Israël - Iran

jvdg

Re: Israël - Iran

Bericht door jvdg »

Bonny schreef:Sssssttttt. :haha :haha

Nee, ik las eens een commentaar in het friesch Dagblad over de kwestie, en ik vond dat een zeer zinvolle analyse.
Tja, het Friesch Dagblad is bij uitstek deskundig op dit terrein.
Hier heb ik te zwijgen.
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Dank je, oftewel tige tank!
The Groom's still waiting at the altar
backtobasic
Contacteer:

Bericht door backtobasic »

jvdg schreef:
backtobasic schreef:
jvdg schreef:
Afgewezen schreef:Ik denk dat we als christen verplicht zijn te luisteren naar wat Christus zegt.
"Mijn Koninkrijk Gods komt niet met uiterlijk gelaat. En men zal niet zeggen: Ziehier of ziedaar. Enz."
En wat doen veel christenen? Die zeggen: "Kijk naar het Midden-Oosten. Dáár gebeurt het!"
Tegen Jezus' eigen woord in dus.
Ben het helemaal met je eens.
Ik heb al eerder aangegeven deze zaken in Gods Hand te leggen en daar te houden.

Maar hoe overtuigen we backtobasic?
Zolang btb zich laat leiden door menselijke speculaties, links en rechts verzameld, is zulks vrees ik niet mogelijk.
Niets is rechts en links verzameld, maar komt alles uit de bijbel.

Hier nog een:
"Jeruzalem is als een steen die alle natieen zullen heffen, zij die hem zullen heffen, zullen zich deerlijk verwonden!"

Je kunt toch niet gedeeltes van de bijbel negeren of zeggen dat het niet waar is??
Mijn probleem met jou manier van bewijzen/onderbouwen is, dat je op voor mij volstrekt willekeurige wijze links en rechts teksten uit de bijbel bij elkaar hutselt tot één betoog.
Ik bewijs niets en ik onderbouw niets,
Ik geef slechts teksten weer, waarvan ik denk dat ze betrekking hebben op wat er gaande is.
Ik probeer mensen aan het denken te zetten.
Is dat verkeerd?
Sola Scriptura
jvdg

Bericht door jvdg »

backtobasic schreef:Ik geef slechts teksten weer, waarvan ik denk dat ze betrekking hebben op wat er gaande is.
Is dat verkeerd?
Het antwoord geef je zelf door twee keer teveel het woordje IK te gebruiken.
backtobasic
Contacteer:

jvdg schreef:
backtobasic schreef:Ik geef slechts teksten weer, waarvan ik denk dat ze betrekking hebben op wat er gaande is.
Is dat verkeerd?
grappige afleiding, ga nu eens denken over een echt, concreet antwoord.
Sola Scriptura
jvdg

Bericht door jvdg »

backtobasic schreef:
jvdg schreef:
Is dat verkeerd?
Wat ik gezegd heb, acht ik voldoende.
Als je mijn bedoeling niet begrijpt heeft een concrete invulling geen zin, aangezien we steeds terugvallen op: Ik vind, denk, meen, concludeer......

::salut
backtobasic
Contacteer:

jvdg schreef:
backtobasic schreef:
jvdg schreef:
Is dat verkeerd?
Wat ik gezegd heb, acht ik voldoende.
Als je mijn bedoeling niet begrijpt heeft een concrete invulling geen zin, aangezien we steeds terugvallen op: Ik vind, denk, meen, concludeer......

::salut
Je bedoeling is makkelijk te begrijpen.
dat is nl verzanden in een welles nietes verhaal, in plaats van in te gaan op wat ik aanhaal.Waarschijnlijk omdat je geen verweer voorhanden hebt.
Jammer.
Sola Scriptura
jvdg

Bericht door jvdg »

backtobasic schreef: Je bedoeling is makkelijk te begrijpen.
dat is nl verzanden in een welles nietes verhaal, Jammer.
Jammer.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Afgewezen schreef:
backtobasic schreef:Je hoort mij niet zeggen dat het Koninkrijk Gods hier op aarde te verwachten is, ik zeg alleen te geloven in een aantal zaken die hier op aarde nog staan te gebeuren.
Beide zaken kunnen heel goed samen gaan, lijkt me.
Nee, dat lijkt me in dit verband erg tegenstrijdig.
Je hebt hier nog niet op gereageerd, backtobasic. Natuurlijk gebeuren er nog een aantal zaken hier op aarde, maar dat is wat anders dan onze blik gespannen te richten naar het Midden-Oosten alsof daar nog wonderwat te gebeuren staat in verband met de komst van Christus. Christus waarschuwt daar nu juist tegen!
backtobasic
Contacteer:

