Ik vind de brief van prof. De Hertog in het geheel niet hard en koud. Ik snap niet waar je dat nu vandaan haalt.HHR schreef: ↑Vandaag, 12:12Wat doe je nu emotioneel?MidMid schreef: ↑Vandaag, 12:03Die jij vervolgens willens en wetens afdoet als een eenmansactie terwijl je weet dat dit niet waar is. Dit noemt men in de volksmond 'stemmingsmakerij'.
Maar het werkt, ik ben op het punt dat ik zeg - 'prima ga, desnoods met de drie letters op zak, maar laat mij a.u.b. verder met rust - jullie hebben niet door wat in de lande stuk gemaakt wordt door deze harde koers.'
Kerken scheuren doorgaans op mannetjes. Daar wil ik er niet één van zijn.
Goed, ik heb me misschien wat onhandig verwoord.
Maar ga nu niet roepen dat de harde koers vanuit Rijnsburg komt.
De harde en koude brief gisteren van prof den Hertog ben je dan al snel vergeten.
Net als de harde en koude koers van allen die het overtreden en niet nakomen van afspraken door gemeenten, maar bleven gedogen terwijl men wist dat een deel dat niet kon dragen. En dan nu "huilie huilie" doen omdat die groep inderdaad niet meer mee kan.
Sorry, maar dat vind ik dan krokodillentranen.
Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2024
Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2024
Simpele verklaring is dat alles bij het verzenden meteen van een label voorzien wordt past bij XX of past niet bij XX. Dit maakt over en weer objectief lezen ontzettend lastig.DDD schreef: ↑Vandaag, 12:21Ik vind de brief van prof. De Hertog in het geheel niet hard en koud. Ik snap niet waar je dat nu vandaan haalt.HHR schreef: ↑Vandaag, 12:12Wat doe je nu emotioneel?MidMid schreef: ↑Vandaag, 12:03Die jij vervolgens willens en wetens afdoet als een eenmansactie terwijl je weet dat dit niet waar is. Dit noemt men in de volksmond 'stemmingsmakerij'.
Maar het werkt, ik ben op het punt dat ik zeg - 'prima ga, desnoods met de drie letters op zak, maar laat mij a.u.b. verder met rust - jullie hebben niet door wat in de lande stuk gemaakt wordt door deze harde koers.'
Kerken scheuren doorgaans op mannetjes. Daar wil ik er niet één van zijn.
Goed, ik heb me misschien wat onhandig verwoord.
Maar ga nu niet roepen dat de harde koers vanuit Rijnsburg komt.
De harde en koude brief gisteren van prof den Hertog ben je dan al snel vergeten.
Net als de harde en koude koers van allen die het overtreden en niet nakomen van afspraken door gemeenten, maar bleven gedogen terwijl men wist dat een deel dat niet kon dragen. En dan nu "huilie huilie" doen omdat die groep inderdaad niet meer mee kan.
Sorry, maar dat vind ik dan krokodillentranen.
Wat ik mis is de erkenning die ik hier bij een aantal wel zie en proef. Meerdere keren is hier uitgesproken dat men inhoudelijk best mee kan komen met het denken van Rijnsburg c.s. Maar dat men grote vragen heeft over de weg die bewandeld wordt. Andersom proef ik die mogelijke inhoudelijke verplaatsing minder.
Daarnaast is de eerlijkheid - en dat heb ik vaker gedeeld - dat ik de bijdragen van HHR nu niet bepaald opbouwend vind, maar eerder op een niet fijne wijze verstorend, in een doorgaans respectvolle discussie. Misschien is de simpele oplossing dat ik niet meer op hem/haar reageer.
Het moet niet zo zijn dat in Gods kerk alleen eindeloos genuanceerde mensen in gepolijste zinnen het woord mogen voeren, wat mij betreft.
In de Bijbel lezen we meer van Petrus dan van Thomas. Vaak niet zo opbouwend, en regelmatig onzin. Dat heeft de heilige Geest kennelijk toch goed gevonden om aantekening van te maken.
In de Bijbel lezen we meer van Petrus dan van Thomas. Vaak niet zo opbouwend, en regelmatig onzin. Dat heeft de heilige Geest kennelijk toch goed gevonden om aantekening van te maken.