Waar denk je op dit moment aan? [3]

Desiree

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Desiree »

Ook mooi hoor dit lied.. jammer dat ik het niet kan horen zingen :) Geintje!

Oef vooral couplet 3. Dan is mijn lief nogal een echte, zeg maar. Als hij oud (mag) geworden zijn en niet meer hoeft te werken, keert hij terug naar zijn geliefde Twente.

Anker, ooit hadden mijn ouders een tent gekregen, we hebben die toen ook uitgeprobeerd (geen week hoor) en pas daarna luchtbedden gekocht.. hi,hi.. als ik daar nog aan denk. Ons bin zunig, zeg maar. Het was ons zo goed bevallen dat we de hele ratteplan daarna aangeschaft hebben. Ik heb er schone herinneringen aan.. Die sfeer alleen al.. ik heb genoten, zeg maar! Al die stoere kerels die ineens zo goed kunnen afwassen en daarbij het hoogste woord hebben. Een vrouwenvereniging was er niets bij.

Maar mijn vakantie is allang om, ik ga snel aan de slag!
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Sheba
Inactief

Bericht door Sheba »

Mara schreef:Ik vond kamperen ook niet goedkoop. En om over de camping te moeten lopen met een wc rol onder je arm, ook snachts. :?
Als ik de krantenadvertenties mag geloven, zit je voor een paar knikkers aan de Turkse kust, all inclusive.
Maar allee, er zijn ook mensen die met alleen een rugzak naar een ver, ver oord gaan en dan gaan wandelen in onherbergzame gebieden.
Elck syn sin, zullen we maar zeggen.
Mijn man heeft over 3 weken pas vakantie. Zal dan wel herfstwandelen worden. :D
Tja, ieder zijn voorkeuren toch?
Ook wij kiezen voor kamperen. En genieten er ieder jaar weer van! Gewoon in een tent, geen vouwwagens, caravans of campers!

En we doen dit wel om verschillende redenen. Gebonden aan hoogseizoen waar alle huurprijzen schrikbarend hoog zijn...
We stonden dit jaar niet op de allergoedkoopste camping, ook niet de duurste in Frankrijk. We zijn met twee volwassenen en twee kinderen en maken gebruik van elektriciteit. Hebben een te t voor de kinderen soort... Kosten ongeveer 30 euro per nacht inclusief toeristenbelasting! Waar vind je een vakantiewoning voor dat bedrag per week in het hoogseizoen?

Aanschaf tent. Wij hebben al een aantal jaren groot plezier van een goede en vrij nieuwe tent via Marktplaats aangeschaft. Stel dat hij maar 7 jaar meekan, waarschijnlijker is dat het langer is.? Dan kost het ons nog niet eens meer dan een paar tientjes per jaar!
Drie weken, heerlijk genieten! Waar we voor hetzelfde bedrag in een huisje amper een week hadden kunnen vertoeven.
En bevalt het ergens niet? Wat is er simpeler om dan gewoon te verkassen?
Super!

De kinderen hadden volop speelmaatjes. En wij konden lekker LEZEN!!

Je bent de hele dag buiten. Waardoor je 's nachts slaapt als een roos.
S avonds genieten van prachtige sterrenhemels...
Door omstandigheden een keer op een Nederlands bungalowpark gezeten! Ieder sloot zich op in zijn eigen huisje... De kinderen hadden veel minder speelmaatjes. En ik liep ongemerkt toch weer het huisje netjes en schoon te houden!

Even niet stofzuigen, ramen zemen, bedden opmaken etc. Heerlijk!
Gewoon even helemaal wat anders!
Koken in minipannetjes, improviseren en dan weten dat alles smaakt in de buitenlucht!

En tja, aangezien iedereen met een wc rol loopt , loop je niet voor gek! thuis loop ik ook wel eens met een wc rol door huis. En anders stop je toch een paar velletjes in je zak? En natuurlijk kan je het treffen dat het sanitair niet zo fris is als thuis. Maar hoevaak kom je niet in een vakantiehuisjes waar je beter niet onder kasten en bedden kan kijken? Waar het serviesgoed ook niet fris is?

