Presidentsverkiezingen USA 2024
Re: Presidentsverkiezingen USA 2024
Toegegeven, ik heb het debat van afgelopen nacht tussen Biden en Trump niet gezien, maar gezien de reacties was Biden dermate zwak dat alom wordt betwijfeld (door vriend en vijand) of hij zo wel door moet gaan. Eerder heb ik in dit topic betoogd dat hij nog wel door kon, maar als het zo gesteld is, dan doen de Democraten er goed aan om iemand anders te nomineren. Biden is niet scherp meer en kan de last van het presidentschap niet nog eens 4 jaar dragen. De conventie van deze partij is midden augustus, dus er is nog tijd om van kandidaat te wisselen, maar het wordt wel kort dag.
Normaal gesproken sta ik qua opvattingen dichter bij de Republikeinse partij, maar deze partij wordt momenteel geleid door iemand die veroordeeld is (ik denk ook niet dat het daarbij blijft, er lopen nog 3 zaken) en die niet te vertrouwen is qua rechtsstatelijkheid, dus heb ik liever een betrouwbare Democraat dan een onbetrouwbare Republikein die de VS opnieuw in chaos kan storten.
Normaal gesproken sta ik qua opvattingen dichter bij de Republikeinse partij, maar deze partij wordt momenteel geleid door iemand die veroordeeld is (ik denk ook niet dat het daarbij blijft, er lopen nog 3 zaken) en die niet te vertrouwen is qua rechtsstatelijkheid, dus heb ik liever een betrouwbare Democraat dan een onbetrouwbare Republikein die de VS opnieuw in chaos kan storten.
Mee eens. Trump stond weer ouderwets te liegen, maar dat is niet anders dan verwacht. Dat Biden zich slechter laat zien dan verwacht is wel heel zorgelijk.elbert schreef: ↑28 jun 2024, 07:40 Toegegeven, ik heb het debat van afgelopen nacht tussen Biden en Trump niet gezien, maar gezien de reacties was Biden dermate zwak in dit debat dat alom wordt betwijfeld (door vriend en vijand) of hij zo wel door moet gaan. Eerder heb ik in dit topic betoogd dat hij nog wel door kon, maar als het zo gesteld is, dan doen de Democraten er goed aan om iemand anders te nomineren. Biden is niet scherp meer en kan de last van het presidentschap niet nog eens 4 jaar dragen. De conventie van deze partij is midden augustus, dus er is nog tijd om van kandidaat te wisselen, maar het wordt wel kort dag.
Normaal gesproken sta ik qua opvattingen dichter bij de Republikeinse partij, maar deze partij wordt momenteel geleid door iemand die veroordeeld is (ik denk ook niet dat het daarbij blijft, er lopen nog 3 zaken) en die niet te vertrouwen is qua rechtsstatelijkheid, dus heb ik liever een betrouwbare Democraat dan een onbetrouwbare Republikein.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
-
Biden heeft zichzelf dagen opgesloten om te oefenen. Het lijkt erop of er gewoon niet meer uit te halen is.elbert schreef: ↑28 jun 2024, 07:40 Toegegeven, ik heb het debat van afgelopen nacht tussen Biden en Trump niet gezien, maar gezien de reacties was Biden dermate zwak dat alom wordt betwijfeld (door vriend en vijand) of hij zo wel door moet gaan. Eerder heb ik in dit topic betoogd dat hij nog wel door kon, maar als het zo gesteld is, dan doen de Democraten er goed aan om iemand anders te nomineren. Biden is niet scherp meer en kan de last van het presidentschap niet nog eens 4 jaar dragen. De conventie van deze partij is midden augustus, dus er is nog tijd om van kandidaat te wisselen, maar het wordt wel kort dag.
Er zijn trouwens een hoop Democraten op wie ik niet zit te wachten als presidentskandidaat: bijvoorbeeld Michelle Obama, Hillary Clinton of Kamala Harris. Alle 3 hebben kenmerken die kiezers in het midden van het politieke spectrum niet aanstaan en daarbij doel ik niet op het feit dat het alle 3 vrouwen zijn.
Ik zou liever een gouverneur of senator zien uit de rechterflank van de Democratische partij: iemand met bestuurlijke ervaring die bovendien weet hoe je verkiezingen moet winnen.
Ik zou liever een gouverneur of senator zien uit de rechterflank van de Democratische partij: iemand met bestuurlijke ervaring die bovendien weet hoe je verkiezingen moet winnen.
Laatst gewijzigd door elbert op 28 jun 2024, 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Inderdaad. Een conservatieve democraat maar dan 20 jaar jonger.
Clinton heeft zich over Israël wel van haar goede kant laten zien. Michelle Obama heeft niet veel laten zien wat politiek betreft. Harris zit altijd in de schaduw en lijkt dat best te vinden. Gavin Newsom wordt wel genoemd, maar die heeft zich tijdens corona niet al te goed laten zien. Klobuchar blijft mijn favoriet. Behoorlijk links, maar uit op compromis 3n breder steun.elbert schreef: ↑28 jun 2024, 08:41 Er zijn trouwens een hoop Democraten op wie ik niet zit te wachten als presidentskandidaat: bijvoorbeeld Michelle Obama, Hillary Clinton of Kamala Harris. Alle 3 hebben kenmerken die kiezers in het midden van het politieke spectrum niet aanstaan en daarbij doel ik niet op het feit dat het alle 3 vrouwen zijn.
Het punt is wel dat als Biden niet zelf de conclusie trekt dat het beter is om zich terug te trekken uit de race, hij dus de kandidaat zal zijn voor de Democraten, met een gerede kans dat hij verliest. Want hij heeft de voorverkiezingen gewonnen (vrijwel zonder tegenkandidaten omdat hij de president is) en dus zal hij de meeste afgevaardigden kunnen leveren aan de conventie.
