Verkiezingen oktober 2025

DDD

Re: Verkiezingen oktober 2025

Bericht door DDD »

Waarom kan Denk niet meedoen met een links kabinet? Ik heb daar verder geen mening over, maar ik ben wel benieuwd.
MGG

Bericht door MGG »

Profesto schreef: Gisteren, 22:06 Meest voor de hand liggende coalitie blijft dus D66-VVD-PvdA/GL-CDA.
Elke andere variant moeten meer partijen bij, ervan uitgaande dat niemand zin heeft om het nog eens over de PVV-boeg te gooien.
75 is ook prima. Je moet wel hele slechte plannen hebben als alle andere partijen tegen zijn.
MGG

Bericht door MGG »

DDD schreef: Gisteren, 22:38 Waarom kan Denk niet meedoen met een links kabinet? Ik heb daar verder geen mening over, maar ik ben wel benieuwd.
Om dezelfde reden als dat FvD onder Baudet niet mee kon doen. Onfatsoenlijk, respectloos, bewust provoceren en naar het lijkt meer waarde te hechten aan halve dictators dan aan Nederland. Over links zal zonder het CDA moeten of hun verhaal over fatsoen was puur een showtje voor de verkiezing.
Profesto

Bericht door Profesto »

MGG schreef: Gisteren, 22:38
Profesto schreef: Gisteren, 22:06 Meest voor de hand liggende coalitie blijft dus D66-VVD-PvdA/GL-CDA.
Elke andere variant moeten meer partijen bij, ervan uitgaande dat niemand zin heeft om het nog eens over de PVV-boeg te gooien.
75 is ook prima. Je moet wel hele slechte plannen hebben als alle andere partijen tegen zijn.
Dan heb je dus zowel in de eerste als tweede kamer geen meerderheid. Dat lijkt me vervelend als regering.
MGG

Bericht door MGG »

Profesto schreef: Vandaag, 07:09
MGG schreef: Gisteren, 22:38
Dan heb je dus zowel in de eerste als tweede kamer geen meerderheid. Dat lijkt me vervelend als regering.
In de eerste kamer heeft zonder de BBB geen enkele optie een meerderheid. In de tweede kamer heb je geen meerderheid nodig. In het slechtste geval staken de stemmen, maar gezien de houding van de SGP zal dat niet snel gebeuren. Je bent wel kwetsbaarder voor dwarsliggers binnen de coalitiepartijen.
Plaats reactie