Baby's enzo...

Orchidee

Re: baby's enzo...

Bericht door Orchidee »

MarthaMartha schreef:de wieg is zo goed als klaar, alleen het hemeltje nog, maar de rest is super!
Leuk joh! :love
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
vlinder

Bericht door vlinder »

MarthaMartha schreef:de wieg is zo goed als klaar, alleen het hemeltje nog, maar de rest is super!
Leuk joh! Enne...hoe voelde het om je trouwjurk te verknippen? :super
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
albion

Bericht door albion »

vlinder schreef:
Leuk joh! Enne...hoe voelde het om je trouwjurk te verknippen? :super
MarthaMartha schreef: Ik heb zojuist mijn sluier van de kam gepeuterd, nu nog een zoompje erin, en dan kan hij dienen als hemeltje voor de wieg.
Zo leuk, want je hoeft er niet in te knippen en kan hem toch mooi hergebruiken....
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Rijssen

Bericht door Rijssen »

MarthaMartha schreef:mmm... zijn er nog anderen die een kindje verwachten?
als mijn geklets jullie gaat storen zeg je het maar.... (of je slaat het topic over natuurlijk)

misschien kunnen Willem en Rijssen hier wel een leuke foto plaatsen!!! :tilt

Ik heb zojuist mijn sluier van de kam gepeuterd, nu nog een zoompje erin, en dan kan hij dienen als hemeltje voor de wieg.
Zo leuk, want je hoeft er niet in te knippen en kan hem toch mooi hergebruiken....

Ben al een paar weken niet online geweest, en zag vanavond ineens m'n naam of het forum.
Allemaal bedankt voor de felicitaties, en hier een foto van Lucas
Afbeelding
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Rijssen schreef:
als mijn geklets jullie gaat storen zeg je het maar.... (of je slaat het topic over natuurlijk)

Ik heb zojuist mijn sluier van de kam gepeuterd, nu nog een zoompje erin, en dan kan hij dienen als hemeltje voor de wieg.

Ben al een paar weken niet online geweest, en zag vanavond ineens m'n naam of het forum.
Afbeelding
Aaaaaahhhh wat liefffffffff ;)
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
jvdg

Bericht door jvdg »

Ik ben maar een man en heb nooit het voorrecht mogen hebben een kind te mogen ontvangen, maar destemeer blijf ik het een wonder vinden als er weer een kind mag geboren worden.

Maar dan die kraamvisites, met alle standaardopmerkingen, waarvan ik de ergste vind: Hij lijkt op die of die...
Dat verandert dagelijks en per persoon. :)
Waar ik altijd naar kijk, en dat kun je vreemd vinden, is naar de nageltjes aan handen en voeten.
Dat is voor mij heel bijzonder. Tot in detail mag een welgeschapen kind al een mens zijn.

Waar ik ook altijd aan denk is dat er zo weinig aandacht is voor babies die niet "welgeschapen" worden geboren.
Maar het mooie is dat juist bij die "ongelukkigen" de wenselijkheid van hun geboorte niet minder is.
Integendeel.

En dan heb ik het nog maar niet over miskramen en bij de geboorte gestorven babies.
Er wordt te vaak er vanuit gegaan dat de bevalling goed zal verlopen, maar vraag ik me af, is er wel eens angst dat het anders gaat dan wat wij wensen?

Misschien sla ik nu door, maar zou Maria, de moeder des Heeren, nooit getwijfeld hebben?

Allen die in verwachting zijn wens ik van harte Gods Zegen en bijstand toe in en voor alles.
Mara

Bericht door Mara »

Ik ben vaak bang geweest hoor en helaas is het bij ons ook niet die "welgeschapenheid" geworden, al leek het er in het begin wel op. Mijn man en ik moesten al snel beseffen dat het slechts geleend goed is en nog worden wij daar heel vaak bij bepaald. Maar het leert je dan om ze voortdurend in de Handen van de Heere te leggen. We krijgen onze kinderen slechts te leen en mogen met onze beperkte vermogens er een tijdje voor zorgen en als het goed is, tot hun volwassenheid begeleiden en ze dan geleidelijk loslaten. Maar helaas, het gaat wel eens anders en dan kan de smart groot zijn !
Kinderen zijn een onuitputtelijke bron van vreugde, maar het verdriet is soms niet ver !
Als ik zo dat fotootje bekijk van Lucas, mooi knulletje :love dan denk ik: wat gaat het toch verschrikkelijk hard !
Zo huppelen ze aan jouw hand voor het eerst het schoolplein op en zoefff, sta je bij de diploma-uitreiking van de middelbare.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Rijssen schreef:

