Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

merel
Berichten: 10048
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Mag ik vragen waarom je Knorr gebruikt ipv het zelf te maken? Helemaal nu steeds meer info te vinden is over ultra bewerkt eten. Is het gemak?

N.B. uiteraard mag je het zelf weten wat je eet. Is niet bedoeld aan aanval of verwijt ;)
HersteldHervormd
Berichten: 6323
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door HersteldHervormd »

merel schreef: 16 mei 2024, 18:23 Mag ik vragen waarom je Knorr gebruikt ipv het zelf te maken? Helemaal nu steeds meer info te vinden is over ultra bewerkt eten. Is het gemak?

N.B. uiteraard mag je het zelf weten wat je eet. Is niet bedoeld aan aanval of verwijt ;)
Geen idee, het was in de aanbieding ;)
Wij eten denk maar een keer per week zoiets uit een pakje. Bijna altijd vers. Veel lekkerder en gezonder
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1587
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Bourdon16 »

Nijmeegs Marikenbrood.
Heerlijk!
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10513
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Zita »

'Zo, u doet vandaag lekker makkelijk', zei de meneer achter me bij de kassa. Inderdaad.
HersteldHervormd
Berichten: 6323
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door HersteldHervormd »

Zita schreef: 22 mei 2024, 17:04 'Zo, u doet vandaag lekker makkelijk', zei de meneer achter me bij de kassa. Inderdaad.
Wat ze je: zo, u doet vandaag lekker aso?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 4029
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Terri »

HersteldHervormd schreef: 22 mei 2024, 17:11
Zita schreef: 22 mei 2024, 17:04 'Zo, u doet vandaag lekker makkelijk', zei de meneer achter me bij de kassa. Inderdaad.
Wat ze je: zo, u doet vandaag lekker aso?
Ach, misschien wilde mijnheer gewoon vriendelijk zijn, dat kan ook he? :)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10513
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Zita »

Terri schreef: 22 mei 2024, 17:26
HersteldHervormd schreef: 22 mei 2024, 17:11
Zita schreef: 22 mei 2024, 17:04 'Zo, u doet vandaag lekker makkelijk', zei de meneer achter me bij de kassa. Inderdaad.
Wat ze je: zo, u doet vandaag lekker aso?
Ach, misschien wilde mijnheer gewoon vriendelijk zijn, dat kan ook he? :)
Hij kocht zelf hamburgerbroodjes en hamburgers, dus we zaten min of meer op hetzelfde level. Ik heb een tranentrekkend verhaal opgehangen over docenten in examentijd die geen tijd hebben om te koken. Hij wenste me vreselijk veel sterkte. :haha (en ik spoed mij weer terug richting examens)
Mannetje
Berichten: 7870
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Mannetje »

Stapel 1 is klaar hier. Morgen komt stapel 2.
Dan komen er nog wat stapel(tje)s deze kant op. Heerlijke koppeling dit jaar, een groep opsturen, 4 groepjes terugkrijgen...
-
GerefGemeente-lid
Berichten: 6784
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door GerefGemeente-lid »

Mannetje schreef: 22 mei 2024, 18:51 Stapel 1 is klaar hier. Morgen komt stapel 2.
Dan komen er nog wat stapel(tje)s deze kant op. Heerlijke koppeling dit jaar, een groep opsturen, 4 groepjes terugkrijgen...
En daarna eet je alles op, begrijp ik?
Mannetje
Berichten: 7870
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Mannetje »

GerefGemeente-lid schreef: 22 mei 2024, 22:49
Mannetje schreef: 22 mei 2024, 18:51 Stapel 1 is klaar hier. Morgen komt stapel 2.
Dan komen er nog wat stapel(tje)s deze kant op. Heerlijke koppeling dit jaar, een groep opsturen, 4 groepjes terugkrijgen...
En daarna eet je alles op, begrijp ik?
Ik ging mee in een uitstapje van de moderator ;)
-
GerefGemeente-lid
Berichten: 6784
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door GerefGemeente-lid »

Mannetje schreef: 22 mei 2024, 23:07
GerefGemeente-lid schreef: 22 mei 2024, 22:49
Mannetje schreef: 22 mei 2024, 18:51 Stapel 1 is klaar hier. Morgen komt stapel 2.
Dan komen er nog wat stapel(tje)s deze kant op. Heerlijke koppeling dit jaar, een groep opsturen, 4 groepjes terugkrijgen...
En daarna eet je alles op, begrijp ik?
Ik ging mee in een uitstapje van de moderator ;)
Oké.

Ze zal dan veel maagklachten hebben, vermoed ik zo.
:yahoo
merel
Berichten: 10048
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Bourdon16 schreef: 22 mei 2024, 16:54 Nijmeegs Marikenbrood.
Heerlijk!
Google wist gelukkig wat het was. Dat klinkt zeker lekker.
Zita schreef: 22 mei 2024, 17:04 'Zo, u doet vandaag lekker makkelijk', zei de meneer achter me bij de kassa. Inderdaad.
Wat schafte de pot?

Ik heb alle overgebleven groenten op een bakplaat de over in geschoven. Met een balletje gehakt was dat best lekker.

Ik heb nu nog een grote bak tomaten staan. Denk dat het voor vanavond tomatensoep wordt. Daarnaast eten we desembrood.
-DIA-
Berichten: 32855
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door -DIA- »

Zijn er ook mensen die gebruik maken van AH Maaltijd Thuis of een andere maaltijdservice?
En zo ja, hoe bevalt die?
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 358
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Edelweiss »

-DIA- schreef: 23 mei 2024, 09:36 Zijn er ook mensen die gebruik maken van AH Maaltijd Thuis of een andere maaltijdservice?
En zo ja, hoe bevalt die?
Ik heb in mijn laatste half jaar in Nederland gebruikt gemaakt van de Veluwse Box. Die heeft, zoals de naam al verraadt, een beperkt levergebied, dus ik weet niet of je hier iets mee kunt. Op de vraag of deze beviel: zeker! Uitstekende afwisseling en heerlijke maaltijden.
Ik maakte er toen gebruik van omdat ik met veel werken en het voorbereiden om mijn emigratie weinig tijd en geen energie meer overhad om gezonde maaltijden te bedenken en boodschappen te doen. Ik heb net even op hun website gekeken en zie dat ze flink zijn uitgebreid. Wie weet kun je er wat mee!
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 4029
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Terri »

Edelweiss schreef: 23 mei 2024, 10:16
-DIA- schreef: 23 mei 2024, 09:36 Zijn er ook mensen die gebruik maken van AH Maaltijd Thuis of een andere maaltijdservice?
En zo ja, hoe bevalt die?
Ik heb in mijn laatste half jaar in Nederland gebruikt gemaakt van de Veluwse Box. Die heeft, zoals de naam al verraadt, een beperkt levergebied, dus ik weet niet of je hier iets mee kunt. Op de vraag of deze beviel: zeker! Uitstekende afwisseling en heerlijke maaltijden.
Ik maakte er toen gebruik van omdat ik met veel werken en het voorbereiden om mijn emigratie weinig tijd en geen energie meer overhad om gezonde maaltijden te bedenken en boodschappen te doen. Ik heb net even op hun website gekeken en zie dat ze flink zijn uitgebreid. Wie weet kun je er wat mee!
Is dat te vergelijken met Hello Fresh? De maaltijden moet je nog wel zelf bereiden. Ik weet niet of Dia nog zelf kookt.
Maar misschien hebben ze ook kant en klaar?
Plaats reactie