Tja, het Friesch Dagblad is bij uitstek deskundig op dit terrein.Bonny schreef:Sssssttttt.![]()
![]()
Nee, ik las eens een commentaar in het friesch Dagblad over de kwestie, en ik vond dat een zeer zinvolle analyse.
Hier heb ik te zwijgen.
Tja, het Friesch Dagblad is bij uitstek deskundig op dit terrein.Bonny schreef:Sssssttttt.![]()
![]()
Nee, ik las eens een commentaar in het friesch Dagblad over de kwestie, en ik vond dat een zeer zinvolle analyse.
Ik bewijs niets en ik onderbouw niets,jvdg schreef:Mijn probleem met jou manier van bewijzen/onderbouwen is, dat je op voor mij volstrekt willekeurige wijze links en rechts teksten uit de bijbel bij elkaar hutselt tot één betoog.backtobasic schreef:Niets is rechts en links verzameld, maar komt alles uit de bijbel.jvdg schreef:Ben het helemaal met je eens.Afgewezen schreef:Ik denk dat we als christen verplicht zijn te luisteren naar wat Christus zegt.
"Mijn Koninkrijk Gods komt niet met uiterlijk gelaat. En men zal niet zeggen: Ziehier of ziedaar. Enz."
En wat doen veel christenen? Die zeggen: "Kijk naar het Midden-Oosten. Dáár gebeurt het!"
Tegen Jezus' eigen woord in dus.
Ik heb al eerder aangegeven deze zaken in Gods Hand te leggen en daar te houden.
Maar hoe overtuigen we backtobasic?
Zolang btb zich laat leiden door menselijke speculaties, links en rechts verzameld, is zulks vrees ik niet mogelijk.
Hier nog een:
"Jeruzalem is als een steen die alle natieen zullen heffen, zij die hem zullen heffen, zullen zich deerlijk verwonden!"
Je kunt toch niet gedeeltes van de bijbel negeren of zeggen dat het niet waar is??
Het antwoord geef je zelf door twee keer teveel het woordje IK te gebruiken.backtobasic schreef:Ik geef slechts teksten weer, waarvan ik denk dat ze betrekking hebben op wat er gaande is.
Ik probeer mensen aan het denken te zetten.
Is dat verkeerd?
grappige afleiding, ga nu eens denken over een echt, concreet antwoord.jvdg schreef:Het antwoord geef je zelf door twee keer teveel het woordje IK te gebruiken.backtobasic schreef:Ik geef slechts teksten weer, waarvan ik denk dat ze betrekking hebben op wat er gaande is.
Is dat verkeerd?
Wat ik gezegd heb, acht ik voldoende.backtobasic schreef:grappige afleiding, ga nu eens denken over een echt, concreet antwoord.jvdg schreef:Het antwoord geef je zelf door twee keer teveel het woordje IK te gebruiken.backtobasic schreef:Ik geef slechts teksten weer, waarvan ik denk dat ze betrekking hebben op wat er gaande is.
Is dat verkeerd?
Je bedoeling is makkelijk te begrijpen.jvdg schreef:Wat ik gezegd heb, acht ik voldoende.backtobasic schreef:grappige afleiding, ga nu eens denken over een echt, concreet antwoord.jvdg schreef:Het antwoord geef je zelf door twee keer teveel het woordje IK te gebruiken.backtobasic schreef:Ik geef slechts teksten weer, waarvan ik denk dat ze betrekking hebben op wat er gaande is.
Is dat verkeerd?
Als je mijn bedoeling niet begrijpt heeft een concrete invulling geen zin, aangezien we steeds terugvallen op: Ik vind, denk, meen, concludeer......
Jammer.backtobasic schreef: Je bedoeling is makkelijk te begrijpen.
dat is nl verzanden in een welles nietes verhaal, Jammer.
Je hebt hier nog niet op gereageerd, backtobasic. Natuurlijk gebeuren er nog een aantal zaken hier op aarde, maar dat is wat anders dan onze blik gespannen te richten naar het Midden-Oosten alsof daar nog wonderwat te gebeuren staat in verband met de komst van Christus. Christus waarschuwt daar nu juist tegen!Afgewezen schreef:Nee, dat lijkt me in dit verband erg tegenstrijdig.backtobasic schreef:Je hoort mij niet zeggen dat het Koninkrijk Gods hier op aarde te verwachten is, ik zeg alleen te geloven in een aantal zaken die hier op aarde nog staan te gebeuren.
Beide zaken kunnen heel goed samen gaan, lijkt me.
dus het feit dat de Joden teruggebracht werd naar het hen door God beloofde Land, en de oorlogen tegen hun vijanden gewonnen hebben op een zeer onwaarschijnlijke manier, noem je geen wonder?Afgewezen schreef:Je hebt hier nog niet op gereageerd, backtobasic. Natuurlijk gebeuren er nog een aantal zaken hier op aarde, maar dat is wat anders dan onze blik gespannen te richten naar het Midden-Oosten alsof daar nog wonderwat te gebeuren staat in verband met de komst van Christus. Christus waarschuwt daar nu juist tegen!Afgewezen schreef:Nee, dat lijkt me in dit verband erg tegenstrijdig.backtobasic schreef:Je hoort mij niet zeggen dat het Koninkrijk Gods hier op aarde te verwachten is, ik zeg alleen te geloven in een aantal zaken die hier op aarde nog staan te gebeuren.
Beide zaken kunnen heel goed samen gaan, lijkt me.
Misschien is het wel een wonder, maar het is geen geval vervulling van heilsprofetie: Jezus speelt er geen enkele rol in.backtobasic schreef: dus het feit dat de Joden teruggebracht werd naar het hen door God beloofde Land, en de oorlogen tegen hun vijanden gewonnen hebben op een zeer onwaarschijnlijke manier, noem je geen wonder?
Nee, juist niet. En daarom moeten we het OT lezen door de bril van het NT, oftewel door wat de Heilige Geest ons leert in het NT, en geen eigen interpretaties volgen, die vaak worden ingegeven door de actualiteit van het moment.backtobasic schreef: De bijbelse geschiedenis begon in Israel en zal er ook eindigen, denk ik.
Daar staat genoeg over in de bijbel, van de oude profeten als Jesaja en Jeremia en Ezechiel, tot en met Openbaring.
Dat is nu juist de kracht van het Woord!
Dat het OT en NT elkaar niet tegenspreken.
Of wel?
Ik begrijp je standpunt zeker en je bent ook niet de enige die zo denkt. Maar we moeten onze standpunten altijd weer toetsen aan het Woord.Backtobasic schreef:En ik probeer ook voortdurend zo dicht mogelijk bij de Schrift te blijven, uit angst om van de waarheid afgeleid te worden.
ik hoop dat je mijn standpunt begrijpt.
Mijn eerste vraag uit de profetieen moet je anders nog steeds beantwoorden.Afgewezen schreef:Zo, da's makkelijk, Gian!![]()
Weet je hoeveel uren werk ík hierin heb zitten, juist om duidelijk te maken dat de vervangingstheologie de enige juiste uitleg van de Bijbel is?
De hele aarde, Rom. 4:13.Gian schreef:Mijn eerste vraag uit de profetieen moet je anders nog steeds beantwoorden.Afgewezen schreef:Zo, da's makkelijk, Gian!![]()
Weet je hoeveel uren werk ík hierin heb zitten, juist om duidelijk te maken dat de vervangingstheologie de enige juiste uitleg van de Bijbel is?
Ik zal hem nog een keer stellen;
* Hoeveel land heeft God aan Abraham beloofd?