- J.C. Philpot
Ik snap echt niet waar Biden aan begonnen is als 81-jarige. Zoals het er nu uitziet kan dit kan alleen maar een grote afgang voor hem en de democraten worden.
Waarom zou je dit überhaupt op die leeftijd nog willen? Wat zou zijn motivatie zijn?
Waarom zou je dit überhaupt op die leeftijd nog willen? Wat zou zijn motivatie zijn?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Denken dat je onmisbaar bent misschien.
En een groot verantwoordelijksgevoel.
En een groot verantwoordelijksgevoel.
Laatst gewijzigd door Bourdon16 op 28 jun 2024, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Er is denk ik niet veel voor nodig om jezelf een betere kandidaat te vinden dan Trump.
- Niet meer zo actief -
Ik vraag me serieus af of de Democraten gaan wisselen. Media fakkelden vanochtend nog van alles af. Spraken over paniek. En nu tegen de middag berichten over dat 'er mogelijk een interne discussie op gang zal komen'. De loyaliteit aan een zittende president is blijkbaar zo groot dat je daar niet aan tornt. Een ongeschreven regel die we van buitenaf niet kunnen zien of meemaken.elbert schreef: ↑28 jun 2024, 10:41 Het punt is wel dat als Biden niet zelf de conclusie trekt dat het beter is om zich terug te trekken uit de race, hij dus de kandidaat zal zijn voor de Democraten, met een gerede kans dat hij verliest. Want hij heeft de voorverkiezingen gewonnen (vrijwel zonder tegenkandidaten omdat hij de president is) en dus zal hij de meeste afgevaardigden kunnen leveren aan de conventie.
Ik denk ook angst voor heftige strijd in primaries, waardoor je een deel van achterban van stemmen afhoudt bij verkiezingen. Je kunt een Obama of Biden achtige kandidaat krijgen, maar ook een woke-fundamentalist. Als de strijd heftig is, is dat sowieso nadelig. Die strijd was er nu niet.J.C. Philpot schreef: ↑28 jun 2024, 10:45 Ik snap echt niet waar Biden aan begonnen is als 81-jarige. Zoals het er nu uitziet kan dit kan alleen maar een grote afgang voor hem en de democraten worden.
"Dit traject werd niet gekozen: er is geen doorstroming binnen de partij, dus krijg je nu de tekenen van kaalslag qua talent wat een kans krijgt. Talent zal er zeker zijn, maar als er geen kansen komen omdat men maar blijft teren op oude glorie, zal dat talent vanzelf vastlopen en kansloos worden."parsifal schreef: ↑28 jun 2024, 14:41Ik denk ook angst voor heftige strijd in primaries, waardoor je een deel van achterban van stemmen afhoudt bij verkiezingen. Je kunt een Obama of Biden achtige kandidaat krijgen, maar ook een woke-fundamentalist. Als de strijd heftig is, is dat sowieso nadelig. Die strijd was er nu niet.J.C. Philpot schreef: ↑28 jun 2024, 10:45 Ik snap echt niet waar Biden aan begonnen is als 81-jarige. Zoals het er nu uitziet kan dit kan alleen maar een grote afgang voor hem en de democraten worden.
Dat lijkt mij ook de meest voordehand liggende verklaring inderdaad, serieuze voorverkiezingen vermijden. Op zich was dat denk ik op voorhand niet eens zo'n gekke gedachtengang.parsifal schreef: ↑28 jun 2024, 14:41Ik denk ook angst voor heftige strijd in primaries, waardoor je een deel van achterban van stemmen afhoudt bij verkiezingen. Je kunt een Obama of Biden achtige kandidaat krijgen, maar ook een woke-fundamentalist. Als de strijd heftig is, is dat sowieso nadelig. Die strijd was er nu niet.J.C. Philpot schreef: ↑28 jun 2024, 10:45 Ik snap echt niet waar Biden aan begonnen is als 81-jarige. Zoals het er nu uitziet kan dit kan alleen maar een grote afgang voor hem en de democraten worden.
Alleen, ik heb wel delen van het debat teruggekeken, het is nu wel duidelijk dat de cognitieve gesteldheid van Biden écht zeer zorgelijk is.
Tot dit debat hebben veel mensen toch gedacht dat het wel mee viel met Biden en uiteraard gedacht dat het vooral campagnetrucs uit het republikeinse kamp waren om Biden zo af te schilderen. Dat laatste is natuurlijk zo, maar ik denk dat nu Amerika heel breed heeft gezien dat deze man niet meer geschikt. Moet je jezelf eens indenken, die 2e termijn is nog niet eens begonnen. Hoe gaat hij zijn halverwege, dus over 2,5 jaar, of daarna... dit beeld gaat hij niet meer kwijt raken.
Ik denk dat Biden ofwel zelf terugtreedt ofwel dat dat hij vervangen gaat worden via de 'Super Delegates' (die afgevaardigden hebben op de conventie bij de democraten nog relatief veel macht, al kunnen ze niet alleen de kandidaat bepalen). Op die manier kan je zónder serieuze voorverkiezingen toch een normale kandidaat naar voren schuiven.
En bij een normale kandidaat die enigszins charismatisch is, gaat Trump de verkiezingen gewoon verliezen. 4,5 maanden is echt nog genoeg tijd om campagne te voeren (en ja, ik weet dat je in sommige staten al vroeg kunt stemmen).
Dit zijn de ideale verkiezingen voor Trump. Het gaat namelijk nu over Biden en daarmee gaat hij winnen als dit zo doorgaat. Met een onbekende democratische kandidaat gaan de verkiezingen waarschijnlijk over Trump en dan krijgt hij het veel lastiger (is mijn bescheiden mening).