Het gaat toch ook om de persoon van de heer Jetten? Zijn persoon en de manier waarop hij leeft, past helemaal bij D66. Ik vond het daarom wel een goed commentaar want ik voel me ook niet thuis in het land van Jetten.Ad Anker schreef: ↑Vandaag, 15:101. Het hoort bij de reformatorische wereld om zich met woorden af te keren tegen de wereld. Het vreemdelingschap is niet sinds het paarse kabinet ofzo. Dus ja, een verkiezingsuitslag met een andere grootste partij geeft dezelfde reactie, zoals bij de voorlaatste verkiezingen, toen de PVV de grootste werd.DDD schreef: ↑Vandaag, 14:17 De ergernis in de reacties was dan ook naar ik begrijp vooral dat het RD hier zo'n item van maakte, met een foto die ook het accent legt op de partner. Het RD moet ook koorddansen, gezien de grote verschillen van mening binnen de achterban, terwijl een deel van de achterban de visie op homoseksualiteit zo ongeveer het onderscheidende thema vindt tussen rechtzinnig en onrechtzinnig.
Maar ik denk niet dat het RD het reformatorisch onderwijs hier nu -nota bene tijdens een lopende formatie- een dienst mee heeft bewezen. De onnozelheid van een rigide wereldbeeld is soms verbazend.
2. De manier waarop het RD nu tewerk ging was 'op de persoon'. De standpunten van D66 (en vele andere partijen, vergeet dat niet) werd gepersonifieerd. Dat is ongepast.
3. Het heeft pijn veroorzaakt bij homo's en ouders van homo's. Dat is echt jammer en onnodig.
En ja, ik deel wel wat DDD zegt: de formatie wordt een dienst bewezen. Zo moet het toch echt niet.
Maar dit is nog geen antwoord op mijn vraag waarom een Bijbelse standpunt pijn veroorzaakt bij homo's en ouders van homo's?