huisman schreef:Wat jij hier zegt ben ik het helemaal mee eens, maar ds Moerkerken zegt wat anders. "Het leven - dat verborgen reeds lange tijd aanwezig was - wordt zichtbaar, " Bij hem is er leven wat lange tijd verborgen blijft...dus geen liefde tot Christus, geen hongeren en dorsten naar Hem, enz. Zo'n levendmaking en wedergeboorte vind ik niet terug in de Schrift. Jij wel?Erasmiaan schreef:Bovendien - los van het hier bovenstaande - openbaart zich wel leven; in de liefde tot Christus, het hongeren en dorsten naar Hem, het "kennen van de ongerechtigheid", het vinden van meerdere gruwelen in zichzelf, een uitgang tot Jezus, een blijk van Gods gunst, enz. Of wilde jij zeggen dat een kwade boom (een dood mens) goede vruchten voort kan brengen??? Dat is ten enemale onmogelijk.

Ik val van de ene verbazing in de andere. Wàt denk je dat ds. Moerkerken anders bedoelt, dan wat ik hierboven schreef? Als jij het met me eens bent, dan is alles één groot misverstand (maar wel van jouw zijde) en lijkt het me een heel goed idee dat je nog wat meer van ds. Moerkerken tot je neemt.