Maar goed, daar schieten we ook weinig mee op :wink:
Klavier
Berichten: 1514
Lid geworden op: 14 apr 2006, 08:31

Bericht door Klavier »

memento schreef:
Met rapmuziek probeert men bij een bepaalde cultuur aan te haken, om die mensen uit die cultuur te winnen voor de partij. Ik denk dat je mensen uit een zondige cultuur niet met hun middelen moet gaan winnen om op jou te stemmen.
Oei, Paulus gebruikte de taal en uitdrukkingen van de Grieken, toen hij op de Areopagus sprak. Ja, hij quote zelfs met instemming een regel uit een zondig en verderfelijk liedje...
Waar ligt de grens? We gaan toch ook niet met een indianendans zending bedrijven temidden van de indianen?
Paulus heeft inderdaad een aantal zaken ter illustratie aangedragen ter verduidelijking. Maar dat is wat anders dan een cultuuruiting overnemen.
Als men stelt dat rappen samengaat met een Christelijke boodschap, dan moet men ook stellen dat de Christelijke boodschap geheel los staat van welke cultuur dan ook.
Dan wordt Rom 12:2 behoorlijk naar de achtergrond gedrongen. De kanttekeningen daar zijn duidelijk.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

'Rapmuziek is seculier'

Politiek bedrijven is seculier...
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Bericht door Erasmiaan »

rekcor schreef:
Erasmiaan schreef:Met rapmuziek probeert men bij een bepaalde cultuur aan te haken, om die mensen uit die cultuur te winnen voor de partij. Ik denk dat je mensen uit een zondige cultuur niet met hun middelen moet gaan winnen om op jou te stemmen.
Ik weet het natuurlijk niet precies, maar m.i. is de doelgroep van deze clip christelijke jongeren.

Wat is er precies zondig aan de christelijke jongerencultuur? De christelijke rapmuziek? Dan moet je eerst op basis van de bijbel aantonen dat christelijke rapmuziek onchristelijk is. Je kunt hiervoor inhaken op mijn eerdere post, alwaar ik de clip van Rouvoet (en daarmee eigenlijk iedere christelijke rap-clip) ontleedde:
Rekcor schreef:Wellicht ben ik niet zo'n fijnproever als jij, maar wat is dan precies 'de geest van de wereld' in deze clip van Rouvoet? Waar zit 'em dat precies in?

Volgens mij verschilt deze 'clip' namelijk fundamenteel van de seculiere rap-clips, en wel op het morele vlak:

a) er komen geen (half)naakte mensen in voor;
b) er wordt geen geweld verheerlijkt;
c) er wordt niet opzichtig gepocht met materieel bezit.

Er zitten natuurlijk ook overeenkomsten tussen deze clip en het gros van de seculiere clips:

a) de muziek is niet isoritmisch;
b) de muziekinstrumenten bestaan niet uit orgel, blokfluit en harp;
c) er wordt op verschillende soorten trommels geslagen;
d) de 'zang' is op ritme gesproken spreektaal;
e) er komen mensen in voor van het negroide ras;
f) er wordt snel van camerastandpunt gewisseld.
Graag verneem ik welke van de punten a t/m f uit het tweede rijtje nu precies verkeerd zijn. Of misschien ben ik punten vergeten in mijn rijtje, graag verneem ik die dan.

Mijn hele punt is dat een christelijke clip op het eerste gezicht misschien lijkt op zijn seculiere evenknie (het tweede rijtje), maar dat hij -als het goed is, want ook christenen zondigen weleens- fundamenteel verschilt daarvan, en wel op de punten uit het eerste rijtje.

Kaas is geel, de maan is geel, maar de maan is niet van kaas.
Ik denk dat de doelgroep niet de christelijke jongeren is maar seculiere jongeren. En ik zou je ook willen vragen om te reageren op de rest van mijn opmerkingen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

memento schreef:
'Rapmuziek is seculier'

Politiek bedrijven is seculier...
Precies, dat bedoel ik. Internet is ook seculier en het nietapparaat dat zich naast mijn PC bevindt ook.

Wat je in dit topic ziet gebeuren, is dat de CU-diehards seculiere dingen naar christelijk gaan zitten typen.
Klavier
Berichten: 1514
Lid geworden op: 14 apr 2006, 08:31

Bericht door Klavier »

rekcor schreef:
Gaap. Verzin eens iets nieuws dan steeds het mantra 'rapmuziek is seculier' (mantra's zijn immers seculier!)

Ik zou er bijna sarcastisch van worden en willen posten
Rapmuziek op zichzelf is niet seculier of niet-seculier te noemen.
Het is wel een feit dat het een uitvinding is van een seculiere groep die het als uiting van hun subcultuur heeft ingezet.
Het is vooral een indentificatiemiddel van jongeren die schoppen tegen de maatschappij.
Het is naderhand ook overgenomen buiten die subcultuur, maar dat neemt niet weg dat het nog altijd de sfeer van de wereld ademt.
Als Christenen deze stijl inzetten, nemen ze bewust het risico om geassocieerd te worden met een niet Christelijke cultuur.
Het is naief om te veronderstellen dat als Christenen een stijl gebruiken, het seculiere imago er vanaf gaat.
Rap opzichzelf niet fout. Wel de sfeer die het uitstraalt.
Mijns inziens is die sfeer niet te combineren met het Evangelie of een partij die politiek op basis van het Evangelie bedrijft.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Rap opzichzelf niet fout. Wel de sfeer die het uitstraalt.
Mijns inziens is die sfeer niet te combineren met het Evangelie of een partij die politiek op basis van het Evangelie bedrijft.
Politiek bedrijven opzichzelf niet fout. Wel de sfeer die het uitstraalt. (abortus, euthanasie, homo-huwelijk)
Mijns inziens is die sfeer niet te combineren met het Evangelie.
Klavier
Berichten: 1514
Lid geworden op: 14 apr 2006, 08:31

Bericht door Klavier »

memento schreef:
Rap opzichzelf niet fout. Wel de sfeer die het uitstraalt.
Mijns inziens is die sfeer niet te combineren met het Evangelie of een partij die politiek op basis van het Evangelie bedrijft.
Politiek bedrijven opzichzelf niet fout. Wel de sfeer die het uitstraalt. (abortus, euthanasie, homo-huwelijk)
Mijns inziens is die sfeer niet te combineren met het Evangelie.
:mrgreen:
Dus de stellige opstelling van de SGP in deze zaken is zo gek nog niet.

Maar even serieus, dit is een dwaze reactie op mijn post.
Kun je er inhoudelijk niet meer van maken?
Plaats reactie