Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Zita
Moderator

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Zita »

Geroerbakte/roergebakken/roergebakte/? Spruiten, knolselderij, paprika, champignons en bleekselderij. Met gebakken aardappels en een stukje beenham.
merel

Bericht door merel »

Jantje schreef:
Dodo schreef:
Mara schreef:
Dodo schreef:Nou, goed voedsel weggooien zonder reden is toch jammer.
Ik gooi geen voedsel weg zonder reden!
Sorry, maar ik las geen enkele steekhoudende reden. Je kunt prima ontbijten met koolhydraten, generaties zijn daar groot mee geworden (een paar flinke boterhammen met kaas en jam). Als ik teveel beslag heb gemaakt, bak ik tot het op is en die pannenkoeken die overblijven worden op een later tijdstip wel opgegeten.
Precies.

Ik vind het belangrijker om te zien op de vele miljoenen mensen die maar wat blij zouden zijn geweest met die 3 flensjes. Als je daarop let, dan gooi je het niet weg. Bovendien: je kan het ook nog aan een persoon geven uit de kerk of aan de oude buurman.
Gooi jij nooit een kapje van het brood weg of een aardappeltje? ;)
merel

Bericht door merel »

Orchidee schreef:Wat is extreem bewegen?
Dat antwoord geven ze je sowieso bij PsyQ als je een eetstoornis therapie volgt.
Je zou schrikken hoeveel mensen er extreem bewegen om maar slank te blijven.
Tegenwoordig word alleen het te weinig bewegen in het licht gehouden.
De grens is flinterdun om teveel te gaan sporten en bewegen.
Beweeg normaal, eet normaal!
Dat laatste ben ik met je eens, maar wat jij onder overmatig bewegen verstaat, wordt zo niet duidelijk. Zo lang je een gezond gewicht hebt, lijkt het mij dat je niet te snel overmatig sport.

Wat PsyQ vindt, weet ik niet. Daar ben ik nog nooit geweest ;)
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

merel schreef:
Jantje schreef:
Dodo schreef: Sorry, maar ik las geen enkele steekhoudende reden. Je kunt prima ontbijten met koolhydraten, generaties zijn daar groot mee geworden (een paar flinke boterhammen met kaas en jam). Als ik teveel beslag heb gemaakt, bak ik tot het op is en die pannenkoeken die overblijven worden op een later tijdstip wel opgegeten.
Precies.

Ik vind het belangrijker om te zien op de vele miljoenen mensen die maar wat blij zouden zijn geweest met die 3 flensjes. Als je daarop let, dan gooi je het niet weg. Bovendien: je kan het ook nog aan een persoon geven uit de kerk of aan de oude buurman.
Ten eerste heet dat een korst. Ik ben niet zo bekakt Nederlands. :langue En daarnaast eten de vogels daar met graagte van.

Aardappels eet ik altijd allemaal op. Tenzij er glazige (lees: niet eetbare) tussen zitten. Maar goed, het pannenkoekenbeslag was nog prima eetbaar geweest, dus dat is anders, dan dat er groene ogen op hadden gezeten. :nananere
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
refo

Bericht door refo »

merel schreef:
Jantje schreef:
Dodo schreef:
Mara schreef: Ik gooi geen voedsel weg zonder reden!
Sorry, maar ik las geen enkele steekhoudende reden. Je kunt prima ontbijten met koolhydraten, generaties zijn daar groot mee geworden (een paar flinke boterhammen met kaas en jam). Als ik teveel beslag heb gemaakt, bak ik tot het op is en die pannenkoeken die overblijven worden op een later tijdstip wel opgegeten.
Precies.

Ook weer zoiets! Je laat het klinken alsof dat de normaalste zaak van de wereld is.
merel

Bericht door merel »

Normaal niet, maar afgepast koken is met een gezin ook wel eens lastig. Helemaal om na een aantal dagen kliekjes opsparen weer genoeg te hebben voor een complete maaltijd.
Maar wees gerust, gisteren en eergisteren had ik genoeg over voor een maaltijd. Dus morgen eten wij kliekjes lasagne en ovenschotel met zoete aardappel, pompoen en pastinaak. Vanavond eten wij Hollandse pot.

