GBS

MGG

Re: GBS

Bericht door MGG »

Bertiel schreef: Gisteren, 22:51 Waar zitten die drempels dan? Verouderd woordgebruik?
Je jij-bak laat ik voor wat het is. Het is me ook niet geheel duidelijk qua zin…
Graag moest vanzelfsprekend vraag zijn. Zie Helma haar bericht. Je werkt met jongeren en komt met deze vragen... mogelijk kan je een keer de Bijbel in gewone taal gebruiken. Het zal voor jou en de jongeren duidelijk zijn dat de HSV of NBV net als de SV een drempel is.
JvW

Bericht door JvW »

MGG schreef: Gisteren, 22:23
Bertiel schreef: Gisteren, 18:33 Pfffttt. Verwend nog wel.
Je zal maar een extra drempel durven op te werpen om Gods stem te laten klinken!
Dat kan je ook over de HSV en NBV zeggen. Ik neem aan dat jij pleit voor de Bijbel in gewone taal?
Mijn zoon is heel erg blij met de Bijbel in gewone taal en neemt hem regelmatig mee naar de diensten!
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
MGG

Bericht door MGG »

JvW schreef: Gisteren, 23:07
MGG schreef: Gisteren, 22:23
Bertiel schreef: Gisteren, 18:33 Pfffttt. Verwend nog wel.
Je zal maar een extra drempel durven op te werpen om Gods stem te laten klinken!
Dat kan je ook over de HSV en NBV zeggen. Ik neem aan dat jij pleit voor de Bijbel in gewone taal?
Mijn zoon is heel erg blij met de Bijbel in gewone taal en neemt hem regelmatig mee naar de diensten!
Dat begrijp ik. Deze vertaling heeft serieuze voordelen. Bijvoorbeeld voor mensen die net als ik weinig interesse in taal hebben.
Laatst gewijzigd door MGG op 10 mei 2025, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
KDD

Bericht door KDD »

Weet je wat ik opmerkelijk vind? Er zijn veel kerkgverbanden en scholen die veel verschillende Bijbelvertalingen en hervertalingen gebruiken, en desondanks zijn er zoveel mensen die zich inzetten om hun eigen gemeente of school op dit punt te veranderen.
DDD

Bericht door DDD »

Dat hangt natuurlijk met elkaar samen. Als een gemeente op dat punt niet goed functioneert, dan wil je dat graag anders zien.
Plaats reactie