Erdee
Re: Erdee
Het valt me al langer op dat GG-mensjes een zeer ongezonde relatie onderhouden met predikanten. Zelfs een interview met een predikant wordt in de lengte en breedte exact opgemeten om de beste man vervolgens in het juiste hokje te kunnen stoppen.GerefGemeente-lid schreef: ↑15 jul 2024, 23:04 Verrassend hoor.
Wel leuk dat je de moeite neemt om het speciaal nog even te vermelden.
De man heeft in het hele interview niets opzienbarends gezegd. Bijna het papier niet waard waarop het gedrukt staat. Wel een belangrijke les voor GG-mensjes. Hij heet Arie en zijn kinderen willen niet dat hij als predikant herkenbaar is, omdat er overal GG-mensjes zijn die in katzwijm dreigen te vallen bij het aanzien van een predikant in het wild.
-
hahaha, inderdaad
rare jonges die gg-ers
rare jonges die gg-ers
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Spiegel? Nog niet zo lang geleden stond een HHK predikant op een voetstuk en zijn schrijfsels werden als onfeilbaar gezien.
Rare jongens die HHK-ers. Trouwens ook rare jongens en meisjes die CGK-ers.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
sorry, maar onfeilbaar heeft niemand van de (nog) actieve leden die schrijfsels genoemd, snap ook niet dat je om de haverklap deze discussie erbij moet halen.
daarnaast is er binnen de hhk minder van deze hijgerigheid dan in de GG, vandaar deze opmerking met een knipoog
daarnaast is er binnen de hhk minder van deze hijgerigheid dan in de GG, vandaar deze opmerking met een knipoog
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
-
- Verbannen
@huisman heeft natuurlijk gewoon helemaal gelijk.
-
- Maanenschijn
Dat is waar. Het gesprek over de flanken neemt altijd significant toe als specifieke forumleden zich weer gaan roeren. Anders valt het best wel meeGerefGemeente-lid schreef:@huisman heeft natuurlijk gewoon helemaal gelijk.

Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
-
- Verbannen
Heb je de laatste bijdrage van @huisman wel gelezen in dit draadje?Maanenschijn schreef: ↑16 jul 2024, 09:27Dat is waar. Het gesprek over de flanken neemt altijd significant toe als specifieke forumleden zich weer gaan roeren. Anders valt het best wel meeGerefGemeente-lid schreef:@huisman heeft natuurlijk gewoon helemaal gelijk..
Om de haverklap een opmerking met of zonder knipoog over de GG vind jij minder bezwaarlijk? Als buitenstaander vind ik het gekat op de GG (door vaak ex-GG’ers) een bijzonder verschijnsel. Voer voor psychologen denk ik zomaar.Bertiel schreef: ↑16 jul 2024, 08:48 sorry, maar onfeilbaar heeft niemand van de (nog) actieve leden die schrijfsels genoemd, snap ook niet dat je om de haverklap deze discussie erbij moet halen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
- Maanenschijn
Zeker, en ik ben het niet helemaal met hem eens. Als hij specifiek ds. G.A. Van den Brink bedoelt, die staat zeker niet op een voetstuk binnen de HHK. De meeste reacties op zijn schrijfsels komen dan ook van buiten de HHK.GerefGemeente-lid schreef:Heb je de laatste bijdrage van @huisman wel gelezen in dit draadje?Maanenschijn schreef: ↑16 jul 2024, 09:27Dat is waar. Het gesprek over de flanken neemt altijd significant toe als specifieke forumleden zich weer gaan roeren. Anders valt het best wel meeGerefGemeente-lid schreef:@huisman heeft natuurlijk gewoon helemaal gelijk..
En Huisman heeft voldoende zelfreflectie om ook zijn eigen CGK te benoemen.
Ik deed overigens een feitelijke constatering. Met een knipoog.
Ik ben trouwens helemaal niet zo ‘HHK-minded’ hoor. Ik vind de ontspannenheid die er binnen het kerkgenootschap heerst wel plezierig, als er wat kikkers heen en weer springen, dat dan niet alles op z’n kop staat. Maar verder ben ik vooral verbonden aan de plaatselijke gemeente.
- Maanenschijn
Ik zie recent helemaal geen gekat. Een beetje goedmoedig plagen over een onmiskenbaar trekje binnen de GG. Net zo goed had men ons (HHK) kunnen plagen met het maar eindeloos in het midden laten van allerlei verschillen.huisman schreef:Om de haverklap een opmerking met of zonder knipoog over de GG vind jij minder bezwaarlijk? Als buitenstaander vind ik het gekat op de GG (door vaak ex-GG’ers) een bijzonder verschijnsel. Voer voor psychologen denk ik zomaar.Bertiel schreef: ↑16 jul 2024, 08:48 sorry, maar onfeilbaar heeft niemand van de (nog) actieve leden die schrijfsels genoemd, snap ook niet dat je om de haverklap deze discussie erbij moet halen.
Ik waardeer je rustige bijdragen maar je kunt toch niet ontkennen dat de GG op dit forum het wel erg vaak moet ontgelden.Maanenschijn schreef: ↑16 jul 2024, 09:42Ik zie recent helemaal geen gekat. Een beetje goedmoedig plagen over een onmiskenbaar trekje binnen de GG. Net zo goed had men ons (HHK) kunnen plagen met het maar eindeloos in het midden laten van allerlei verschillen.huisman schreef:Om de haverklap een opmerking met of zonder knipoog over de GG vind jij minder bezwaarlijk? Als buitenstaander vind ik het gekat op de GG (door vaak ex-GG’ers) een bijzonder verschijnsel. Voer voor psychologen denk ik zomaar.Bertiel schreef: ↑16 jul 2024, 08:48 sorry, maar onfeilbaar heeft niemand van de (nog) actieve leden die schrijfsels genoemd, snap ook niet dat je om de haverklap deze discussie erbij moet halen.
Voor de goede orde: Ik ben geen GG, ook nooit geweest en zal het waarschijnlijk ook nooit worden.
- J.C. Philpot
De GG moet het vaak ontgelden. Tegelijkertijd heb ik het gevoel dat dat het (naast door ex-GGers) het meest gedaan wordt door GGers zelf, en wel door GGers die hun eigen kerkverband graag willen veranderen versus degenen die dat niet willen.
De polarisatie tussen GG-leden onderling is naar mijn waarneming vrij groot.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield