Het is gemakkelijk om iedere tegenspraak weg te zetten als 'zogenaamde kennis' en verstandelijk spreken. Daarbij leent het forum zich niet voor het geven van een bevindelijk verslag.-DIA- schreef:Ik denk dat we ons allemaal muurvast lopen en ons verstrikken in onze zogenaamde kennis, en dat terwijl we niets weten. Als ik dan lees over een 'verder liggen van zondag 7' wordt het omgedraaid. Want hoe zou iemand het welwezen van het geloof voor het wezen ervan kunnen stellen. Het heeft geen zin om verder te gaan, en zou eerst iemand moeten zijn die uit de bevinding kan spreken. Ik zie dat niet en daarom komen we steeds verder in de strikken.
PS Nu zie nog iets wat niet kan: Iemand zegt: ZONDAG 23 behoort tot de kern van het geloof, dat is geheel geen nadere weldaad of iets dergelijks. Als je de zaken van Zondag 23 niet kent, dan valt er een wezenlijke basis onder de kern van het geloof weg!
Dit kan niet, want in zondag 7 wordt al het wezen van het geloof behandeld. Dat is de kern, en vandaaruit werkt de HC in het stuk der dankbaarheid naar het welwezen van het geloof.
Ik ga hier verder niet meer op antwoorden, maar wijs er alleen nog op dat zondag 23 niet in het stuk der dankbaarheid staat, maar in het stuk van de verlossing. En hoe zou het anders kunnen: de rechtvaardigmaking door het geloof alleen behoort tot het wezen der zaken. Zonder deze rechtvaardigmaking kan niemand zalig worden.