Echt humor, vind ik dit!helma schreef:
hoe hebben ze'm kunnen treffen

Echt humor, vind ik dit!helma schreef:
hoe hebben ze'm kunnen treffen
Treffend is ook dat Gijs naar de kerk kijkt.helma schreef: hoe hebben ze'm kunnen treffen
Als hij naar de camera had gekeken was zijn anonimiteit voor goed wegjvdg schreef:Treffend is ook dat Gijs naar de kerk kijkt.helma schreef: hoe hebben ze'm kunnen treffen
Mooie foto!
Jongere schreef:Ze hebben denk ik een foto uit het archief gehaald. Want ik kan me herinneren dat het eerder over deze foto is gegaan op RF.
De foto stond volgens mij een paar jaar geleden op Gijs' hyvespagina.-DIA- schreef:Jongere schreef:Ze hebben denk ik een foto uit het archief gehaald. Want ik kan me herinneren dat het eerder over deze foto is gegaan op RF.
Het is geen recente foto, want op die plek wordt nu een tunnel aangelegd...
Oeps, dus een tunnelvisie vanaf dan?-DIA- schreef:Jongere schreef:Ze hebben denk ik een foto uit het archief gehaald. Want ik kan me herinneren dat het eerder over deze foto is gegaan op RF.
Het is geen recente foto, want op die plek wordt nu een tunnel aangelegd...
Die is toch wel weg, als hij hyves heeft. Foto's genoeghuisman schreef:Als hij naar de camera had gekeken was zijn anonimiteit voor goed wegjvdg schreef:Treffend is ook dat Gijs naar de kerk kijkt.helma schreef: hoe hebben ze'm kunnen treffen
Mooie foto!
Ik denk dat de kerkelijke gemeenschap in Rijssen er verstandig aan doet, om niet in de verdediging te schieten, om proberen aan te geven wat er allemaal niet deugd aan de film. Ik denk dat zij er verstandiger aan doet, om te achterhalen wat de dieperliggende reden is van zo'n film. Want hoe je het wendt of keert, zo'n filmmaker zal niet zo maar met het idee voor zo'n film komen. Voor de kerkelijke gemeente in Rijssen biedt deze film ook de mogelijkheid tot zelfreflectie en het (opnieuw) doordenken van haar missionaire visie.Gijs83 schreef:http://www.tctubantia.nl/regio/reggestr ... ijssen.ece
http://www.tctubantia.nl/regio/reggestr ... kt%27..ece
Ik meen dat ik het in het verleden wel eens ergens vermeld heb, dat men op een zondagmorgen eens stond te filmen bij onze kerk. De film waar het om ging het heet "Rijssens Stille Oorlog". Doet onwillekeurig denken aan de term: 'koude oorlog'. Op de site van het Parkgebouw in Rijssen, waar de film op 7 oktober a.s. wordt vertoond, wordt film als volgt omschreven: ‘Er is een stille oorlog', daarmee vat Fatma Öztürk kort samen wat er voor haar als moslima in Rijssen gaande is. Het dorp heeft van oudsher een grotendeels streng christelijke bevolking. Dat reformatorische gereformeerde karakter wordt in toenemende mate bedreigd door secularisatie en een groeiende groep moslims. Net als Fatma zijn zij voor het merendeel van Turkse afkomst. Van integratie tussen beide geloofsgroepen is nauwelijks sprake. ‘Dat kan alleen maar', zegt Fatma gelaten, ‘als ik mijn geloof afleg'. Dit religieuze drama staat centraal in ‘Rijssens Stille Oorlog'.
De vraag is natuurlijk hoe dienen christenen met dit soort situatie om te gaan, dat dit nog wel mis gaat, zal de film waarschijnlijk op een pijnlijke manier bloot leggen. Tja na Barneveld en Staphorst in karikatuur te hebben gezet is dus nu Rijssen aan beurt. Het wordt vervolgens vandaag ook nog eens breed uitgemeten in Dagblad Tubantia, waardoor er weer een beeld van Rijssen wordt geschetst, die deels waar is, maar anderzijds gaan er mensen ook weer verkeerde conclusies uittreken, moet de media niet wat terughoudender zijn in dit soort situaties?
Zelfreflectie op basis van onjuiste feiten lijkt me moeilijk, zoniet onmogelijk.blijmoedig schreef: Ik denk dat de kerkelijke gemeenschap in Rijssen er verstandig aan doet, om niet in de verdediging te schieten, om proberen aan te geven wat er allemaal niet deugd aan de film. Ik denk dat zij er verstandiger aan doet, om te achterhalen wat de dieperliggende reden is van zo'n film. Want hoe je het went of keert, zo'n filmmaker zal niet zo maar met het idee voor zo'n film komen. Voor de kerkelijke gemeente in Rijssen biedt deze film ook de mogelijkheid tot zelfreflectie en het (opnieuw) doordenken van haar missionaire visie.
klopt, ik herkende hem ook. Die Gijs...Jongere schreef:Ze hebben denk ik een foto uit het archief gehaald. Want ik kan me herinneren dat het eerder over deze foto is gegaan op RF.
Mij niet. Mijns inziens hoef je het met de inhoud van de film niet eens te zijn, maar zou de reden waarom de film gemaakt is, toch tot nadenken kunnen strekken. Of anders gezegd, als er, naar ik begrijp, binnen Rijssen sprake van is dat twee bevolkingsgroepen volledig langs elkaar heen leven, zou ik als kerkelijke gemeente willen weten wat ons aandeel daarin is, of wij wellicht steken hebben laten vallen, en of dit ons zou moeten nopen tot verbetering of toenadering. Als Lichaam van Christus hoeven wij niet bang zijn voor kritiek. Sterker nog, bij mijn weten zegt de Bijbel zelfs dat we als christenen beter af zijn, als wij worden gesmaad om de Naam van de Heere Jezus. Ik denk dat wij ons steeds opnieuw moeten afvragen hoe wij het best een instrument in Zijn hand kunnen zijn, tot het bereiken van de mensen om ons heen. Het zitten op je "pitty pot" werkt in mijn ogen dan alleen maar contraproductief.jvdg schreef:Zelfreflectie op basis van onjuiste feiten lijkt me moeilijk, zoniet onmogelijk.blijmoedig schreef: Ik denk dat de kerkelijke gemeenschap in Rijssen er verstandig aan doet, om niet in de verdediging te schieten, om proberen aan te geven wat er allemaal niet deugd aan de film. Ik denk dat zij er verstandiger aan doet, om te achterhalen wat de dieperliggende reden is van zo'n film. Want hoe je het went of keert, zo'n filmmaker zal niet zo maar met het idee voor zo'n film komen. Voor de kerkelijke gemeente in Rijssen biedt deze film ook de mogelijkheid tot zelfreflectie en het (opnieuw) doordenken van haar missionaire visie.