"Iemand die bekend is gemaakt aan zijn zonden en schuld"Geeske_1991 schreef: ↑Vandaag, 10:15Nee niet iemand.De Rijssenaar schreef:Maar God wil dat de mens tot Hem komt. En iemand die komt, zal genade ontvangen. Een ieder die niet wil komen blijft in zonde en zal terecht Gods rechtvaardige toorn ervaren…Geeske_1991 schreef: ↑Vandaag, 07:54Lees de kanttekeningen bij "wereld" en "alle mensen" in de door jou genoemde teksten. Dat verklaard een hoop.Martijn schreef:
3 voorbeelden uit de Bijbel:
Ik lees dat God deze wereld zo liefheeft dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft en dat Hij die Zoon niet heeft gegeven om de wereld te veroordelen maar opdat die wereld door Hem behouden zou worden.
Dat de Heere nog niet is teruggekomen heeft met Zijn geduld met ons te maken, Hij wil niet dat enigen verloren gaan, maar dat allen tot bekering komen.
En Paulus schrijft aan Titus dat de zaligmakend genade van God is verschenen aan alle mensen.
Jakob heb ik lief gehad, Ezou heb ik gehaat. Romeinen 9:13
God had israel lief, maar Edom niet. Maleachie 1: 1-4
Want die zijn niet allen Israel, die uit Israel zijn. Romeinen 9:6
Gods wil is bevel, maar omdat wij gevallen zijn, kunnen we dat bevel nooit en te nimmer meer opvolgen.
Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
“Ik zal ook lachen in uw verderf, Ik zal spotten wanneer uw vrees komt.” Spreuken 1:26
“De goddeloze smeedt plannen tegen de rechtvaardige en knerst tegen hem met zijn tanden. De Heere zal om hem lachen, want Hij ziet dat zijn dag komt.” Psalm 37:12–13
“Die in de hemel woont, zal lachen; de HEERE zal hen bespotten.” Psalm 2:4
Iemand die bekend is gemaakt aan zijn zonden en schuld.
Voor zulk 1 is er verlossing.
Lees de heidelbergse catechismus nog is door en sla vooral de eerste 7 zondagem niet over.
Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Jouw reactie is hetzelfde als de weigeraars in Mattheüs 22:1-14: "En zond zijn dienstknechten uit, om de genoden ter bruiloft te roepen; en zij wilden niet komen. Wederom zond hij andere dienstknechten uit, zeggende: Zegt den genoden: Ziet, ik heb mijn middagmaal bereid; mijn ossen, en de gemeste beesten zijn geslacht, en alle dingen zijn gereed; komt tot de bruiloft. 5 Maar zij, zulks niet achtende, zijn heengegaan, deze tot zijn akker, gene tot zijn koopmanschap. En de anderen grepen zijn dienstknechten, deden hun smaadheid aan, en doodden hen. Als nu de koning dat hoorde, werd hij toornig, en zijn krijgsheiren zendende, heeft die doodslagers vernield, en hun stad in brand gestoken".
De zonde van jouw reactie is de oproep van God weigeren met vrome excussen. Daar is helemaal geen ruimte voor. Hoe durf je zo tegen Gods nodiging in te gaan?