Waar moet dat heen met de jeugd?

oesterschelpje

Re: Waar moet dat heen met de jeugd?

Bericht door oesterschelpje »

helma schreef:ik geef geen benzinegeld mee en verwacht zelf ook beslist geen benzinegeld.
Pas vroeg een meisje 3x aan mij of ik echt geen geld wilde hebben.
Ik vond het bijna beledigend.

Als je toch moet rijden dan ga je toch geen geld vragen?
Natuurlijk vraag ik geen geld aan anderen!
Maar als je een kind meeneemt wiens ouders keer op keer anderen voor het (verre) vervoer laten opdraaien, verwacht je toch wel een keer een beetje compensatie, al is het een bloemetje.
Onze auto rijdt ook niet voor niks, wij hebben er toch (benzine)kosten aan?

Als het normaal over en weer gaat, geef ik de kids ook geen geld mee voor de benzine.
Wij hebben een keer iemand meegenomen naar het andere kant van het land.
Die ouders stonden er op dat wij het geld wat zij wilden geven aannamen, hoewel het van ons echt niet had gehoeven.
Ik begreep het van hen, andersom zou ik het ook gedaan hebben!

Normaal deel je toch ook in de kosten als je met een stel vrienden of zo een dagje uit gaat?
Dan betaald toch ook niet het ene gezin alles en het andere gezin niks?
Marnix

Bericht door Marnix »

Albion schreef:Beetje egoïstisch, vind je niet. Omdat jij het irritant vind doe je het niet, hoe het thuisfront zich voelt, mja moeten ze maar overheen stappen. Als jij heimwee hebt bel je, maar ik denk als zij heimwee naar jou hebben en ze bellen je dat je dat minder leuk vind, of lees ik je quote verkeerd?
Ik denk dat dat wel meevalt, als je dat zo doet als familie zal geen van beide kanten het als egoistisch ervaren.

Als de thuisblijvers heel graag nieuws willen horen kunnen ze dat natuurlijk krijgen, maar dat is bij ons niet het geval. En als er iets aan de hand is krijgen ze het echt wel te horen, als alles goed gaat hoeven we geen "het is allemaal goed hoor-berichtjes" te sturen. Dat bedoelt ze met "geen nieuws is goed nieuws". Als er iets niet goed gaat hoor je dat wel....
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
helma

Bericht door helma »

Als je weet dat je ouders prijs stellen op een berichtje dan is het een kleine moeite om ze daarin tegemoet te komen.
Zeker als het tegenwoordig met een sms-je of een mailtje ook even kan
oesterschelpje

Nou, ik ben altijd wel blij als een van ons "overzee" gaat, dat we horen of hij/zij goed is aangekomen!
Eerst dacht ik daar ook wat genuanceerder over, geen bericht, goed bericht.
Maar als man/vrouw wil je toch graag weten of de ander goed is aangekomen!

Zelf heb ik eens meegemaakt dat ik alleen overzee reizen moest ivm familie omstandigheden.
Vrijdagsnachts was ik vertrokken en Nederlandse tijd gezien, zou ik zondagsochtends om 8 uur op plaats van bestemming moeten zijn.
Ik zou dan even een belletje geven, zoals we altijd gewoon waren.
Mijn man kon in ieder geval online checken of het vliegtuig op tijd was aangekomen.
Dat was zo, maar ik moest vanaf het vliegveld nog een paar uur verder reizen met de auto.
Ik zou opgehaald worden, het is ook altijd spannend of dat inderdaad op tijd gebeurd.
Helaas kreeg deze auto net na vertrek van de luchthaven 3 lekke banden, het was daar zaterdagavond en niks was meer bereikbaar.
Ze hebben ons middels een truck moeten ophalen, vanuit de plaats waar we naar toe moesten.
We hebben dus uren langs de kant van de weg gestaan, vraag me niet hoe...., ik had er al een dag reizen op zitten. :bobo
Eer dat ik op plaats van bestemming was, was het hier al zondagavond.
Iedereen zat hier in de zenuwen, via een internetcafe ergens in de bush heb ik moeten bellen waar of ik zat.
Sindsdien heb ik een mobiel bij me, waarmee ik overal kan bellen, inclusief in het buitenland en weet ik ook dat ik een zeer bezorgd thuisfront heb!
albion

