Baby's enzo...
- oesterschelpje
Re: Baby's enzo...
Tien uur 's avonds gaven wij de laatste fles, met een piepklein beetje rijstebloem erdoor, zodat het net ietsje minder waterig was.
Werkte prima! Dan lagen we om half 11 op bed en konden doorslapen tot minimaal 6 uur.
Het badje deden we 's avonds om een uur of half 10, dan waren ze echt lekker moe.
's Ochtends is toch altijd al zo hectisch vanwege school, etc.
Na de laatste fles een handwarm kruikje in het bedje erbij en kindlief sliep heerlijk.
Laten huilen hebben wij nooit gedaan, daar wordt jezelf ook helemaal onrustig van.
Werkte prima! Dan lagen we om half 11 op bed en konden doorslapen tot minimaal 6 uur.
Het badje deden we 's avonds om een uur of half 10, dan waren ze echt lekker moe.
Na de laatste fles een handwarm kruikje in het bedje erbij en kindlief sliep heerlijk.
Laten huilen hebben wij nooit gedaan, daar wordt jezelf ook helemaal onrustig van.
laten huilen kan wel een poosje maar moet je niet 'lang' doen
ik heb altijd op verzoek gevoed en ze sliepen vrij vlot door.
En die laatste en eerste voeding vond ik altijd het 'gezelligst'; lekker bij je in bed.
En het is toch heerlijk om er 5 keer per dag lekker mee te zitten? kom je zelf ook weer een beetje tot rust.
ik heb altijd op verzoek gevoed en ze sliepen vrij vlot door.
En die laatste en eerste voeding vond ik altijd het 'gezelligst'; lekker bij je in bed.
En het is toch heerlijk om er 5 keer per dag lekker mee te zitten? kom je zelf ook weer een beetje tot rust.
Hier huilen ze s nachts niet, dus ik ken dat eigenlijk niet zo.oesterschelpje schreef:Tien uur 's avonds gaven wij de laatste fles, met een piepklein beetje rijstebloem erdoor, zodat het net ietsje minder waterig was.
Onze Jonnepon gaat om half 12 dr mandje in en om 8 uur er weer uit. ( met de tijd wordt wel wat gespeeld,soms is t wat vroeger of wat later)
Het badje doe ik meestal rond een uur of 10, dan zitten de andere kinderen op school en heb ik echt mn handen vrij voor onze kleine meid, samen genieten!
@ helma, ja, die rustmomenten zijn opzich lekker hoor, daar gaat t niet om, maar ik vind het schema 7.30-11.30-15.30-19.30-23.30 niet zo toppie, ik vind die laatste fles dan zo laat zeg maar, af en toe vervroeg ik t wel wat. Maar zodoende lig je nooit voor 12 en op bed, en dat ga je op een gegeven moment wel voeden. Dus ik zit te denken, hoe kan ik er wat verandering in brengen, op de doos van nutrilon staat dat ze nu met dit gewicht 4 flessen van 180ml mag ipv 5 van 150, maar dan wel met wat erbij, dus fruit of groente.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
MarthaMartha schreef:lieve allemaal,
Gisterenavond hebben wij een zoon gekregen.
Thijmen Juda (Thijmen)
Hij woog 3260 gram en is de mooiste baby die je ooit hebt gezien!
MM en Demo
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon.
Toen mijn kids nog baby waren gaf ik op advies van mijn moeder(die het ook altijd had gedaan) een kwart van een liga er door heen kruimelen, krijgen ze een soort " balletje" in de maag en daar sliepen ze heerlijk op, misschien een idee ipv fruithap?henriët schreef:Hier huilen ze s nachts niet, dus ik ken dat eigenlijk niet zo.oesterschelpje schreef:Tien uur 's avonds gaven wij de laatste fles, met een piepklein beetje rijstebloem erdoor, zodat het net ietsje minder waterig was.
Onze Jonnepon gaat om half 12 dr mandje in en om 8 uur er weer uit. ( met de tijd wordt wel wat gespeeld,soms is t wat vroeger of wat later)
Het badje doe ik meestal rond een uur of 10, dan zitten de andere kinderen op school en heb ik echt mn handen vrij voor onze kleine meid, samen genieten!
@ helma, ja, die rustmomenten zijn opzich lekker hoor, daar gaat t niet om, maar ik vind het schema 7.30-11.30-15.30-19.30-23.30 niet zo toppie, ik vind die laatste fles dan zo laat zeg maar, af en toe vervroeg ik t wel wat. Maar zodoende lig je nooit voor 12 en op bed, en dat ga je op een gegeven moment wel voeden. Dus ik zit te denken, hoe kan ik er wat verandering in brengen, op de doos van nutrilon staat dat ze nu met dit gewicht 4 flessen van 180ml mag ipv 5 van 150, maar dan wel met wat erbij, dus fruit of groente.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
- JolandaOudshoorn
wordt nu sterk afgeraden ivm gluten allergie etc.Mariavt schreef:Toen mijn kids nog baby waren gaf ik op advies van mijn moeder(die het ook altijd had gedaan) een kwart van een liga er door heen kruimelen, krijgen ze een soort " balletje" in de maag en daar sliepen ze heerlijk op, misschien een idee ipv fruithap?henriët schreef:Hier huilen ze s nachts niet, dus ik ken dat eigenlijk niet zo.oesterschelpje schreef:Tien uur 's avonds gaven wij de laatste fles, met een piepklein beetje rijstebloem erdoor, zodat het net ietsje minder waterig was.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
De laatste had vanwege een vermoede overgevoeligheid/allergie volledige b.v. Zo lang mogelijk. Dat lijkt heel belastend, maar dat is het totaal niet. Ik plaatste het wiegje naast ons bed en als ze ging huilen snachts, legde ik haar gewoon aan, tussen ons in. Ik viel van vermoeidheid gewoon in slaap. Het consultatiebureau vond dit prima, omdat wij geen waterbed hadden, wij geen slaaptabletten of andere chemicalien slikten en dan is er nog nooit een moeder op haar kind gaan liggen.
Als het kind vol zit, laat het vanzelf los.
Ideaal !
Bij de anderen had ik een flesje klaargemaakt in de koelkast staan, maar dat moet je wel opwarmen. In laten huilen geloof ik niet
Een baby is zich niet bewust van het feit dat het nacht is, dus mamma en pappa MOETEN slapen.
Een voeding geven, maakt het kind sneller rustig dan laten huilen. Ik kon en kan daar echt niet tegen.
Ideaal !
Bij de anderen had ik een flesje klaargemaakt in de koelkast staan, maar dat moet je wel opwarmen. In laten huilen geloof ik niet

