Dat denk ik ook niet nee, zo slim is hij wel. Maar ook zonder debat zijn er nog voldoende campagne-mogelijkheden. Daarbij heeft een andere kandidaat 100% zijn handen vrij om campagne te voeren. Biden heeft dat niet.
Presidentsverkiezingen USA 2024
Re: Presidentsverkiezingen USA 2024
Voor ons Europeanen een slecht moment. Biden is nog een atlanticus, Trump is een isolationist.
Even een tegengeluid. Dit doet Biden dan weer wel sterk. Hij herpakt zich wel goed op deze campagnespeech in North Carolina, de dag na het debat:
https://www.realclearpolitics.com/video ... truth.html
Biden lijkt in elk geval zelf nog zeer strijdbaar en niet van zins de handdoek in de ring te gooien.
Biden lijkt in elk geval zelf nog zeer strijdbaar en niet van zins de handdoek in de ring te gooien.
Als ik Trump hoor over NATO, over Poetin, over Xi Jinping, over Oekraïne dat hoop en bid ik dat hij nooit president wordt. De wereldvrede wordt dan opgezegd. Taiwan vogelvrij. De Baltische staten overgelaten aan de grillen van een despoot. Enz.TSD schreef: ↑29 jun 2024, 09:36 Even een tegengeluid. Dit doet Biden dan weer wel sterk. Hij herpakt zich wel goed op deze campagnespeech in North Carolina, de dag na het debat:
Dan is zelfs Biden een betere keuze alhoewel ik niet op deze Amerikaanse D66’er zou kunnen stemmen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Eens, al zijn de Democrats eerder VVD als je het omzet.huisman schreef: ↑29 jun 2024, 10:09Als ik Trump hoor over NATO, over Poetin, over Xi Jinping, over Oekraïne dat hoop en bid ik dat hij nooit president wordt. De wereldvrede wordt dan opgezegd. Taiwan vogelvrij. De Baltische staten overgelaten aan de grillen van een despoot. Enz.TSD schreef: ↑29 jun 2024, 09:36 Even een tegengeluid. Dit doet Biden dan weer wel sterk. Hij herpakt zich wel goed op deze campagnespeech in North Carolina, de dag na het debat:
Dan is zelfs Biden een betere keuze alhoewel ik niet op deze Amerikaanse D66’er zou kunnen stemmen.
Ik snap wat je zegt.huisman schreef: ↑29 jun 2024, 10:09Als ik Trump hoor over NATO, over Poetin, over Xi Jinping, over Oekraïne dat hoop en bid ik dat hij nooit president wordt. De wereldvrede wordt dan opgezegd. Taiwan vogelvrij. De Baltische staten overgelaten aan de grillen van een despoot. Enz.TSD schreef: ↑29 jun 2024, 09:36 Even een tegengeluid. Dit doet Biden dan weer wel sterk. Hij herpakt zich wel goed op deze campagnespeech in North Carolina, de dag na het debat:
Alhoewel ik denk dat je campagne-taal niet als maatgevend moet stellen. Trump was als president niet zo isolationistisch als dat hij toen en nu in de campagne liet horen.
Ik wil daarmee niets goedpraten hoor, het is natuurlijk gewoon ronduit gevaarlijke taal, uitspraken die de hele wereld over gaan en die de relaties beschadigen tussen hem en ambtsgenoten, al voordat hij een dag opnieuw president is.
Niet eens. De Democraten zijn een veel bredere partij dan VVD of D66. Daarbij moet en mag je nooit de standpunten van hen zomaar overzetten in de Nederlandse context. De Democraten zijn in de VS ook economisch hartstikke links, maar omdat de huidige uitgangssituatie een hele andere is dan NL kom je tot een VVD conclusie, maar dat is in mijn ogen echt onterecht, iets wat je niet zo kunt stellen.ZWP schreef: ↑29 jun 2024, 10:18Eens, al zijn de Democrats eerder VVD als je het omzet.huisman schreef: ↑29 jun 2024, 10:09Als ik Trump hoor over NATO, over Poetin, over Xi Jinping, over Oekraïne dat hoop en bid ik dat hij nooit president wordt. De wereldvrede wordt dan opgezegd. Taiwan vogelvrij. De Baltische staten overgelaten aan de grillen van een despoot. Enz.TSD schreef: ↑29 jun 2024, 09:36 Even een tegengeluid. Dit doet Biden dan weer wel sterk. Hij herpakt zich wel goed op deze campagnespeech in North Carolina, de dag na het debat:
Nog even los van het feit dat het 2 partijenstelsel niet te vergelijken is met onze situatie.
Het is inderdaad lastig te vergelijken. Maar wat in Amerika links is, is dat hier nog niet. Vandaar mijn VVD vergelijking. Maar het is niet eenduidig te zeggen.TSD schreef: ↑29 jun 2024, 10:24Niet eens. De Democraten zijn een veel bredere partij dan VVD of D66. Daarbij moet en mag je nooit de standpunten van hen zomaar overzetten in de Nederlandse context. De Democraten zijn in de VS ook economisch hartstikke links, maar omdat de huidige uitgangssituatie een hele andere is dan NL kom je tot een VVD conclusie, maar dat is in mijn ogen echt onterecht, iets wat je niet zo kunt stellen.ZWP schreef: ↑29 jun 2024, 10:18Eens, al zijn de Democrats eerder VVD als je het omzet.huisman schreef: ↑29 jun 2024, 10:09Als ik Trump hoor over NATO, over Poetin, over Xi Jinping, over Oekraïne dat hoop en bid ik dat hij nooit president wordt. De wereldvrede wordt dan opgezegd. Taiwan vogelvrij. De Baltische staten overgelaten aan de grillen van een despoot. Enz.TSD schreef: ↑29 jun 2024, 09:36 Even een tegengeluid. Dit doet Biden dan weer wel sterk. Hij herpakt zich wel goed op deze campagnespeech in North Carolina, de dag na het debat:
Nog even los van het feit dat het 2 partijenstelsel niet te vergelijken is met onze situatie.
FD vandaag:
"Biden had voor zijn partij een
held kunnen zijn. Hij had straks met opgeheven hoofd het Witte Huis kunnen verlaten, met het eenmalig presidentschap als kroon op zijn ruim veertig jaar in de landelijke politiek. Hij had zijn opvolger kunnen klaarstomen en samen de strijd aan kunnen gaan tegen Trump. Die scoort tot nu toe ook niet overtuigend in de peilingen en roept bij vele Amerikanen weerstand op, maar kwam in het debat gisteravond over als de gezondere kandidaat.
In plaats daarvan koos Biden voor zijn ego. Het is de vraag of hij dat nog op tijd zal inzien."
-
In zijn vorige periode werd de Krim geannexeerd, viel Rusland Oekraïne binnen, de grootste aanslag sinds 9-11-2011, trok de VS zich in wanorde terug uit Afghanistan en begon de VS weer een oorlog in het Midden-Oosten. Het is voor mij overduidelijk dat Trump het grote gevaar is. Onder Biden of Obama zouden zullen dingen nooit gebeurt zijn.huisman schreef: ↑29 jun 2024, 10:09Als ik Trump hoor over NATO, over Poetin, over Xi Jinping, over Oekraïne dat hoop en bid ik dat hij nooit president wordt. De wereldvrede wordt dan opgezegd. Taiwan vogelvrij. De Baltische staten overgelaten aan de grillen van een despoot. Enz.TSD schreef: ↑29 jun 2024, 09:36 Even een tegengeluid. Dit doet Biden dan weer wel sterk. Hij herpakt zich wel goed op deze campagnespeech in North Carolina, de dag na het debat:
Ik zou dan toch eerder spreken over een misplaatst verantwoordelijkheidsgevoel. Want van enig verantwoordelijkheidsbesef getuigt het verder niet.
Meer van een misplaatst zelfvertrouwen en geheel eigen zicht op de werkelijkheid. Alsof zijn plaats op aarde voor eeuwig is. Alsof de mens niet gaat naar zijn eeuwig huis.
Los daarvan lijkt me Trump nog erger. Liever een onnozele man dan een bruut.
3 van de 4 gebeurde wel onder Biden en de eerste onder ObamaMGG schreef: ↑29 jun 2024, 12:16In zijn vorige periode werd de Krim geannexeerd, viel Rusland Oekraïne binnen, de grootste aanslag sinds 9-11-2011, trok de VS zich in wanorde terug uit Afghanistan en begon de VS weer een oorlog in het Midden-Oosten. Het is voor mij overduidelijk dat Trump het grote gevaar is. Onder Biden of Obama zouden zullen dingen nooit gebeurt zijn.huisman schreef: ↑29 jun 2024, 10:09Als ik Trump hoor over NATO, over Poetin, over Xi Jinping, over Oekraïne dat hoop en bid ik dat hij nooit president wordt. De wereldvrede wordt dan opgezegd. Taiwan vogelvrij. De Baltische staten overgelaten aan de grillen van een despoot. Enz.TSD schreef: ↑29 jun 2024, 09:36 Even een tegengeluid. Dit doet Biden dan weer wel sterk. Hij herpakt zich wel goed op deze campagnespeech in North Carolina, de dag na het debat:
-
Het bericht is ironisch.KDD schreef: ↑29 jun 2024, 12:463 van de 4 gebeurde wel onder Biden en de eerste onder ObamaMGG schreef: ↑29 jun 2024, 12:16In zijn vorige periode werd de Krim geannexeerd, viel Rusland Oekraïne binnen, de grootste aanslag sinds 9-11-2011, trok de VS zich in wanorde terug uit Afghanistan en begon de VS weer een oorlog in het Midden-Oosten. Het is voor mij overduidelijk dat Trump het grote gevaar is. Onder Biden of Obama zouden zullen dingen nooit gebeurt zijn.huisman schreef: ↑29 jun 2024, 10:09Als ik Trump hoor over NATO, over Poetin, over Xi Jinping, over Oekraïne dat hoop en bid ik dat hij nooit president wordt. De wereldvrede wordt dan opgezegd. Taiwan vogelvrij. De Baltische staten overgelaten aan de grillen van een despoot. Enz.TSD schreef: ↑29 jun 2024, 09:36 Even een tegengeluid. Dit doet Biden dan weer wel sterk. Hij herpakt zich wel goed op deze campagnespeech in North Carolina, de dag na het debat:
Trump zijn woorden vind ik niks, maar zijn daden vielen mij niet tegen.
okay, dat had ik niet door. Soms vraag ik me af als ik hier berichten leest of het nieuws niet vervormd wordt als het over de oceaan komt.
-
Het zou goed zijn als de NPO onderzoek doet naar de politieke voorkeur van haar werknemers. Ik vermoed dat de kans klein is deze overeenkomt met de landelijke cijfers. Ik denk dat zo'n onderzoek direct jouw vraag beantwoord. Je achtergrond en voorkeur beïnvloed hoe je iets duidt.