Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]
Geroerbakte/roergebakken/roergebakte/? Spruiten, knolselderij, paprika, champignons en bleekselderij. Met gebakken aardappels en een stukje beenham.
Gooi jij nooit een kapje van het brood weg of een aardappeltje?Jantje schreef:Precies.Dodo schreef:Sorry, maar ik las geen enkele steekhoudende reden. Je kunt prima ontbijten met koolhydraten, generaties zijn daar groot mee geworden (een paar flinke boterhammen met kaas en jam). Als ik teveel beslag heb gemaakt, bak ik tot het op is en die pannenkoeken die overblijven worden op een later tijdstip wel opgegeten.Mara schreef:Ik gooi geen voedsel weg zonder reden!Dodo schreef:Nou, goed voedsel weggooien zonder reden is toch jammer.
Ik vind het belangrijker om te zien op de vele miljoenen mensen die maar wat blij zouden zijn geweest met die 3 flensjes. Als je daarop let, dan gooi je het niet weg. Bovendien: je kan het ook nog aan een persoon geven uit de kerk of aan de oude buurman.

Dat laatste ben ik met je eens, maar wat jij onder overmatig bewegen verstaat, wordt zo niet duidelijk. Zo lang je een gezond gewicht hebt, lijkt het mij dat je niet te snel overmatig sport.Orchidee schreef:Wat is extreem bewegen?
Dat antwoord geven ze je sowieso bij PsyQ als je een eetstoornis therapie volgt.
Je zou schrikken hoeveel mensen er extreem bewegen om maar slank te blijven.
Tegenwoordig word alleen het te weinig bewegen in het licht gehouden.
De grens is flinterdun om teveel te gaan sporten en bewegen.
Beweeg normaal, eet normaal!
Wat PsyQ vindt, weet ik niet. Daar ben ik nog nooit geweest

-
- Verbannen
Ten eerste heet dat een korst. Ik ben niet zo bekakt Nederlands.merel schreef:Gooi jij nooit een kapje van het brood weg of een aardappeltje?Jantje schreef:Precies.Dodo schreef: Sorry, maar ik las geen enkele steekhoudende reden. Je kunt prima ontbijten met koolhydraten, generaties zijn daar groot mee geworden (een paar flinke boterhammen met kaas en jam). Als ik teveel beslag heb gemaakt, bak ik tot het op is en die pannenkoeken die overblijven worden op een later tijdstip wel opgegeten.
Ik vind het belangrijker om te zien op de vele miljoenen mensen die maar wat blij zouden zijn geweest met die 3 flensjes. Als je daarop let, dan gooi je het niet weg. Bovendien: je kan het ook nog aan een persoon geven uit de kerk of aan de oude buurman.

Aardappels eet ik altijd allemaal op. Tenzij er glazige (lees: niet eetbare) tussen zitten. Maar goed, het pannenkoekenbeslag was nog prima eetbaar geweest, dus dat is anders, dan dat er groene ogen op hadden gezeten.

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ook weer zoiets! Je laat het klinken alsof dat de normaalste zaak van de wereld is.merel schreef:Gooi jij nooit een kapje van het brood weg of een aardappeltje?Jantje schreef:Precies.Dodo schreef:Sorry, maar ik las geen enkele steekhoudende reden. Je kunt prima ontbijten met koolhydraten, generaties zijn daar groot mee geworden (een paar flinke boterhammen met kaas en jam). Als ik teveel beslag heb gemaakt, bak ik tot het op is en die pannenkoeken die overblijven worden op een later tijdstip wel opgegeten.Mara schreef: Ik gooi geen voedsel weg zonder reden!
Normaal niet, maar afgepast koken is met een gezin ook wel eens lastig. Helemaal om na een aantal dagen kliekjes opsparen weer genoeg te hebben voor een complete maaltijd.
Maar wees gerust, gisteren en eergisteren had ik genoeg over voor een maaltijd. Dus morgen eten wij kliekjes lasagne en ovenschotel met zoete aardappel, pompoen en pastinaak. Vanavond eten wij Hollandse pot.
@ jantje
Een korstje zit aan elke boterham, maar een kapje is de voorkant/achterkant van een brood. Dat heeft niets met bekakt Nederlands te maken.
Maar wees gerust, gisteren en eergisteren had ik genoeg over voor een maaltijd. Dus morgen eten wij kliekjes lasagne en ovenschotel met zoete aardappel, pompoen en pastinaak. Vanavond eten wij Hollandse pot.
@ jantje
Een korstje zit aan elke boterham, maar een kapje is de voorkant/achterkant van een brood. Dat heeft niets met bekakt Nederlands te maken.
Voor de laatste keer dit seizoen snert gekookt.
Ik had nog een zak erwten staan, dus gisteravond in de week gezet. Het weerbericht voorspelde kil en guur. Inmiddels moest ik het vouwgordijn laten zakken vanwege de felle zon.
Maar snert smaakt ook zonder sneeuw en ijs lekker.
Voor het nakroost dat helaas geen enthousiasme kan opbrengen hiervoor, maak ik zalm, gebakken krieltjes en veldsla, als bodem voor een zaalvoetbaltraining.
In onze familie is vrijwel geen enkel neefje of nichtje dat erwtensoep lust. Het lijkt wel of het een generatie overslaat.
Ik had nog een zak erwten staan, dus gisteravond in de week gezet. Het weerbericht voorspelde kil en guur. Inmiddels moest ik het vouwgordijn laten zakken vanwege de felle zon.
Maar snert smaakt ook zonder sneeuw en ijs lekker.