Regen? We schuiven de tafel in de tent.... Hebben dan gewoon een soort tent huisje... En natuurlijk gaan we dan gewoon op stap!
Een week regen, tja dat is ook in een huisje niet leuk!

Eenmaal thuis? Wat waardeer je dan weer alle luxe! Alhoewel ik altijd wel die typische tentgeluiden mis van tentritsen, krakende luchtbedden etc.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

refo schreef:Ja, als je alles krijgt.
Een beetje camping kost 300 euro in de week.
Daar hadden wij van de zomer een 8 persoons vakantiehuis voor.

En dan moet je op een camping nog zelf voor de huisvesting zorgen.
Ik weet niet iop wat voor campings jij graag zou willen bivakkeren, maar een dure vakantie is voor ons 225 euro p.w. Huisjes met hetzelfde welstandsniveau beginnen bij zo'n 600 euro p.w. Maar meestal is het tussen de 700-1000 p.w.

Een gewone SVR-camping (kamperen bij de boer) is absoluut niet duur!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mara

Bericht door Mara »

lien75 schreef:
Mara schreef:Ik vond kamperen ook niet goedkoop. En om over de camping te moeten lopen met een wc rol onder je arm, ook snachts. :?
Als ik de krantenadvertenties mag geloven, zit je voor een paar knikkers aan de Turkse kust, all inclusive.
Maar allee, er zijn ook mensen die met alleen een rugzak naar een ver, ver oord gaan en dan gaan wandelen in onherbergzame gebieden.
Elck syn sin, zullen we maar zeggen.
Mijn man heeft over 3 weken pas vakantie. Zal dan wel herfstwandelen worden. :D
Tja, ieder zijn voorkeuren toch?
Ook wij kiezen voor kamperen. En genieten er ieder jaar weer van! Gewoon in een tent, geen vouwwagens, caravans of campers!

En we doen dit wel om verschillende redenen. Gebonden aan hoogseizoen waar alle huurprijzen schrikbarend hoog zijn...
We stonden dit jaar niet op de allergoedkoopste camping, ook niet de duurste in Frankrijk. We zijn met twee volwassenen en twee kinderen en maken gebruik van elektriciteit. Hebben een te t voor de kinderen soort... Kosten ongeveer 30 euro per nacht inclusief toeristenbelasting! Waar vind je een vakantiewoning voor dat bedrag per week in het hoogseizoen?

Aanschaf tent. Wij hebben al een aantal jaren groot plezier van een goede en vrij nieuwe tent via Marktplaats aangeschaft. Stel dat hij maar 7 jaar meekan, waarschijnlijker is dat het langer is.? Dan kost het ons nog niet eens meer dan een paar tientjes per jaar!
Drie weken, heerlijk genieten! Waar we voor hetzelfde bedrag in een huisje amper een week hadden kunnen vertoeven.
En bevalt het ergens niet? Wat is er simpeler om dan gewoon te verkassen?
Super!

De kinderen hadden volop speelmaatjes. En wij konden lekker LEZEN!!

Je bent de hele dag buiten. Waardoor je 's nachts slaapt als een roos.
S avonds genieten van prachtige sterrenhemels...
Door omstandigheden een keer op een Nederlands bungalowpark gezeten! Ieder sloot zich op in zijn eigen huisje... De kinderen hadden veel minder speelmaatjes. En ik liep ongemerkt toch weer het huisje netjes en schoon te houden!

Even niet stofzuigen, ramen zemen, bedden opmaken etc. Heerlijk!
Gewoon even helemaal wat anders!
Koken in minipannetjes, improviseren en dan weten dat alles smaakt in de buitenlucht!

En tja, aangezien iedereen met een wc rol loopt , loop je niet voor gek! thuis loop ik ook wel eens met een wc rol door huis. En anders stop je toch een paar velletjes in je zak? En natuurlijk kan je het treffen dat het sanitair niet zo fris is als thuis. Maar hoevaak kom je niet in een vakantiehuisjes waar je beter niet onder kasten en bedden kan kijken? Waar het serviesgoed ook niet fris is?

