Het grote WEERTOPIC

Marnix

Re: Het grote WEERTOPIC

Bericht door Marnix »

Het is geen streekdialect. Er bestaan geen dialecten waarin woorden als: temporele verzachting, grosso modo, lagedrukpendanten, sprokkeldecade, geprognoseerde barometrische setting etc. in voorkomen :)

Het is gewoon eigen opgeleukt nederlands of iets wat daar voor door moet gaan.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
henriët

Bericht door henriët »

Verwachting tot morgen middernacht
woensdag 04 februari en donderdag 05 februari 2009
Van het zuidwesten uit opklaringen en op de meeste plaatsen droog.
In een groot deel van het land is het bewolkt en zeer lokaal valt er in de oostelijke helft van het land nog wat motregen of (natte) sneeuw. Vanmiddag klaart het geleidelijk iets op. Het blijft op de meeste plaatsen droog en vanmiddag wordt het een graad of 3. Aan het eind van de middag neemt de bewolking van het zuiden uit toe en vanavond gaat het van het zuidwesten uit opnieuw wat licht sneeuwen. De wind wordt meest zuidoostelijk, zwak tot matig, kracht 3 of minder.

Komende nacht trekt het sneeuwgebied naar het noorden. De minimumtemperatuur ligt rond +1 graden. De zuidelijke wind is zwak. Donderdag overdag is het meest bewolkt en met name in het westen kan er af en toe wat regen vallen. Het wordt ongeveer 7 graden. De wind is zuid tot zuidoost, matig en aan de kust vrij krachtig.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
henriët

Bericht door henriët »

maandag 09 februari en dinsdag 10 februari 2009
V/h ZW uit regen, in het noorden en oosten ook (natte) sneeuw
Het is bewolkt en in Zeeland begint het weer te regenen. De neerslag is de voorbode van een actief neerslaggebied dat later vanmiddag het zuidwesten van ons land bereikt en daarna verder noordoostwaarts trekt. De neerslag valt voornamelijk als regen, maar vooral in het noorden en oosten als (natte) sneeuw. De temperatuur ligt rond 5 graden. De zuid tot zuidwestenwind is matig, kracht 3 tot 4, draait vanavond naar zuidoost en neemt toe naar matig tot vrij krachtig, 4 of 5, aan zee naar krachtig en mogelijk hard, 6 tot 7 Bft.

Dinsdag is het overwegend bewolkt met in de nacht en ochtend perioden met regen, vooral in het noorden en oosten eerst ook (natte) sneeuw. De temperatuur ligt aan het begin van de nacht in het noordoosten nog dichtbij nul, elders enkele graden erboven en loopt in de nanacht in het zuiden op naar zo'n 6 graden. De oostenwind draait in de ochtend in het zuiden naar zuidwest, 's middags in het hele land naar noordwest en wordt dan vrij krachtig boven land, aan de kust hard of stormachtig, 7 tot 8 Bft. In de loop van de middag wordt het vanuit het westen droger en tegen de avond kan het mogelijk opklaren. De middagtemperatuur ligt rond 6 graden.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
henriët

Bericht door henriët »

pffft... wat een deprimerend weer zeg, soms is een regenbui heerlijk, soms een stormbui ook, maar soms denk je.. scheen gisteren werkelijk de zon nog...
daarom alvast een vooruitblikje. .dv morgen is er wellicht wat zonneschijn!

dinsdag 10 februari en woensdag 11 februari 2009
Regen, soms natte sneeuw
Het is bewolkt en tijd tot tijd regent het, soms valt er natte sneeuw. De wind waait meest uit richtingen tussen noordwest en noord en is matig tot vrij krachtig, kracht 4 tot 5, en aan zee en op het IJsselmeer krachtig tot hard, 6 tot 7 Bft. In het westelijk kustgebied waait eerst soms een stormachtige noordwestenwind en kan de wind soms flink uitschieten. De temperatuur ligt rond 3 graden, maar in het uiterste oosten en zuidoosten is het aanvankelijk nog een graad of 6.

Vanavond wordt het geleidelijk aan droog, neemt de wind iets in kracht af en klaart het van het noordwesten uit wat op. Het kwik daalt in het binnenland tot rond het vriespunt.

Woensdag begint met geregeld zon en het is op de meeste plaatsen nog droog. In de loop van de dag neemt de bewolking toe en later neemt de kans op winterse buien toe. De temperatuur loopt op naar 4 of 5 graden. De westen- tot noordwestenwind is matig, rond kracht 3, langs de kust vrij krachtig, kracht 5. Later trekt de wind langs de westkust flink aan en wordt krachtig tot hard, 6 of 7. Bovendien draait de wind naar noordwest tot noord
Rens

Bericht door Rens »

henriët schreef:pffft... wat een deprimerend weer zeg, soms is een regenbui heerlijk, soms een stormbui ook, maar soms denk je.. scheen gisteren werkelijk de zon nog...
komkom......niet zo mopperen op het weer bij jou in de buurt...........als het híér eenmaal gaat regenen, dan duurt het meteen heel lang en regent het heel hard...plus de altijd aanwezige stevige wind die het ook niet lolliger op maakt.....

maarrrrrrrrrrrrr, je kunt maar beter denken: ách, het meeste valt er náást.......! dan valt het subiet allemaal mee....

als ik in de stromende regen er op de scoot doorheen moet, dan zit ik lekker dik ingepakt, regenpak over alles heen aangetrokken, capuchon op en goed dichtgesnoerd......wie doet me dan nog wat.....

en zo gaat het in de regentijden vaak een week of twee achtereen dag aan dag....gewoon blijven lachen om het weer, je wéét toch dat de zon schijnt, al is het achter de wolken???
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
henriët

