MarJT schreef: ↑26 jun 2024, 17:53
GerefGemeente-lid schreef: ↑26 jun 2024, 17:02
MarJT schreef: ↑26 jun 2024, 16:57
GerefGemeente-lid schreef: ↑26 jun 2024, 16:45
Is daar sprake van dan?
Of wat wil je nu suggereren?
Volgens mijn normen en waarden wel. Vijfde colonne, omvolking en andere termen met discriminerende of racistische achtergrond en de daarbij behorende PVV sympathie leveren weinig problemen op. Terwijl de bijbel duidelijk spreekt over geen onderscheid des persoons te maken.
Ik citeer die wetenschapper die bedreigd wordt even:
Het grootste gevaar zit niet bij de extremisten, maar bij de middenpartijen. Die denken dat ze de extremisten kunnen inkapselen door met ze samen te werken, zoals de middenpartijen in Duitsland dat ook met Hitler probeerden. Ik zeg niet: we krijgen een naziregime. Ik zeg: er is een overeenkomst in het mechanisme. En nu zal ik de rotzooi wel weer over me heen krijgen.”
Maar je bent wel zelf precies hetzelfde bezig.
Want je zou graag zien dat er commentaar op zulke visies komt. Terwijl ik je nooit hoor over het linkse extremisme richting Israël en de haat richting het Joodse volk. Zou jij ook afstand kunnen nemen van al die gewelddadige studentenprotesten in de afgelopen maanden en de uitspraken die bijvoorbeeld DENK gedaan heeft over Palestina en Israël (zeggen dat er alleen een vrij Palestina mag komen en geen vrije Joodse staat). Is dat dan niet antisemitisch en gelijkwaardig aan het Nazi-gedachtegoed van Hitler en dus evenzo gevaarlijk?
Even kort over het Nazisme en Palestina: vergeet niet dat in 1917 GB vanuit de koloniale gedachtengoed bepaalde dat er een Israëlische staat moest komen. Vanaf dat moment begon de ellende. Er is een groot verschil tussen de haat van Palestijnen tegen Israël dan het Nazi-gedachtengoed, het Arische ras moest gezuiverd worden van de beestachtige haatdragende Joden.
De uitwerkingen zijn hetzelfde natuurlijk. En nee ik heb geen enkel antwoord hoe deze problematiek op de meest humane wijze kan worden opgelost. Feit is dat het westen mede verantwoordelijk is voor de huidige situatie.
De wijze waarop geprotesteerd is op universiteiten vind ik verwerpelijk.
Ik lees niet zozeer gaat tegen het Joodse volk in linkse kringen, maar ik kan me vergissen. Wel ben ik zeer tegen de kritiekloze houding op dit forum op de manier hoe Israël omgaat met de Palestijnen.
Beantwoord dit zo'n beetje je vragen?
Niet helemaal.
De Joden zijn de beminden om der vaderen wil, schrijft Paulus. Zij zijn Gods volk, ook al is daar heden ten dage niet veel meer van te zien. Voor hen staan nog vele onvervulde beloften in Gods Woord.
Het is dus belangrijk dat je vanuit dit standpunt de huidige situatie in Israël in ogenschouw neemt. En dan is er geen plaats voor de Palestijnse visie daarop.
Het is bekend dat velen onder de Palestijnen de Israëlische bevolking maar wat graag weg willen hebben. De visie van Hamas is juist om dit voor elkaar te krijgen. Dat is openlijk en verschillende malen gezegd. Ook Iran ziet dit zo. Dus je redenering dat er een groot verschil zit tussen het Nazi-gedachtegoed en de Palestijnse visie over Israël en de Joden, begrijp ik daarom niet.
En verder is het duidelijk hoe men, als indiener van een amendement, op een partijdag van GroenLinks-PvdA over de Israëlische bevolking spreekt: heel erg hatelijk. De beelden vind je terug op internet.
Dat is links verwerpelijk gedachtegoed.