Bericht door albion »

Marnix schreef:
Albion schreef:Beetje egoïstisch, vind je niet. Omdat jij het irritant vind doe je het niet, hoe het thuisfront zich voelt, mja moeten ze maar overheen stappen. Als jij heimwee hebt bel je, maar ik denk als zij heimwee naar jou hebben en ze bellen je dat je dat minder leuk vind, of lees ik je quote verkeerd?
Ik denk dat dat wel meevalt, als je dat zo doet als familie zal geen van beide kanten het als egoistisch ervaren.

Als de thuisblijvers heel graag nieuws willen horen kunnen ze dat natuurlijk krijgen, maar dat is bij ons niet het geval. En als er iets aan de hand is krijgen ze het echt wel te horen, als alles goed gaat hoeven we geen "het is allemaal goed hoor-berichtjes" te sturen. Dat bedoelt ze met "geen nieuws is goed nieuws". Als er iets niet goed gaat hoor je dat wel....

Dat begrijp ik wel, maar als je dan heimwee hebt dan moet je kunnen bellen. Ik kan me voorstellen, dat de moeder ook wel eens heimwee heb. Ik wel in ieder geval (misschien wat overdreven, komt waarschijnlijk dat ik er maar 1 heb en vrij laat gekregen - wij zitten met een generatiekloof). En het komt natuurlijk ook hoe je opvoeding is geweest, mijn moeder was altijd erg ongerust.. We belden altijd als het uitliep of als we wat later kwamen (behalve de jongste broer, en die kwam soms in de vroege uurtjes binnen nadat hij een gezellig praatje had gemaakt bij iemand die hij 'toevallig' had ontmoet - vroeger waren er geen mobieltjes, en waar moet je zoeken?). Het vervelende voor de thuisblijvers was (vonden wij) als zoonlief dat alleis is vergeten en vergeven, als zoonlief op de stoep staat, maar dat wij eerst de last er van ondervonden hebben dat telt dan niet meer mee.... :bobo
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
albion

Bericht door albion »

oesterschelpje schreef:Nou, ik ben altijd wel blij als een van ons "overzee" gaat, dat we horen of hij/zij goed is aangekomen!

Zelf heb ik eens meegemaakt dat ik alleen overzee reizen moest ivm familie omstandigheden.
Vrijdagsnachts was ik vertrokken en Nederlandse tijd gezien, zou ik zondagsochtends om 8 uur op plaats van bestemming moeten zijn.
Mijn man kon in ieder geval online checken of het vliegtuig op tijd was aangekomen.
Dat was zo, maar ik moest vanaf het vliegveld nog een paar uur verder reizen met de auto.
Ik zou opgehaald worden, het is ook altijd spannend of dat inderdaad op tijd gebeurd.
Helaas kreeg deze auto net na vertrek van de luchthaven 3 lekke banden, het was daar zaterdagavond en niks was meer bereikbaar.
Ze hebben ons middels een truck moeten ophalen, vanuit de plaats waar we naar toe moesten.
We hebben dus uren langs de kant van de weg gestaan, vraag me niet hoe...., ik had er al een dag reizen op zitten. :bobo
Iedereen zat hier in de zenuwen, via een internetcafe ergens in de bush heb ik moeten bellen waar of ik zat.
Sindsdien heb ik een mobiel bij me, waarmee ik overal kan bellen, inclusief in het buitenland en weet ik ook dat ik een zeer bezorgd thuisfront heb!