Bericht door henriët »

Rens schreef:
henriët schreef:pffft... wat een deprimerend weer zeg, soms is een regenbui heerlijk, soms een stormbui ook, maar soms denk je.. scheen gisteren werkelijk de zon nog...
komkom......niet zo mopperen op het weer bij jou in de buurt...........als het híér eenmaal gaat regenen, dan duurt het meteen heel lang en regent het heel hard...plus de altijd aanwezige stevige wind die het ook niet lolliger op maakt.....

maarrrrrrrrrrrrr, je kunt maar beter denken: ách, het meeste valt er náást.......! dan valt het subiet allemaal mee....

als ik in de stromende regen er op de scoot doorheen moet, dan zit ik lekker dik ingepakt, regenpak over alles heen aangetrokken, capuchon op en goed dichtgesnoerd......wie doet me dan nog wat.....

en zo gaat het in de regentijden vaak een week of twee achtereen dag aan dag....gewoon blijven lachen om het weer, je wéét toch dat de zon schijnt, al is het achter de wolken???
tja, sorry, normaal kan ik r ook heel goed tegen hoor, maar opeens vond ik t zoo grauw.. dus ja. Gauw maar een kaarsje aan.. en een voorjaarsbloemetje..
gaat helemaal goedkomen, en ooh ja, tuuuurlijk rens..
achter de wolken schijnt de zon!!!!!!!!
Rens

Bericht door Rens »

Het is hier ook ásgrauw, luchtvochtigheid tussen de 97 en 100% :oO :oO :oO , windsnelheden tussen de 50 en 70 km/uur (rond de windkracht 7), en met die hele fijne, naaldscherpe sneeuwvlokjes is het zaak dat je je gezicht goed afschermd als je buiten bent op de scoot/fiets/brommer......

en het schijnt er voorlopig niet beter op te worden.....

laat maar waaien....hoe harder hoe eerder de lucht weer schoon is (en het weer lekker koud kan worden)
Moderatorbericht:
albion

Bericht door albion »

Rens schreef:
Hebben wij ook een moesson? Hebben wij echt zolang regen achterelkaar? Ik onthou alleen de leuke dingen....
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Rens

Bericht door Rens »

albion schreef:
Rens schreef:
Hebben wij ook een moesson? Hebben wij echt zolang regen achterelkaar? Ik onthou alleen de leuke dingen....
kort geleden hebben we hier 13 dagen achtereen regen gehad, de ene dag meer dan de andere, maar droog werd het pas de 14e dag.....alle velden en akkers waren omgetoverd tot openluchtzwembaden, wel wat modderig maar tóch......
Moderatorbericht:
Lassie

Bericht door Lassie »

Mooi zonnetje vandaag. Einde van de middag schijnen er wat wintersebuien te komen.
henriët

Bericht door henriët »

Lassie schreef:Mooi zonnetje vandaag. Einde van de middag schijnen er wat wintersebuien te komen.
klopt ja,
de zon scheen hier ook uitbundig!! heeerlijk, strak blauwe lucht.
maar nu begint t al weer te betrekken..
henriët

Bericht door henriët »

woensdag 11 februari en donderdag 12 februari 2009
Lichte vorst en enkele winterse buien met kans op GLADHEID
Opklaringen en enkele winterse buien met kans op onweer. In de loop van de nacht gaan de buien zich meestentijds tot de kustprovincies beperken. Het gaat vannacht op veel plaatsen licht vriezen, waardoor het zowel door winterse buien als door bevriezing lokaal weer GLAD kan worden. De noordwestelijke wind is matig, rond kracht 3, langs de kust en op het IJsselmeer, matig tot vrij krachtig, kracht 4 tot 5.

Overdag kan opnieuw overal een winterse bui voorkomen. Het wordt ongeveer 4 graden. De wind waait uit richtingen tussen noord en noordwest en is zwak tot matig, rond kracht 3, langs de kust en op het IJsselmeer vrij krachtig, 5 en later op de dag
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
henriët

Bericht door henriët »

vrijdag 13 februari en zaterdag 14 februari 2009
Regen en lokaal (natte) sneeuw. Kans op gladheid

Het is bewolkt en met name in de noordoostelijke helft van het land regent of motregent het. De temperatuur ligt op de meeste plaatsen iets boven nul, maar in het zuidoosten van het land vriest het nog licht en is er kans op (natte) sneeuw en gladheid (ook door bevriezing van natte weggedeelten). Er staat een zwak tot matige west tot zuidwestenwind, kracht 2 of 3, in het noordelijk kustgebied kracht 4.

Vanmiddag breekt in de noordwestelijke helft van het land geleidelijk de zon door. Elders komen de opklaringen pas in de avond. Het wordt rond 3 graden en vooral in de westelijke kustprovincies kunnen nog enkele winterse buien vallen. De wind draait naar noordwest en neemt toe, boven land tot matig, kracht 3 à 4, aan zee en boven het IJsselmeer tot vrij krachtig, kracht 5, en in het noordoostelijk kustgebied mogelijk enige tijd krachtig, kracht 6.

Vrijdag op zaterdagnacht zijn er flinke opklaringen en gaat het licht, mogelijk lokaal matig, vriezen. Zaterdag overdag zijn er perioden met zon en blijft het droog. De middagtemperatuur ligt rond 4 graden. De noordelijke wind is zwak tot matig. In de loop van de dag draait de wind naar west tot noordwest.
zusterelly

Bericht door zusterelly »

Vanmorgen sneeuwde het. Echt hele grote vlokken. Mooi.
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Gesloten