Voor het nakroost dat helaas geen enthousiasme kan opbrengen hiervoor, maak ik zalm, gebakken krieltjes en veldsla, als bodem voor een zaalvoetbaltraining.
In onze familie is vrijwel geen enkel neefje of nichtje dat erwtensoep lust. Het lijkt wel of het een generatie overslaat.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Met stijgende verbazing lees ik dit topic.
Wat een verspilling en wat een rijkdom wordt hier ten toon gespreid.
Pannenkoeken beslag weggooien, werkelijk nog nooit van gehoord. Beslag bak je weg en wat er aan pannenkoeken over is eet je of de volgende dag of geeft je weg aan je naaste.
Kapjes weggooien? Het is toch gewoon brood?
En zalm op maandag.. alsof dit dure voedsel de gewoonste zaak van de wereld is.
Ik wist dat er veel rijkdom was in refoland. Maar dat het hier ook zonder enige gene opgeschreven wordt...
Wat een verspilling en wat een rijkdom wordt hier ten toon gespreid.
Pannenkoeken beslag weggooien, werkelijk nog nooit van gehoord. Beslag bak je weg en wat er aan pannenkoeken over is eet je of de volgende dag of geeft je weg aan je naaste.
Kapjes weggooien? Het is toch gewoon brood?
En zalm op maandag.. alsof dit dure voedsel de gewoonste zaak van de wereld is.
Ik wist dat er veel rijkdom was in refoland. Maar dat het hier ook zonder enige gene opgeschreven wordt...
@ Mara Bij ons lusten ze het allemaal, bij een aantal van de kinderen staat het in de top 3 van favoriete maaltijden. Ben er zelf ook dol op.
Ik ga even een maagzuurremmer innemen.Bezorgd schreef: Ik wist dat er veel rijkdom was in refoland. Maar dat het hier ook zonder enige gene opgeschreven wordt...
Mag dat wel?

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-
Ik vindt dat hier wel erg doorgezeurd wordt over een beetje pannenkoeken beslag. Ik geloof dat @Mara beter niets had kunnen zeggen.

Mara schreef:Ik ga even een maagzuurremmer innemen.Bezorgd schreef: Ik wist dat er veel rijkdom was in refoland. Maar dat het hier ook zonder enige gene opgeschreven wordt...
Mag dat wel?
Waarom zo zuur?
Ik zou bijna met DIA zeggen: "mag de waarheid nog wel gezegd worden? "
Je postings in dit topic spreken van overdaad en verspilling.
Ik gun het je wel hoor , maar het valt me op.
Rustig maar, ik pak ook wel eens een Rennie hoor!Bezorgd schreef:Mara schreef:Ik ga even een maagzuurremmer innemen.Bezorgd schreef: Ik wist dat er veel rijkdom was in refoland. Maar dat het hier ook zonder enige gene opgeschreven wordt...
Mag dat wel?
Waarom zo zuur?
Ik zou bijna met DIA zeggen: "mag de waarheid nog wel gezegd worden? "
Je postings in dit topic spreken van overdaad en verspilling.
Ik gun het je wel hoor , maar het valt me op.

© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
In Limburg is op dit moment (Carnaval) de Nonnevot erg populair. Dagblad De Limburger houdt zelfs een jaarlijkse Nonnevottentest waarbij ook gekeken wordt welke bakker de Nonnevot met de mooiste bilnaad levert: https://goo.gl/cknzAv. Ik kan niet bedenken of we iets vergelijkbaars hebben boven de rivieren? Misschien dat de Zeeuwse bolus een alternatief is? Maar ja, Zeeland ligt ook onder de rivieren 

Ja hoor vergeet niet het Gooi was vroeger een RK enclave tussen de protestanten. Enige plaats boven de rivieren waar een processie gehouden wordt. En vroeger, nu is het minder was carnaval daar ook behoorlijk. Met alle gebruiken en tradities en optochten.