Waar moet dat heen met de jeugd?

Rens

Waar moet dat heen met de jeugd?

Bericht door Rens »

Agente belaagd door scholieren

ANP
gepubliceerd op 27 februari 2009 19:47, bijgewerkt op 19:49

ALMERE - Een politieagente is vrijdagmiddag in Almere belaagd door 35 scholieren die twee medescholieren wilden ontzetten. De vrouw raakte lichtgewond. Ze was in burger onderweg naar een onderzoek, toen bij een school twee vechtende scholieren voor haar dienstauto over straat rolden en ze vol in de remmen moest.

De agente stapte uit, haalde de vechtersbazen uit elkaar en wilde hen naar school brengen. Een van de jongens sloeg de agente in het gezicht, waarna ze werd belaagd door een grote groep scholieren.

Enkele leerlingen schopten de agente en trokken aan haar haren. Ze werd ontzet door collega’s en de conciërge van de school. Een van de vechtersbazen, een 12-jarige jongen, is later door de politie aangehouden. Tegen de andere leerlingen neemt de school maatregelen.

====

waar moet het heen met de jeugd van vandaag de dag...........het zijn wél de mensen die in de min of meer nabije toekomst op leidinggevende positities zullen komen, waar ook, zelfs in het parlement, regering, de bedrijven en de banken...........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Mister
Administrator

Re: Waar moet dat heen met de jeugd?

Bericht door Mister »

Ach ja, dat is de leeftijd, Rens. Lolletje, moet kunnen. Jij bent toch ook jong geweest? Nou dan... ;)
Ichtus

Bericht door Ichtus »

...... naar volwassenheid :hum
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Rens

Bericht door Rens »

Mister schreef:Lolletje, moet kunnen.
een agente met een hele groep molesteren, noem je dat nog een lolletje?? :oO :oO :oO
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Rens schreef:
een agente met een hele groep molesteren, noem je dat nog een lolletje?? :oO :oO :oO
Uhmm Rens, het was sarcastisch bedoeld. Ik ben namelijk bang dat er ouders/opvoeders zijn die ongeveer zo zullen reageren. Ik bedoel dat dit uitvaagsel een serieus pak rammel moet hebben. Ouderwetsch, klets, klats, klander, van den ene bil op den ander... :fouet :fouet
jvdg

Bericht door jvdg »

Mister schreef:
Rens schreef:
Uhmm Rens, het was sarcastisch bedoeld. Ik ben namelijk bang dat er ouders/opvoeders zijn die ongeveer zo zullen reageren. Ik bedoel dat dit uitvaagsel een serieus pak rammel moet hebben. Ouderwetsch, klets, klats, klander, van den ene bil op den ander... :fouet :fouet
Nee joh, laat die kinderen toch zichzelf ontwikkelen......
Voor de rechter hebben ze argumenten genoeg om hun gedrag te verklaren.

Waarom zouden we onze kinderen opvoeden naar Gods geboden?
Laat ze toch zelf hun weg vinden in deze wereld...
Laat ze zelf kiezen.......

Het komt vanzelf goed, wij kunnen er toch niets aan veranderen.
Toch?

Of................
Letstalk

Bericht door Letstalk »

jvdg schreef:
Nee joh, laat die kinderen toch zichzelf ontwikkelen......
Voor de rechter hebben ze argumenten genoeg om hun gedrag te verklaren.

Waarom zouden we onze kinderen opvoeden naar Gods geboden?
Laat ze toch zelf hun weg vinden in deze wereld...
Laat ze zelf kiezen.......

Het komt vanzelf goed, wij kunnen er toch niets aan veranderen.
Toch?

Of................

De kinderen opvoeden naar Gods geboden is onze plicht, maar het is in deze tijd niet makkelijk.
De opvoeding is over het algemeen genomen ook niet meer wat het geweest is (duidelijkheid en regels zijn heel belangrijk) Ze gaan al veel te veel hun eigen weg en laten zich niets meer gezeggen, dus maken ze zelf keuzes waar we niets aan kunnen veranderen, maar ik geloof dat dat niet altijd goed gaat komen. De criminaliteit neemt toe.
Hoe minder sommigen begrijpen, des te meer willen zij bewijzen. (C.F. Gellert)
helma

Bericht door helma »

http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... d_1_533863

Proos schreef:„ op scholen hoor ik regelmatig het uit de film bekende stopwoordje ”jonguh”. Misschien is zo’n jongen niet naar de bioscoop geweest, maar heeft hij welYouTube bekeken.”
Proos schreef:„In hoeverre geven ouders het goede voorbeeld in hun mediagedrag? Als je zelf via de website van Uitzending gemist naar een programma als ”Boer zoekt vrouw” kijkt, moet je er niet vreemd van opkijken als jongeren nog een stap verder gaan.”

Zorgelijk. Ik weet dat er bijvoorbeeld op VLC Amersfoort door veel jongelui Newkids wordt gekeken. In de pauze e.d. laten ze het elkaar zien via hun mobiel (met internet). Ze nemen in elk geval de onbeschofte taal over. Het gedrag ook? ik ben er bang voor. (en maak het van dichtbij mee....)
albion

Bericht door albion »

helma schreef:http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... d_1_533863

Proos schreef:„ op scholen hoor ik regelmatig het uit de film bekende stopwoordje ”jonguh”. Misschien is zo’n jongen niet naar de bioscoop geweest, maar heeft hij welYouTube bekeken.”
Proos schreef:„In hoeverre geven ouders het goede voorbeeld in hun mediagedrag? Als je zelf via de website van Uitzending gemist naar een programma als ”Boer zoekt vrouw” kijkt, moet je er niet vreemd van opkijken als jongeren nog een stap verder gaan.”

Zorgelijk. Ik weet dat er bijvoorbeeld op VLC Amersfoort door veel jongelui Newkids wordt gekeken. In de pauze e.d. laten ze het elkaar zien via hun mobiel (met internet). Ze nemen in elk geval de onbeschofte taal over. Het gedrag ook? ik ben er bang voor. (en maak het van dichtbij mee....)
Juist. En dat vind ik zorgelijk dat de jeugd uit eigen kring niet (meer) kunnen aanvoelen wat hoort en niet hoort. En dat hangt echt niet af van de opvoeding. Ik maak dit ook van dichtbij mee. De film vinden ze FANTASTISCH. Het is echt LACHEN... of daar je wereld uit moet bestaan. Maar kom maar eens met een alternatief... Het is de hele dag pret maken, lachen etc.
Het is makkelijk te zeggen dat het wel meevalt.... maar wat te denken van de gezinnen bij wie het niet meevalt? Worden die geholpen? Ja, misschien als je zelf om hulp gaat vragen bij een of andere hulpinstantie die dan ook niet gelijk klaarstaan omdat er toch al zo'n lange wachtlijst (heeft ook wel wat te zeggen) is. En die soms ook niet weten hoe ze het moeten aanpakken.
Je hoeft het in ieder geval niet te verwachten van de 'gemeente' of 'familie' want die staan echt niet te trappelen om advies van uit een liefdevol hart te geven, wel voor commentaar daar zijn wij allemaal heel goed in (de beste stuurlui staan aan wal). En bij sommige 'vrienden' wordt je afgedankt omdat kindlief niet op de gebaande wegen loopt. (bij sommige huizen staat er 'figuurlijk' gesproken: 'Ik ben heiliger dan gij', zo voelt dat in ieder geval wel aan).
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Evangelist

Bericht door Evangelist »

albion schreef:

Juist. En dat vind ik zorgelijk dat de jeugd uit eigen kring niet (meer) kunnen aanvoelen wat hoort en niet hoort. En dat hangt echt niet af van de opvoeding. Ik maak dit ook van dichtbij mee. De film vinden ze FANTASTISCH. Het is echt LACHEN... of daar je wereld uit moet bestaan. Maar kom maar eens met een alternatief... Het is de hele dag pret maken, lachen etc.
Het is makkelijk te zeggen dat het wel meevalt.... maar wat te denken van de gezinnen bij wie het niet meevalt? Worden die geholpen? Ja, misschien als je zelf om hulp gaat vragen bij een of andere hulpinstantie die dan ook niet gelijk klaarstaan omdat er toch al zo'n lange wachtlijst (heeft ook wel wat te zeggen) is. En die soms ook niet weten hoe ze het moeten aanpakken.
Je hoeft het in ieder geval niet te verwachten van de 'gemeente' of 'familie' want die staan echt niet te trappelen om advies van uit een liefdevol hart te geven, wel voor commentaar daar zijn wij allemaal heel goed in (de beste stuurlui staan aan wal). En bij sommige 'vrienden' wordt je afgedankt omdat kindlief niet op de gebaande wegen loopt. (bij sommige huizen staat er 'figuurlijk' gesproken: 'Ik ben heiliger dan gij', zo voelt dat in ieder geval wel aan).
N.a.v. het RD-artikel heb ik enkele fragmenten op internet bekeken. Het is werkelijk weerzinwekkend. Geheel met albion eens: Vreemd dat onze jongeren niet meer aanvoelen dat dit niet alleen niet kan, maar doortrokken is van een duivelse geest.

Overigens denk ik niet dat er allerlei hulpverlenende instanties aan te pas moeten komen, maar veeleer het besef: Dit zijn ONZE kinderen en jongeren! Als mijn kinderen dit kijken dan is dat mijn schuld, zelfs als ik er alles aan gedaan heb en als 't ware met handen gebonden niet meer weet wat ik moet doen.
Zomaar wat vragen:
- Wat zien ze van mijn mediagebruik?
- Wat zien ze in mijn leven van de verhouding consumeren - mediteren?
- Hoe vaak ben ik in gesprek over datgene wat hen echt bezig houdt?
- Hoe vaak bid ik voor hen, ook zo concreet als de Heere Jezus voor Zijn kinderen bad: Ik bid niet, dat Gij hen uit de wereld wegneemt, maar dat Gij hen bewaart van den boze. (Joh. 17)?

Hoe vaak zeg (of denk ) je niet: We kunnen alleen nog maar bidden. Let op: ... alleen nog maar... Zegt dat niet al genoeg over je verwachting van de kracht van het gebed?
Hartelijke groet,
Evangelist
albion

Bericht door albion »

Evangelist schreef:
albion schreef:

N.a.v. het RD-artikel heb ik enkele fragmenten op internet bekeken. Het is werkelijk weerzinwekkend. Geheel met albion eens: Vreemd dat onze jongeren niet meer aanvoelen dat dit niet alleen niet kan, maar doortrokken is van een duivelse geest.

Overigens denk ik niet dat er allerlei hulpverlenende instanties aan te pas moeten komen, maar veeleer het besef: Dit zijn ONZE kinderen en jongeren! Als mijn kinderen dit kijken dan is dat mijn schuld, zelfs als ik er alles aan gedaan heb en als 't ware met handen gebonden niet meer weet wat ik moet doen.
Zomaar wat vragen:
- Wat zien ze van mijn mediagebruik?
- Wat zien ze in mijn leven van de verhouding consumeren - mediteren?
- Hoe vaak ben ik in gesprek over datgene wat hen echt bezig houdt?
- Hoe vaak bid ik voor hen, ook zo concreet als de Heere Jezus voor Zijn kinderen bad: Ik bid niet, dat Gij hen uit de wereld wegneemt, maar dat Gij hen bewaart van den boze. (Joh. 17)?

Hoe vaak zeg (of denk ) je niet: We kunnen alleen nog maar bidden. Let op: ... alleen nog maar... Zegt dat niet al genoeg over je verwachting van de kracht van het gebed?
Soms is het zó moeilijk geworden dan kan het gewoon niet anders. (dat terzijde).
- Mijn mediagebruik? Ik gebruik de computer voor schoolwerk. We hebben een radio die 'bijna' nooit aanstaat. En als die al aangaat 's avonds dan is het voor het nieuws. Verder ben ik op de computer alleen maar bezig met 'refoforum' en ik bekijk hyves 'voor controle'. Ik gebruik dat bijna nooit. Soms youtube filmpjes (die hier op rf staan bekijk ik wel eens of ik luister naar het zingen), ik speel graag een spelletje (maar meestal educatief, zoals topografie of op de Engelse site woorden vormen van acht letters).
- Mijn man is alleen maar bezig met kerkelijk zaken (hij is kerkmeester en doet ook vaak de administratie). Verder is hij in het geheel niet geïnteresseerd (ook niet in radio etc). Als er een CD op staat dan is het het luisteren naar de psalmen. Hij kijk ook geen DVD.
- Ik kijk DVD's (natuurfilmen en documentaties (om SO's te maken (LT) en ik ben wel weg van de classics zoals die van Jane Austen, Charles Dickens etc.).Mijn man denkt dus dat hier het allemaal mee begonnen is, het toestaan van DVD kijken. (wij hebben toen zoonlief jong was alleen maar toegestaan dat hij keek naar b.v. Dik Trom, Swiebertje. We hebben actiefilms en films met vloeken verboden). Maar vergis je niet zodra ze op een leeftijd komen dat ze zich niet laten gezeggen (ADHD+ODD) dan wordt het errug moeilijk....
- Consumeren en mediteren. Er gaat geen dag voorbij dat we daar niet mee bezig zijn. Mijn man meer dan ik, moet ik toegeven.
- Ik probeer me op de hoogte te houden van wat hem echt bezig houdt en ook wat mijn leerlingen bezig houden zodat je toch wel op de hoogte blijft waar ze mee bezig zijn. Ik ga niet zover als mijn collega die zich ook verdiept in de spelletjes die ze spelen (en die zijn ook net zo erg als NEW KIDS) dat kan ik niet opbrengen. Ik ben heel goed op de hoogte wat hem bezighoudt, omdat ik kijk naar waar hij naar kijkt, ik lees de berichten die hij via hyves ontvangt en die hij zelf verstuurt :deg Ik zorg dat ik weet met wie hij omgaat, waar hij zich 's avonds ophoudt, maar dat is moeilijk na te gaan (nu is hij 18, dus 'volwassen').
- En wat denk je van de laatste zin? Hoe denk je dat ouders die daar zelf in opgevoed zijn, dat niet zouden doen? Die weten dat er een eeuwigheid a.s. is.... denk je niet dat dát alles ook uitmaakt?
Lourens

Bericht door Lourens »

albion schreef:[ Ik ben heel goed op de hoogte wat hem bezighoudt, omdat ik kijk naar waar hij naar kijkt, ik lees de berichten die hij via hyves ontvangt en die hij zelf verstuurt :deg Ik zorg dat ik weet met wie hij omgaat, waar hij zich 's avonds ophoudt, maar dat is moeilijk na te gaan (nu is hij 18, dus 'volwassen').
?
Ik begrijp het heel goed en we willen graag alles weten wat onze kinderen bezig houden.
Maar in hoeverre hebben onze kinderen recht op hun eigen privacy als we ook hun berichten ed gaan bijhouden?
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
albion

Bericht door albion »

Lourens schreef:
albion schreef:[ Ik ben heel goed op de hoogte wat hem bezighoudt, omdat ik kijk naar waar hij naar kijkt, ik lees de berichten die hij via hyves ontvangt en die hij zelf verstuurt :deg Ik zorg dat ik weet met wie hij omgaat, waar hij zich 's avonds ophoudt, maar dat is moeilijk na te gaan (nu is hij 18, dus 'volwassen').
?
Ik begrijp het heel goed en we willen graag alles weten wat onze kinderen bezig houden.
Maar in hoeverre hebben onze kinderen recht op hun eigen privacy als we ook hun berichten ed gaan bijhouden?

\ik vind hyves om eerlijk te zijn geen privacy domein. Als het op het Internet staat dan vraag ik me af waarom ik het ook niet zo mogen lezen. En je wilt niet weten wat ze er allemaal op schrijven. En ze helemaal geen benul hebben dat iedereen het kan meelezen. En ik denk dat ze het ook totaal niet interesseren.
Mara

Bericht door Mara »

Alles wat op internet gegooid wordt, is niet prive ! Idd, als ik sommige lees, waar ze mee bezig zijn, waar hun interesses liggen, keurige refojeugd.
Het is heel heel moeilijk, om een bepaalde balans te vinden.
Als ze in de wieg liggen, denk je nog dat je het allemaal kunt kneden, maar je komt er al snel achter dat dat helemaal niet het geval is. Op de kleuterschool beginnen de invloeden van buitenaf al merkbaar te worden.
Zelfs als je kinderen op een refoschool zitten, worden ze niet apart gehouden. Ik hou persoonlijk niet zo van dat beschermde, alhoewel ik wel een paar kinderen op reform vervolgonderwijs heb (gehad). Wij hebben ze zelf laten kiezen.
Degenen die seculier onderwijs hebben gevolgd, zijn behoorlijk weerbaar, moet ik zeggen. Ze hebben eerder weinig vijandschap gemerkt of pesterij hierover, dan degenen die wel op de refoschool zaten.
Mijn dochter trekt thuis haar rok aan, veel klasgenoten doen dat op school. Komen in broek. Dus wordt er aan haar gevraagd, waarom doe jij dat niet ?
Ook merk ik nu ik meer oudere kinderen heb, dat veel dingen vanzelf overgaan. Bij de eerste wil je je nog met hand en tand verzetten, wat vaak niet lukt, en op een dag is het opeens over. Muziek die eerst tot vervelens toe wordt geluisterd, is dan zooooo 2006.
Nu is idd dat new kids hot. Maar ach, na 2 of 3 films weten ze dat ook wel. Ook dat gaat vervelen. Maar het is wel zo dat het steeds grover, steeds onbeschaamder moet worden om nog te prikkelen. Daar maak ik me zorgen over, waar is het einde ?
Als mijn vriendinnen en ik naar het strand gingen, maakten we ons zorgen wat er wel en niet te zien was in badpak of bikini, nu gooien de meiden schaamteloos hun bovenstukje uit, bij vreemde jongens !!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
albion

Bericht door albion »

Mara schreef:Als mijn vriendinnen en ik naar het strand gingen, maakten we ons zorgen wat er wel en niet te zien was in badpak of bikini, nu gooien de meiden schaamteloos hun bovenstukje uit, bij vreemde jongens !!

En de rest vergeet dat niet!
Plaats reactie