Afbeelding
Wow!!! wat een droppie!!!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

maandag komt de commode (zeggen ze)
het is al drie keer uitgesteld, dus eerst zien en dan geloven...

ik heb niet zoveel vertrouwen meer in die zaak.

kan ik eindelijk de boel gaan organiseren...
vorige week kwamen ze van kraamzorg kijken,
hi... ik had nog niks klaar.

ze deden niet moeilijk gelukkig.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Ander

Bericht door Ander »

Ben je met 7 maanden nog een baby? Onze jongste van 7 maanden is zooo ziek. Koorts, snotteren, hoesten met het volume van een volwassene, slecht drinken. Erg sneu. Hij heeft volgens mij een zere keel, want hij gaat onbedaarlijk huilen als hij hoest. Weet één van de wijze moeders van dit forum een middeltje hiervoor?
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ander schreef:Ben je met 7 maanden nog een baby? Onze jongste van 7 maanden is zooo ziek. Koorts, snotteren, hoesten met het volume van een volwassene, slecht drinken. Erg sneu. Hij heeft volgens mij een zere keel, want hij gaat onbedaarlijk huilen als hij hoest. Weet één van de wijze moeders van dit forum een middeltje hiervoor?
met 7 maanden ben je nog een baby. Ik zou daarom geen middeltjes aanraden. (gekookt) water of moedermelk is het beste voor het zere keeltje van je kleintje. En een stoombad wil ook wel eens helpen. (gewoon in de badkamer zitten en de hete kraan opendraaien of iemand een hete douche laten nemen en je kleine op schoot)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
henriët

Bericht door henriët »

Ander schreef:Ben je met 7 maanden nog een baby? Onze jongste van 7 maanden is zooo ziek. Koorts, snotteren, hoesten met het volume van een volwassene, slecht drinken. Erg sneu. Hij heeft volgens mij een zere keel, want hij gaat onbedaarlijk huilen als hij hoest. Weet één van de wijze moeders van dit forum een middeltje hiervoor?
Probeer voor het zere keeltje wat warme rooibosthee (zuiver rooibos, dus geen honing oid)
dat is onschadelijk en mag een baby van 7 mnd zonder problemen.
Verder zou ik naar de drogist gaan en luuf halen.
Dat smeer je dan op zn halsje/borstkas ( als hij erg schrsal is/gevoelige huid, op t rompertje smeren).
Zorg dat zn kamertje goed doorgelucht wordt, als hij zn bedje uit is, zn raam ff open zetten en zn bedje open leggen.
Maak je niet druk om als hij wat minder eet, laat m wel voldoende drinken, baby s zijn zo uitgedroogd nl.
Sterkte en beterschap!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

henriët schreef:
Probeer voor het zere keeltje wat warme rooibosthee (zuiver rooibos, dus geen honing oid)
Dat smeer je dan op zn halsje/borstkas ( als hij erg schrsal is/gevoelige huid, op t rompertje smeren).
Zorg dat zn kamertje goed doorgelucht wordt, als hij zn bedje uit is, zn raam ff open zetten en zn bedje open leggen.
Maak je niet druk om als hij wat minder eet, laat m wel voldoende drinken, baby s zijn zo uitgedroogd nl.
Sterkte en beterschap!
Geef inderdaad geen honing, dat is niet goed voor baby's en kan zelfs gevaarlijk zijn!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Lassie

Bericht door Lassie »

Ik weet wel dat bij mij een open gesneden ui naast het bed/ledikantje ook goed helpt om de luchtwegen te openen.
Ik weet niet of dat bij een baby ook zo werkt?
Ander

Bericht door Ander »

henriët schreef:
Sterkte en beterschap!
Bedankt dames! :super
Jet, ik heb hem rooibosthee gegeven, hij dronk achter elkaar 100cc weg. Super. Hij dronk zijn melk beroerd vanmorgen, dus hij komt zo wel aardig aan zijn vocht.
Plaats reactie