@ jantje
Een korstje zit aan elke boterham, maar een kapje is de voorkant/achterkant van een brood. Dat heeft niets met bekakt Nederlands te maken.
Mara

Bericht door Mara »

Voor de laatste keer dit seizoen snert gekookt.
Ik had nog een zak erwten staan, dus gisteravond in de week gezet. Het weerbericht voorspelde kil en guur. Inmiddels moest ik het vouwgordijn laten zakken vanwege de felle zon.
Maar snert smaakt ook zonder sneeuw en ijs lekker. :langue
Voor het nakroost dat helaas geen enthousiasme kan opbrengen hiervoor, maak ik zalm, gebakken krieltjes en veldsla, als bodem voor een zaalvoetbaltraining.
In onze familie is vrijwel geen enkel neefje of nichtje dat erwtensoep lust. Het lijkt wel of het een generatie overslaat. :?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Met stijgende verbazing lees ik dit topic.
Wat een verspilling en wat een rijkdom wordt hier ten toon gespreid.

Pannenkoeken beslag weggooien, werkelijk nog nooit van gehoord. Beslag bak je weg en wat er aan pannenkoeken over is eet je of de volgende dag of geeft je weg aan je naaste.
Kapjes weggooien? Het is toch gewoon brood?
En zalm op maandag.. alsof dit dure voedsel de gewoonste zaak van de wereld is.

Ik wist dat er veel rijkdom was in refoland. Maar dat het hier ook zonder enige gene opgeschreven wordt...
merel

Bericht door merel »

@ Mara Bij ons lusten ze het allemaal, bij een aantal van de kinderen staat het in de top 3 van favoriete maaltijden. Ben er zelf ook dol op.
Mara

Bericht door Mara »

Bezorgd schreef: Ik wist dat er veel rijkdom was in refoland. Maar dat het hier ook zonder enige gene opgeschreven wordt...
Ik ga even een maagzuurremmer innemen.
Mag dat wel? :bobo
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Thuisvrouw

Bericht door Thuisvrouw »

Ik vindt dat hier wel erg doorgezeurd wordt over een beetje pannenkoeken beslag. Ik geloof dat @Mara beter niets had kunnen zeggen.

::please
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Mara schreef:
Bezorgd schreef: Ik wist dat er veel rijkdom was in refoland. Maar dat het hier ook zonder enige gene opgeschreven wordt...

Waarom zo zuur?
Ik zou bijna met DIA zeggen: "mag de waarheid nog wel gezegd worden? "
Je postings in dit topic spreken van overdaad en verspilling.
Ik gun het je wel hoor , maar het valt me op.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Bezorgd schreef:
Mara schreef:

Waarom zo zuur?
Ik zou bijna met DIA zeggen: "mag de waarheid nog wel gezegd worden? "
Je postings in dit topic spreken van overdaad en verspilling.
Ik gun het je wel hoor , maar het valt me op.
Rustig maar, ik pak ook wel eens een Rennie hoor! ;)
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

In Limburg is op dit moment (Carnaval) de Nonnevot erg populair. Dagblad De Limburger houdt zelfs een jaarlijkse Nonnevottentest waarbij ook gekeken wordt welke bakker de Nonnevot met de mooiste bilnaad levert: https://goo.gl/cknzAv. Ik kan niet bedenken of we iets vergelijkbaars hebben boven de rivieren? Misschien dat de Zeeuwse bolus een alternatief is? Maar ja, Zeeland ligt ook onder de rivieren :)
Boertje

Bericht door Boertje »

Ja hoor vergeet niet het Gooi was vroeger een RK enclave tussen de protestanten. Enige plaats boven de rivieren waar een processie gehouden wordt. En vroeger, nu is het minder was carnaval daar ook behoorlijk. Met alle gebruiken en tradities en optochten.
Plaats reactie