Regen? We schuiven de tafel in de tent.... Hebben dan gewoon een soort tent huisje... En natuurlijk gaan we dan gewoon op stap!
Een week regen, tja dat is ook in een huisje niet leuk!

Eenmaal thuis? Wat waardeer je dan weer alle luxe! Alhoewel ik altijd wel die typische tentgeluiden mis van tentritsen, krakende luchtbedden etc.
Ha Lien, fijn dat jij een goede vakantie had. :)
Maar hier wordt nu net gedaan of je moet kiezen tussen goedkoop >>> kamperen of duur>>>> bungalow.
Maar er zit nog zoveel tussen.
Wij hebben een aantal keren met de kinderen in een hotel gelogeerd, hoefden we alleen de maaltijden voor het kind boven de 12 te betalen, onder die leeftijd was het geheel gratis. Je boekt dan een familiekamer, was reuze gezellig.
En zeker als je nog geen schoolgaande kinderen hebt, kun je buiten het seizoen voor een schijntje een prachtige bungalow huren.
En Lien: wij hebben een paar keer in het Sauerland in een appartement gebivakkeerd, dat werd schoongemaakt en de bedden werden opgemaakt en om de dag verschoond. Om de dag ook voor iedereen een handdoekenpakket. :super
Het waren eigenlijk ski-appartementen, want achter het complex kon je zo de piste op en s'zomers kun je daar heerlijk fietsen en wandelen, prachtige meertjes, van alles te doen en naar verhouding niet duur en ook niet zo ver rijden.
En er zijn ook overal chalets te huur, heb je toch het gevoel van kamperen, maar heb je i.g.g. je eigen sanitaire voorzieningen en is ook niet overdreven duur.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
huisman

Bericht door huisman »

Luther schreef:
refo schreef:Ja, als je alles krijgt.
Een beetje camping kost 300 euro in de week.
Daar hadden wij van de zomer een 8 persoons vakantiehuis voor.

En dan moet je op een camping nog zelf voor de huisvesting zorgen.
Ik weet niet iop wat voor campings jij graag zou willen bivakkeren, maar een dure vakantie is voor ons 225 euro p.w. Huisjes met hetzelfde welstandsniveau beginnen bij zo'n 600 euro p.w. Maar meestal is het tussen de 700-1000 p.w.

Een gewone SVR-camping (kamperen bij de boer) is absoluut niet duur!
Ik ben denk ik te vaak op bivak geweest :garde ...ik kampeer niet en zoek een huis van alle gemakken voorzien. Omdat zelfs de getrouwde kinderen nog altijd mee willen zaten wij dit jaar in een 14 persoonshuis....en het was gezellig, rustgevend en armmakend :huhu
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Natuurlijk zijn er die mijn uitspraken onzin vinden, omdat er altijd mensen zijn die groot fan van kamperen zijn.
Idd, elk zijn zin, maar als je een heerlijk huis hebt, met alles erop en eraan, kan ik niet begrijpen om voor een fijne vakantie te gaan k(r)amperen.
Dan maar liever af en toe een vakantie overslaan om kosten te drukken, dan zoiets.
Trouwens, wij hebben nooit gekampeerd, maar waren net zoveel of nog minder kwijt aan een huisje, dan zwager en schoonzus die al 25 jaar kamperen, zo goedkoop is dat niet.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Ik zie dat er vooral erg veel vooroordelen en verkeerde beelden over kamperen bestaan.
Een tent, vouwwagen of caravan zorgt ervoor dat je dicht bij de natuur leeft. Echt heerlijk om tot rust te komen. Verder is het ideaal als je met kinderen naar een camping gaat. Je hoeft ze dan niet elk moment van de dag 'bezig te houden', zoals dat in een huisje vaak wel het geval is. Je bent in een huisje immers maar alleen.