Afgewezen schreef:
Afgewezen schreef:
backtobasic schreef:Je hoort mij niet zeggen dat het Koninkrijk Gods hier op aarde te verwachten is, ik zeg alleen te geloven in een aantal zaken die hier op aarde nog staan te gebeuren.
Beide zaken kunnen heel goed samen gaan, lijkt me.
Nee, dat lijkt me in dit verband erg tegenstrijdig.
Je hebt hier nog niet op gereageerd, backtobasic. Natuurlijk gebeuren er nog een aantal zaken hier op aarde, maar dat is wat anders dan onze blik gespannen te richten naar het Midden-Oosten alsof daar nog wonderwat te gebeuren staat in verband met de komst van Christus. Christus waarschuwt daar nu juist tegen!
dus het feit dat de Joden teruggebracht werd naar het hen door God beloofde Land, en de oorlogen tegen hun vijanden gewonnen hebben op een zeer onwaarschijnlijke manier, noem je geen wonder?
De bijbelse geschiedenis begon in Israel en zal er ook eindigen, denk ik.
Daar staat genoeg over in de bijbel, van de oude profeten als Jesaja en Jeremia en Ezechiel, tot en met Openbaring.
Dat is nu juist de kracht van het Woord!
Dat het OT en NT elkaar niet tegenspreken.
Of wel?
Jezus waarschuwt ons tegen valse profeten , die heir en daar op zullen staan.
Nou daar is wel genoeg bewijs voor, wereldwijd!
En ik probeer ook voortdurend zo dicht mogelijk bij de Schrift te blijven, uit angst om van de waarheid afgeleid te worden.
ik hoop dat je mijn standpunt begrijpt.
Sola Scriptura
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

backtobasic schreef: dus het feit dat de Joden teruggebracht werd naar het hen door God beloofde Land, en de oorlogen tegen hun vijanden gewonnen hebben op een zeer onwaarschijnlijke manier, noem je geen wonder?
Misschien is het wel een wonder, maar het is geen geval vervulling van heilsprofetie: Jezus speelt er geen enkele rol in.
backtobasic schreef: De bijbelse geschiedenis begon in Israel en zal er ook eindigen, denk ik.
Daar staat genoeg over in de bijbel, van de oude profeten als Jesaja en Jeremia en Ezechiel, tot en met Openbaring.
Dat is nu juist de kracht van het Woord!
Dat het OT en NT elkaar niet tegenspreken.
Of wel?
Nee, juist niet. En daarom moeten we het OT lezen door de bril van het NT, oftewel door wat de Heilige Geest ons leert in het NT, en geen eigen interpretaties volgen, die vaak worden ingegeven door de actualiteit van het moment.
Backtobasic schreef:En ik probeer ook voortdurend zo dicht mogelijk bij de Schrift te blijven, uit angst om van de waarheid afgeleid te worden.
ik hoop dat je mijn standpunt begrijpt.
Ik begrijp je standpunt zeker en je bent ook niet de enige die zo denkt. Maar we moeten onze standpunten altijd weer toetsen aan het Woord.
Gian

Bericht door Gian »

@Jvdg, als er iets goed onderbouwd en onderscheiden is, is dat de leer van de bedelingen. Het is alleen erg omvangrijk. Alles is aan elkaar gerelateerd.

Op een forum waar 99% de vervangingstheologie handhaaft heeft het weinig nut om met posting te komen waar uren werk in zit. Daarom begin ik er niet aan. Alle vragen om onderbouwing hier zijn simpel in te vullen, alleen krijg ik dan het verwijt dingen te onderscheiden die bij elkaar zouden horen.

Het probleem is hier dat iedereen muurvast zit in de reformatorische vervangingstheologie. Een theologie die niet alleen de eschatologie wegdoet door alle (zeer gedetailleerde) profetieën te vergeestelijken, maar ook alle oud-testamentische zaken zoals wet, verbond, tempeldienst handhaaft in een nieuwtestamentische tijd waar deze dingen juist geestelijk geworden zijn.

@Backtobasic, ik ben het helemaal met je eens, ik zou echter stoppen als ik jou was, en de tijd gebruiken om God woord verder te onderzoeken. Per pb heb ik wat interessante links voor je.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Zo, da's makkelijk, Gian! :super
Weet je hoeveel uren werk ík hierin heb zitten, juist om duidelijk te maken dat de vervangingstheologie de enige juiste uitleg van de Bijbel is?
Gian

Bericht door Gian »

Afgewezen schreef:Zo, da's makkelijk, Gian! :super
Weet je hoeveel uren werk ík hierin heb zitten, juist om duidelijk te maken dat de vervangingstheologie de enige juiste uitleg van de Bijbel is?
Mijn eerste vraag uit de profetieen moet je anders nog steeds beantwoorden.
Ik zal hem nog een keer stellen;

* Hoeveel land heeft God aan Abraham beloofd?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Gian schreef:
Afgewezen schreef:Zo, da's makkelijk, Gian! :super
Mijn eerste vraag uit de profetieen moet je anders nog steeds beantwoorden.
Ik zal hem nog een keer stellen;

* Hoeveel land heeft God aan Abraham beloofd?
De hele aarde, Rom. 4:13.
Plaats reactie