Gereformeerde Gemeenten

J.C. Philpot

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door J.C. Philpot »

Delftenaar schreef: Vandaag, 06:44 Dus als een predikant teveel "verkeerd gekraak" hoort kan hij vanaf de preekstoel waarschuwen om vooral de editie vsn de GBS te gebruiken... :bobo
Of waarschuwen tegen te veel snoepen. Het advies is daarom King pepermunt (de rechtzinnigste snoepvariant) te nuttigen. Die heeft hier het minste last van.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Duidelijk geluid van Ds. G.H. Kesten wat ik tegenkwam (en ja ik weet dat hij meer gezegd/geschreven heeft):

"Ook onder ons dreigt het gevaar, dat men zoekt een bevindelijke prediking, die van Christus zwijgt, die opbouwt in gestalten en zalig spreekt op tranen. Een prediking die opbouwt in bevindingen, en van het Woord van Christus losweekt en van Hem als de enige grondslag zwijgt, is te schuwen."
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
GG links

Bericht door GG links »

Johann Gottfried Walther schreef: Vandaag, 07:26 Duidelijk geluid van Ds. G.H. Kesten wat ik tegenkwam (en ja ik weet dat hij meer gezegd/geschreven heeft):

"Ook onder ons dreigt het gevaar, dat men zoekt een bevindelijke prediking, die van Christus zwijgt, die opbouwt in gestalten en zalig spreekt op tranen. Een prediking die opbouwt in bevindingen, en van het Woord van Christus losweekt en van Hem als de enige grondslag zwijgt, is te schuwen."
Wat wil je hiermee zeggen?
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Dat ds. Kersten al waarschuwde voor prediking, waarin bevinding(en) centraal staat, i.p.v. Christus.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

Dat was ook de reden dat hij tegen het gezelschapsleven waarschuwde.

Verstuurd vanaf mijn motorola edge 50 fusion met Tapatalk

GGG038

Bericht door GGG038 »

Jeremiah schreef: Vandaag, 14:55 Dat was ook de reden dat hij tegen het gezelschapsleven waarschuwde.

Verstuurd vanaf mijn motorola edge 50 fusion met Tapatalk
Is dat zo?
Ds. Kersten schrijft zelf: "Ik heb veel op gezelschappen van Gods kinderen verkeerd en met zeer groot genoegen".
Terri

Bericht door Terri »

Bertiel schreef: Gisteren, 09:13 ik moet wel lachen om je opmerking. ik zal eens kijken of ik het onderscheid kan horen bij ons. Volgens mij zijn er meer jongbloedbijbels dan GBS bijbels, maar ik kan het mis hebben.
Ik moest aan dit gesprek denken toen ik hoorde dat de Koning speciaal knispervrij papier gebruikt voor zijn troonrede.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Dit papier is mede mogelijk gemaakt door de GBS. GBS, Voor al uw knispervrije bijbels.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Job

Bericht door Job »

Bertiel schreef: 50 minuten geleden Dit papier is mede mogelijk gemaakt door de GBS. GBS, Voor al uw knispervrije bijbels.
🤣
Plaats reactie