Een baby is zich niet bewust van het feit dat het nacht is, dus mamma en pappa MOETEN slapen.
Een voeding geven, maakt het kind sneller rustig dan laten huilen. Ik kon en kan daar echt niet tegen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- JolandaOudshoorn
Mara schreef:De laatste had vanwege een vermoede overgevoeligheid/allergie volledige b.v. Zo lang mogelijk. Dat lijkt heel belastend, maar dat is het totaal niet. Ik plaatste het wiegje naast ons bed en als ze ging huilen snachts, legde ik haar gewoon aan, tussen ons in. Ik viel van vermoeidheid gewoon in slaap. Het consultatiebureau vond dit prima, omdat wij geen waterbed hadden, wij geen slaaptabletten of andere chemicalien slikten en dan is er nog nooit een moeder op haar kind gaan liggen.
Ideaal !
Bij de anderen had ik een flesje klaargemaakt in de koelkast staan, maar dat moet je wel opwarmen. In laten huilen geloof ik niet![]()

Inderdaad liever tot 9 maanden geen broodkorstjes, liga en andere graanproducten i.v.m. verhoogd risico op glutenallergie. Is wel lastig in een "broodland".JolandaOudshoorn schreef:wordt nu sterk afgeraden ivm gluten allergie etc.Mariavt schreef: Toen mijn kids nog baby waren gaf ik op advies van mijn moeder(die het ook altijd had gedaan) een kwart van een liga er door heen kruimelen, krijgen ze een soort " balletje" in de maag en daar sliepen ze heerlijk op, misschien een idee ipv fruithap?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Zo lang hebben we het niet volgehouden, maar baby's stoppen er zelf mee heb ik gemerkt. Op een dag duwen ze je weg. Willen niet meer drinken. Dan ben je eerst een beetje geschokt, maar al gauw ben je nuchter genoeg om te beseffen, er komt overal een einde aan (gelukkig en helaas)JolandaOudshoorn schreef:Mara schreef:De laatste had vanwege een vermoede overgevoeligheid/allergie volledige b.v. Zo lang mogelijk. Dat lijkt heel belastend, maar dat is het totaal niet. Ik plaatste het wiegje naast ons bed en als ze ging huilen snachts, legde ik haar gewoon aan, tussen ons in. Ik viel van vermoeidheid gewoon in slaap. Het consultatiebureau vond dit prima, omdat wij geen waterbed hadden, wij geen slaaptabletten of andere chemicalien slikten en dan is er nog nooit een moeder op haar kind gaan liggen.
Ideaal !
Bij de anderen had ik een flesje klaargemaakt in de koelkast staan, maar dat moet je wel opwarmen. In laten huilen geloof ik niet![]()
Een voeding geven, maakt het kind sneller rustig dan laten huilen. Ik kon en kan daar echt niet tegen.zo hebben wij het ook steeds gedaan. Bij ons krijgen de kinderen b.v. tot 4 jaar! De jongste krijgt nu nog steeds vlak voordat ze gaat slapen 2 of 3 slokjes... gewoon in bed en omdat we het zo gezellig vinden.
Ik vond de 2 mooiste periodes in mijn leven: zwanger zijn, een mensje in wording, onder je hart te dragen en de periode van .b.v. Ik bloeide en zag er prima uit, ondanks het slaapgebrek.
Zelfs ziekenhuisopnames van de baby's weerhielden me er niet van. Ik ging er gewoon naar toe en de verpleegkundigen vonden het geweldig. Ook op vakanties, geen gedoe met het klaarmaken van flesjes onderweg, opwarmen bij de sigarettenaansteker, niet goed kunnen schoonmaken.
Ik snap werkelijk niet dat er niet veel meer vrouwen kiezen voor b.v.

- JolandaOudshoorn
Ben het helemaal met je eens, mara!!Mara schreef:Zo lang hebben we het niet volgehouden, maar baby's stoppen er zelf mee heb ik gemerkt. Op een dag duwen ze je weg. Willen niet meer drinken. Dan ben je eerst een beetje geschokt, maar al gauw ben je nuchter genoeg om te beseffen, er komt overal een einde aan (gelukkig en helaas)JolandaOudshoorn schreef:Mara schreef:De laatste had vanwege een vermoede overgevoeligheid/allergie volledige b.v. Zo lang mogelijk. Dat lijkt heel belastend, maar dat is het totaal niet. Ik plaatste het wiegje naast ons bed en als ze ging huilen snachts, legde ik haar gewoon aan, tussen ons in. Ik viel van vermoeidheid gewoon in slaap. Het consultatiebureau vond dit prima, omdat wij geen waterbed hadden, wij geen slaaptabletten of andere chemicalien slikten en dan is er nog nooit een moeder op haar kind gaan liggen.
Ideaal !
Een voeding geven, maakt het kind sneller rustig dan laten huilen. Ik kon en kan daar echt niet tegen.zo hebben wij het ook steeds gedaan. Bij ons krijgen de kinderen b.v. tot 4 jaar! De jongste krijgt nu nog steeds vlak voordat ze gaat slapen 2 of 3 slokjes... gewoon in bed en omdat we het zo gezellig vinden.
Ik vond de 2 mooiste periodes in mijn leven: zwanger zijn, een mensje in wording, onder je hart te dragen en de periode van .b.v. Ik bloeide en zag er prima uit, ondanks het slaapgebrek.
Zelfs ziekenhuisopnames van de baby's weerhielden me er niet van. Ik ging er gewoon naar toe en de verpleegkundigen vonden het geweldig. Ook op vakanties, geen gedoe met het klaarmaken van flesjes onderweg, opwarmen bij de sigarettenaansteker, niet goed kunnen schoonmaken.
en ik
vond het altijd een teleurstelling als ze niet meer wilden
heb de langste tot ruim 3 jaar gegeven.

vond het altijd een teleurstelling als ze niet meer wilden
heb de langste tot ruim 3 jaar gegeven.
Met de andere meiden van de zwangerschapsgym hadden we het er vaak over en zij gaven aan het lastig te vinden, omdat ze dan niet een dag konden shoppen. Kolven is een gedoe, dus nee hoor, aan hun lijf geen polonaise
Dan voelde ik zo'n leeftijdsverschil, toevallig waren ze altijd een stuk jonger dan ik, zelfs de 1e keer. Dan waren er wel leeftijdsgenoten, maar die verwachtten dan hun 3e kind.
Het zal vast niet overal zijn, maar hier ervaarde ik het altijd als : ze willen ook zo nodig een kind (2) maar alles moet wel gewoon doorgaan. Na 3 dagen kwam ik ze dan al tegen in het winkelcentrum. De kraamtijd duurt maar zo kort

Dan voelde ik zo'n leeftijdsverschil, toevallig waren ze altijd een stuk jonger dan ik, zelfs de 1e keer. Dan waren er wel leeftijdsgenoten, maar die verwachtten dan hun 3e kind.
Het zal vast niet overal zijn, maar hier ervaarde ik het altijd als : ze willen ook zo nodig een kind (2) maar alles moet wel gewoon doorgaan. Na 3 dagen kwam ik ze dan al tegen in het winkelcentrum. De kraamtijd duurt maar zo kort

JolandaOudshoorn schreef:Ben het helemaal met je eens, mara!!Mara schreef:Zo lang hebben we het niet volgehouden, maar baby's stoppen er zelf mee heb ik gemerkt. Op een dag duwen ze je weg. Willen niet meer drinken. Dan ben je eerst een beetje geschokt, maar al gauw ben je nuchter genoeg om te beseffen, er komt overal een einde aan (gelukkig en helaas)JolandaOudshoorn schreef:Mara schreef:De laatste had vanwege een vermoede overgevoeligheid/allergie volledige b.v. Zo lang mogelijk. Dat lijkt heel belastend, maar dat is het totaal niet. Ik plaatste het wiegje naast ons bed en als ze ging huilen snachts, legde ik haar gewoon aan, tussen ons in. Ik viel van vermoeidheid gewoon in slaap. Het consultatiebureau vond dit prima, omdat wij geen waterbed hadden, wij geen slaaptabletten of andere chemicalien slikten en dan is er nog nooit een moeder op haar kind gaan liggen.
Ideaal !

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
En dat mannen het promoten bij hun vrouwen.Mara schreef:
Het ideaal. Hij kan gewoon blijven slapen, hij hoeft het niet te voeden.

Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!