Mara schreef:Ik vond kamperen ook niet goedkoop. En om over de camping te moeten lopen met een wc rol onder je arm, ook snachts.
Als ik de krantenadvertenties mag geloven, zit je voor een paar knikkers aan de Turkse kust, all inclusive.
Maar allee, er zijn ook mensen die met alleen een rugzak naar een ver, ver oord gaan en dan gaan wandelen in onherbergzame gebieden.
Elck syn sin, zullen we maar zeggen.
Mijn man heeft over 3 weken pas vakantie. Zal dan wel herfstwandelen worden.

Tja, ieder zijn voorkeuren toch?
Ook wij kiezen voor kamperen. En genieten er ieder jaar weer van! Gewoon in een tent, geen vouwwagens, caravans of campers!
En we doen dit wel om verschillende redenen. Gebonden aan hoogseizoen waar alle huurprijzen schrikbarend hoog zijn...
We stonden dit jaar niet op de allergoedkoopste camping, ook niet de duurste in Frankrijk. We zijn met twee volwassenen en twee kinderen en maken gebruik van elektriciteit. Hebben een te t voor de kinderen soort... Kosten ongeveer 30 euro per nacht inclusief toeristenbelasting! Waar vind je een vakantiewoning voor dat bedrag per week in het hoogseizoen?
Aanschaf tent. Wij hebben al een aantal jaren groot plezier van een goede en vrij nieuwe tent via Marktplaats aangeschaft. Stel dat hij maar 7 jaar meekan, waarschijnlijker is dat het langer is.? Dan kost het ons nog niet eens meer dan een paar tientjes per jaar!
Drie weken, heerlijk genieten! Waar we voor hetzelfde bedrag in een huisje amper een week hadden kunnen vertoeven.
En bevalt het ergens niet? Wat is er simpeler om dan gewoon te verkassen?
Super!
De kinderen hadden volop speelmaatjes. En wij konden lekker LEZEN!!
Je bent de hele dag buiten. Waardoor je 's nachts slaapt als een roos.
S avonds genieten van prachtige sterrenhemels...
Door omstandigheden een keer op een Nederlands bungalowpark gezeten! Ieder sloot zich op in zijn eigen huisje... De kinderen hadden veel minder speelmaatjes. En ik liep ongemerkt toch weer het huisje netjes en schoon te houden!
Even niet stofzuigen, ramen zemen, bedden opmaken etc. Heerlijk!
Gewoon even helemaal wat anders!
Koken in minipannetjes, improviseren en dan weten dat alles smaakt in de buitenlucht!
En tja, aangezien iedereen met een wc rol loopt , loop je niet voor gek! thuis loop ik ook wel eens met een wc rol door huis. En anders stop je toch een paar velletjes in je zak? En natuurlijk kan je het treffen dat het sanitair niet zo fris is als thuis. Maar hoevaak kom je niet in een vakantiehuisjes waar je beter niet onder kasten en bedden kan kijken? Waar het serviesgoed ook niet fris is?
Regen? We schuiven de tafel in de tent.... Hebben dan gewoon een soort tent huisje... En natuurlijk gaan we dan gewoon op stap!
Een week regen, tja dat is ook in een huisje niet leuk!
Eenmaal thuis? Wat waardeer je dan weer alle luxe! Alhoewel ik altijd wel die typische tentgeluiden mis van tentritsen, krakende luchtbedden etc.