Waar kan ik dan precies deze gevoelens van pijn en verdriet bij prof. Huijgen lezen, horen, proeven?Middenrefo schreef: ↑Gisteren, 20:58Ik kan me voorstellen dat deze column mensen raakt, vooral degenen die diep van binnen voelen en beseffen dat ze niet anders kunnen dan de route van Rijnsburg gaan. Daar horen gevoelens van pijn en verdriet bij en die worden ook regelmatig uitgesproken. Maar dat gebeurt ook aan de andere kant. Huijgen vertolkt gevoelens en pijn die er ook zijn en mogen zijn. Voor een groot deel herken ik me ook wel in wat hij schrijft, als zou ik waarschijnlijk een andere toon en hier en daar ook andere woorden gebruiken. En eerlijk gezegd hoor ik het ook best veel om me heen; we waren liever één CGK gebleven, maar als dat niet kan en Rijnsburg een alternatieve route wil, laat het dan alsjeblieft nu ook maar snel gebeuren, zodat we in elk geval weer verder kunnen.Groepscirkel schreef: ↑Gisteren, 19:48Deze column is een cumulatie van ontwikkelingen die al jaren gaande zijn. Treurig.Evangelist schreef: ↑Gisteren, 19:25Wat een ontzettend verdrietig stukje. Wat een frames ook! Dit dient werkelijk niets en niemand. Hopelijk trekken deputaatschappen en kerkenraden zich niets aan van deze destructieve houding.huisman schreef: ↑Gisteren, 19:12 Populistisch stukje dat de tijdgeest weergeeft. Geen enkele empathie voor leden die al generaties lang lid zijn van de CGK en met veel verdriet deze stappen zetten. Hij heeft al afscheid van ze genomen en geeft ze nog een trap na.
Zal wel horen bij het schrijven van een column maar hierbij vergeleken is het schrijven van deputaten vertegenwoordiging nog mild.
Ik lees wel heel wat sneren en nare opmerkingen. Het komt op heel anders over dan de gevoelens die ik merkte bij prof. Kater, prof. Peels, prof. Selderhuis, en anderen.