Tot slot inderdaad de kosten. Die zijn in een huisje gewoonweg voor een normaal mens nauwelijks te betalen als je twee weken echt er even helemaal uit wilt. Bij onze camping zaten ook eenvoudige huisjes.... 700 euri's p.w. Wat kun je van 1400 euro allemaal wel niet kopen. In elk geval 2 goede caravans.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Vergeet niet de winterstalling, standplaats, inventaris enz?
Kleine(re) en jonge(re) kinderen zijn nog wat gemakkelijker maar wat oudere kinderen en pubers vinden het niet prettig om met pap en mam in een caravan of tentje te bivakkeren.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Orchidee schreef:Vergeet niet de winterstalling, standplaats, inventaris enz?
Kleine(re) en jonge(re) kinderen zijn nog wat gemakkelijker maar wat oudere kinderen en pubers vinden het niet prettig om met pap en mam in een caravan of tentje te bivakkeren.
De winterstalling is voor ons een luttel bedrag.
De inventaris.... we hebben op marktplaats een caravan gekocht voor een paar honderd euro met inventaris...:)
De pubers die ik op de camping elk jaar ontmoet, denken daar heel anders over: uiteraard eigen tentje.
Sheba
Inactief

Bericht door Sheba »

Luther schreef:
De winterstalling is voor ons een luttel bedrag.
De inventaris.... we hebben op marktplaats een caravan gekocht voor een paar honderd euro met inventaris...:)
De pubers die ik op de camping elk jaar ontmoet, denken daar heel anders over: uiteraard eigen tentje.
Inderdaad, je kan zo gek doen als je wilt mbt inventaris...( overigens zie je in het buitenland alleen de Nederlanders zo mal doen met kastjes, grote katoenen tenten etc ) onze mede Europeanen pakkans het over het algemeen ook wel een stuk eenvoudiger op.
Tent ligt bij ons gewoon op zolder.. Is aangeschaft via MP. Dus geen stallingskosten.
Luchtbedden en slaapzakken hadden we al voor we gingen kamperen... ( logeren). Dus geen extra kosten!
Serviesgoed heb je vaak ook al. Bestek haal ik uit de keukenkastjes...
Kooktoestel aanschaffen... ( kan via mp ).
Tafel en stoelen ook via Mp. ( toch wel handig al die mensen die stoppen met kamperen ) we gebruiken het verder in het jaar ook met verjaardagen en eten met familie in huis als we extra zitplaatsen moeten creëren.
Overigens zijn dat eenmalige kosten, want we dien al jarenlang met dat spul...
Dus tel bedrag aanschaf spullen eens op en deel dat door het aantal kampeer weken van al die jaren dat je er plezier van hebt.... Tel dat op bij de jaarlijkse kosten camping. Ben je nog steeds vele malen goedkoper uit dan hotel, appartement, vakantiewoning, ingerichte buurtgenoten etc dan ook!
Maar goed. Als je kamperen niet leuk vindt. Is daar niets mis mee hoor.
Mara

Bericht door Mara »

Ik zou onze kinderen ook niet meekrijgen Orch. :nonnon
Als pubermeisje MOEST ik mee naar de refocamping op het schone waddeneiland.
Zaten we daar op zondag, met dichtbeslagen ramen, 8 man in een stacaravan, te kwartetten en mens-erger-je-nieten. :D
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Jij begrijpt me @Mara :super
Mara

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Jij begrijpt me @Mara :super
;)

Ik moet steeds aan die moeder denken. Je zult maar zien hoe je kind onthoofd wordt, zo op een internetfilmpje.
Wat is de mens toch diep gezonken. :fi
En dan zijn collega, die mogelijk hetzelfde lot wacht, wat zal er in hem omgaan, en bij de familie.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Ja, vreselijk, ik zei het pas al en verval in herhaling "de wereld bloed aan alle kanten" :fi
Mara

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Ja, vreselijk, ik zei het pas al en verval in herhaling "de wereld bloed aan alle kanten" :fi
Gisteravond keek ik nog het laatste gedeelte van K&vdB, daarin werd het verteld.
Bij het commentaar later op de radio, hoorde ik de retorische vraag: die lui moet je toch uit kunnen roeien?
Als nu Bin Laden zelf dit onmogelijk achtte, wil dat toch wel wat zeggen.
Gesloten