Ik denk dat vlinder uitgaat van kind ouder relatie en niet van man vrouw relatie. Ik neem aan dat ze het dan wel fijn vindt om wat te horen :)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
oesterschelpje

albion schreef:
oesterschelpje schreef:Nou, ik ben altijd wel blij als een van ons "overzee" gaat, dat we horen of hij/zij goed is aangekomen!

Ik denk dat vlinder uitgaat van kind ouder relatie en niet van man vrouw relatie. Ik neem aan dat ze het dan wel fijn vindt om wat te horen :)
Als mijn (schoon)ouders of andere familieleden reizen vinden wij het ook fijn om wat van hen te horen, zeker als het een lange (vlieg)reis is.
We spreken altijd een punt af, waarna we naar toe bellen.
De rest kan dan informeren als men daar behoefte aan heeft.
Vroeger was dat opa/oma, nu zij niet meer leven zijn het mijn (schoon)ouders.
En ach, het is nu zo eenvoudig, even een sms-je en klaar.
Als we dan op de luchthaven zitten te wachten, sturen we ook meestal een smsje dat we inderdaad dat of dat vliegtuig nemen.

Misschien scheelt het of dat je ver weg gaat, of dichterbij blijft?
Of bellen jullie elkaar ook als je in Nederland op vakantie gaat?
Mara

Bericht door Mara »

In de preek van het 5e gebod gehoord dat je rekening moet houden met de zwakheden van je ouders. Dus als jijzelf, als kind, het eigenlijk maar nonsens vindt om steeds te laten weten waar je bent, vraagt de Heere van ons om dat wel te doen. Omdat je van hen houdt en hen geen verdriet wil doen. We hoeven niet het onredelijke te doen, dus als ouders vinden dat je niet zo ver op vakantie moet gaan en dat Nederland prima is, hoef je daar niet op in te gaan.
Maar een teken(tje) van leven af en toe, is met de huidige moderne communicatiemiddelen toch een peulenschilletje ? :)
We hoeven geen grootse dingen te doen, juist veel kleine zorgende handelingetjes, zijn vaak zo waardevol !
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Marnix

Bericht door Marnix »

Osterschelpje, als een vliegtuig niet aankomt is de kans klein dat je even een sms'je kan sturen. Maak je een noodlanding ofzo, dan neem je natuurlijk contact op. Daarom hebben wij doorgaans ook de regel "geen nieuws is goed nieuws". En natuurlijk stuur ik dan wel een sms'je of kaartje op een gegeven moment, maar niet om te laten weten dat we aangekomen zijn ofzo.
helma schreef:Als je weet dat je ouders prijs stellen op een berichtje dan is het een kleine moeite om ze daarin tegemoet te komen.
Zeker als het tegenwoordig met een sms-je of een mailtje ook even kan
Klopt, als ze daar prijs op zouden stellen zou ik dat ook wel doen hoor :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
vlinder

Bericht door vlinder »

Mijn ouders vinden het zelf ook niet zo nodig hoor dat ik bel, of dat zij zelf bellen. Zij gaat zelf wel altijd even voor de vakantie op bezoek bij haar ouders, maar qua afstand is dat voor ons niet altijd te doen. Soms weet ik via mijn zusjes wanneer ze met mijn ouders op vakantie zijn. Als dat van beide kanten kan geeft dat toch niet? Met mijn schoonouders is dat anders en haar bel ik wel dat we er zijn en haar bel ik ook als ik heimwee heb. (vorig jaar voor het eerste niet gehad).
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
henriët

Bericht door henriët »

Ik begrijp soms niet waar er over nagedacht wordt. Dat ligt toch voor iedereen anders.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
jvdg

Bericht door jvdg »

henriët schreef:Ik begrijp soms niet waar er over nagedacht wordt. Dat ligt toch voor iedereen anders.
Precies, en daarom ben ik het met bijna alle posters over dit onderwerp eens.
Plaats reactie