Erdee

DDD

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Ik vond het ook niet diepgravend, maar ik vond er wel zinnige dingen in staan.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

GerefGemeente-lid schreef: 15 jul 2024, 23:04 Verrassend hoor. :nonnon

Wel leuk dat je de moeite neemt om het speciaal nog even te vermelden.
Het valt me al langer op dat GG-mensjes een zeer ongezonde relatie onderhouden met predikanten. Zelfs een interview met een predikant wordt in de lengte en breedte exact opgemeten om de beste man vervolgens in het juiste hokje te kunnen stoppen.

De man heeft in het hele interview niets opzienbarends gezegd. Bijna het papier niet waard waarop het gedrukt staat. Wel een belangrijke les voor GG-mensjes. Hij heet Arie en zijn kinderen willen niet dat hij als predikant herkenbaar is, omdat er overal GG-mensjes zijn die in katzwijm dreigen te vallen bij het aanzien van een predikant in het wild.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

hahaha, inderdaad

rare jonges die gg-ers
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
huisman

Bericht door huisman »

Bertiel schreef: 16 jul 2024, 07:43 hahaha, inderdaad

rare jonges die gg-ers

Spiegel? Nog niet zo lang geleden stond een HHK predikant op een voetstuk en zijn schrijfsels werden als onfeilbaar gezien.

Rare jongens die HHK-ers. Trouwens ook rare jongens en meisjes die CGK-ers. :OO3
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

sorry, maar onfeilbaar heeft niemand van de (nog) actieve leden die schrijfsels genoemd, snap ook niet dat je om de haverklap deze discussie erbij moet halen.
daarnaast is er binnen de hhk minder van deze hijgerigheid dan in de GG, vandaar deze opmerking met een knipoog
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

@huisman heeft natuurlijk gewoon helemaal gelijk.
MGG

Bericht door MGG »

rare jonges die gg-ers
Klopt zo raar dat jij een eenvoudige vraag van een van hun niet beantwoord. Ik wacht namelijk nog steeds met smart op Bijbelteksten. Langzaam maar zeker raak ik er steeds meer van overtuigd dat je standpunt onzin was.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

GerefGemeente-lid schreef:@huisman heeft natuurlijk gewoon helemaal gelijk.
Dat is waar. Het gesprek over de flanken neemt altijd significant toe als specifieke forumleden zich weer gaan roeren. Anders valt het best wel mee ;) .
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Maanenschijn schreef: 16 jul 2024, 09:27
Dat is waar. Het gesprek over de flanken neemt altijd significant toe als specifieke forumleden zich weer gaan roeren. Anders valt het best wel mee ;) .
Heb je de laatste bijdrage van @huisman wel gelezen in dit draadje?
huisman

Bericht door huisman »

Bertiel schreef: 16 jul 2024, 08:48 sorry, maar onfeilbaar heeft niemand van de (nog) actieve leden die schrijfsels genoemd, snap ook niet dat je om de haverklap deze discussie erbij moet halen.
daarnaast is er binnen de hhk minder van deze hijgerigheid dan in de GG, vandaar deze opmerking met een knipoog
Om de haverklap een opmerking met of zonder knipoog over de GG vind jij minder bezwaarlijk? Als buitenstaander vind ik het gekat op de GG (door vaak ex-GG’ers) een bijzonder verschijnsel. Voer voor psychologen denk ik zomaar.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Maanenschijn

GerefGemeente-lid schreef:
Maanenschijn schreef: 16 jul 2024, 09:27
Heb je de laatste bijdrage van @huisman wel gelezen in dit draadje?
Zeker, en ik ben het niet helemaal met hem eens. Als hij specifiek ds. G.A. Van den Brink bedoelt, die staat zeker niet op een voetstuk binnen de HHK. De meeste reacties op zijn schrijfsels komen dan ook van buiten de HHK.
En Huisman heeft voldoende zelfreflectie om ook zijn eigen CGK te benoemen.

Ik deed overigens een feitelijke constatering. Met een knipoog.

Ik ben trouwens helemaal niet zo ‘HHK-minded’ hoor. Ik vind de ontspannenheid die er binnen het kerkgenootschap heerst wel plezierig, als er wat kikkers heen en weer springen, dat dan niet alles op z’n kop staat. Maar verder ben ik vooral verbonden aan de plaatselijke gemeente.
Maanenschijn

huisman schreef:
Bertiel schreef: 16 jul 2024, 08:48 sorry, maar onfeilbaar heeft niemand van de (nog) actieve leden die schrijfsels genoemd, snap ook niet dat je om de haverklap deze discussie erbij moet halen.
Om de haverklap een opmerking met of zonder knipoog over de GG vind jij minder bezwaarlijk? Als buitenstaander vind ik het gekat op de GG (door vaak ex-GG’ers) een bijzonder verschijnsel. Voer voor psychologen denk ik zomaar.
Ik zie recent helemaal geen gekat. Een beetje goedmoedig plagen over een onmiskenbaar trekje binnen de GG. Net zo goed had men ons (HHK) kunnen plagen met het maar eindeloos in het midden laten van allerlei verschillen.
Ararat

Bericht door Ararat »

huisman schreef: 16 jul 2024, 08:38

rare jonges die gg-ers

Spiegel? Nog niet zo lang geleden stond een HHK predikant op een voetstuk en zijn schrijfsels werden als onfeilbaar gezien.

Rare jongens die HHK-ers. Trouwens ook rare jongens en meisjes die CGK-ers. :OO3
én meisjes.
Zelfspot? :)
huisman

Bericht door huisman »

Maanenschijn schreef: 16 jul 2024, 09:42
huisman schreef:
Ik zie recent helemaal geen gekat. Een beetje goedmoedig plagen over een onmiskenbaar trekje binnen de GG. Net zo goed had men ons (HHK) kunnen plagen met het maar eindeloos in het midden laten van allerlei verschillen.
Ik waardeer je rustige bijdragen maar je kunt toch niet ontkennen dat de GG op dit forum het wel erg vaak moet ontgelden.

Voor de goede orde: Ik ben geen GG, ook nooit geweest en zal het waarschijnlijk ook nooit worden.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

huisman schreef: 16 jul 2024, 09:48Ik waardeer je rustige bijdragen maar je kunt toch niet ontkennen dat de GG op dit forum het wel erg vaak moet ontgelden.
De GG moet het vaak ontgelden. Tegelijkertijd heb ik het gevoel dat dat het (naast door ex-GGers) het meest gedaan wordt door GGers zelf, en wel door GGers die hun eigen kerkverband graag willen veranderen versus degenen die dat niet willen.

De polarisatie tussen GG-leden onderling is naar mijn waarneming vrij groot.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie