Johann Gottfried Walther schreef:Geeske_1991 schreef: ↑01 nov 2025, 18:17
Johann Gottfried Walther schreef:Dus je wilt de schuld toch bij God leggen?
Dat het Gods schuld is als je verloren gaat.
En je zegt dit wel, maar waarom bekeer jij je dan niet terstond? Omdat je toch beseft dat je niks kan toebrengen aan je eigen zaligheid?
Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Zou je niet voorzichtig zijn met Gods genade werk in mij belachelijk maken.
Door genade mag ik al bekeerd zijn, gebracht van het grootste kwaad tot het hoogste Goed.
Ik reageerde in het algemeen op mensen die constant hetzelfde blijven zeggen.
Niet op genadewerk door God in jou.
Mocht dat duidelijk zijn.
Ik zal nooit zeggen dat er geen werk van God is, ik zal hooguit waarheidsgetrouw iets beoordelen (niet oordelen) of het bijbels is of niet.
Ik hoorde bijvoorbeele van een Ds. In de hersteld hervormde kerk dat hij een collega had, die volgens zichzelf tot het ambt was geroepen.
Tijdens een onweersbui bedacht dat als er een slag viel, dat zijn antwoord was. Voila.
Zeer onbijbels natuurlijk. Dat is het zelfde als ik in de regen naar buiten stap en dat de eerste beste druppel die valt mijn bekering zou aanduiden.
Daarbij vroeg die dominee ook wat hij moest eten als hij in de winkel kwam. Zeer goddeloos gedrag. God is Heilig, genadig en rechtvaardig. Geen allemansvriend.
Gelukkig mocht het grote verschil in de predecatie opvallen nadat ik in de GGINBV was geweest, zodat ik besefte dat ik niet in deze kerk (HH) thuishoorde.
Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk