CWI blijft doorprocederen tegen SGP

Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Shaul schreef:
Unionist schreef:
Doet me denken aan dat sportverslag in de Prawda tijdens Olympische Spelen van 1980. Een Amerikaan won van een Rus in de finale van één of andere sport. De Prawda schreef: "Onze landgenoot won eervol zilver, terwijl de imperialistische Amerikaan smadelijk op de voorlaatste plaats eindigde."
Bij de spelen van Moskou in 1980 deden de Amerikanen niet mee. Je moet dus geen onzin verkondigen.
Goed, dan was het het WK atletiek. Kan 't jou wat schelen?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Duuk
Berichten: 523
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:33

Bericht door Duuk »

Eppie schreef:Het gaat nu om de einduitslag en niet hoe het in wezen had kunnen zijn of hoe de berekeningen op de achtergrond zijn. Er is gekozen voor het huidige systeem en nu dat voor sommigen tegenvalt moet je niet gaan kniezen maar je verlies nemen. ik zelf ben voor een hoofdelijke stemming.
Om mijn kiesvereniging ook maar eens als voorbeeld te nemen, hier was de stemverhouding maar zeer nipt tegen het voorstel, zelfs zo dat ik in weze de stemverhouding had kunnen doen kantelen [ik kon helaas niet] en dan was onze kiesvereniging voor het voorstel geweest. Ongehoord en dat met een secretaris die een hoge positie heeft in de oude paden stichting. Het had nog voor een probleem kunnen zorgen, de afgevaardigden waren persoonlijk ook tegen het voorstel en hadden in dat geval tegen hun geweten moeten stemmen.
Er is een groot verschil of je tegen je geweten stemt of dat je tegen je mening stemt.
Als je je geweten erbij haalt, dan verwijt je impliciet dat anderen niet zo'n nauw geweten hebben dan jij.
Ik heb het al eerder geschreven: door te gaan gooien met je geweten sla je een discussie dood en verhef je je boven anderen.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Duuk schreef: Als je je geweten erbij haalt, dan verwijt je impliciet dat anderen niet zo'n nauw geweten hebben dan jij.
Nooit geweten dat dat een verwijt zou kunnen zijn. Hoe nauwer je geweten, hoe beter???
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Is het geweten altijd een betrouwbare gids?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Duuk
Berichten: 523
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:33

Bericht door Duuk »

Pim schreef:
Duuk schreef: Als je je geweten erbij haalt, dan verwijt je impliciet dat anderen niet zo'n nauw geweten hebben dan jij.
Nooit geweten dat dat een verwijt zou kunnen zijn. Hoe nauwer je geweten, hoe beter???
We hebben het hier over anders interpreteerbare bijzaken. Dan past grote terughoudendheid bij het gebruik van 'geweten' in de discussie. Als het gaat om wezenlijke zaken, zoals zaken die direct tegen Gods geboden ingaan, dan ligt het wat genuanceerder.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Bericht door Erasmiaan »

Duuk schreef:
Pim schreef:
Duuk schreef: Als je je geweten erbij haalt, dan verwijt je impliciet dat anderen niet zo'n nauw geweten hebben dan jij.
Nooit geweten dat dat een verwijt zou kunnen zijn. Hoe nauwer je geweten, hoe beter???
We hebben het hier over anders interpreteerbare bijzaken. Dan past grote terughoudendheid bij het gebruik van 'geweten' in de discussie. Als het gaat om wezenlijke zaken, zoals zaken die direct tegen Gods geboden ingaan, dan ligt het wat genuanceerder.
Jaja, gooi het maar in mijn pet en zoek het maar uit...
moderne gelovige

Bericht door moderne gelovige »

Moderne Gelovige is na lange tijd weer online om es beetje dit forum bij te lezen.
Krijg de indruk dat het forum nog steeds anti-RKK is, mwaah zou vreemd zijn als dat na enkele maanden afwezigheid anders zou zijn.

Maar goed dat is helemaal off-topic.
Over dit onderwerp: Nimmer zag ik discussies meer off-topic gaan dan nu: over meerderheden en hoe ze bereikt worden.
Niet zo interessant meer nu want het voorstel om vrouwen toe te laten als lid van de SGP is aangenomen.

Over het interview zelf: Vond dat Rosenmuller toch wel een paar keer meesmuilend zat te kijken en op het smalende af was: voorzetjes over "vreemd gaan"., televisiebezit en het raar kijken op het statement van dhr. van der Vlies over de grondwet boven Gods wet!
Die dame van het Clara W. instituut of hoe het ook verder heten mag...was inderdaad wat zuur in de trand van:
Wat de SGP ook doet, ze doet het nooit goed.
Het werd bij de discussie een beetje 3 tegen 1! Alsof van der Vlies en de SGP in de beklaagdenbank zaten!
Eerlijk is eerlijk: Rosenmuller ageerde wel een paar keer tegen de cynische Clara W. mevrouw.
De heer van der Vlies heeft zich waardig gedragen!

Enne voor de goede orde, MG is geen SGP-lid en stemt er ook niet op.....>>een aspirant RKK-er lijkt me niet zo passen op de SGP-kieslijst! :wink:
Plaats reactie