Je wou de top 5 weten, maar als achteraf de criteria uitbreiden dan is voorspellen wel heel makkelijk.
Gereformeerde Gemeenten
-
Re: Gereformeerde Gemeenten
Klopt daarin heb ik ongelijk gehad
En het was chargeren uiteraard
De enige keer dat ik zo’n beroep herinner was Kand de Kok naar Westkapelle.
En het was chargeren uiteraard
De enige keer dat ik zo’n beroep herinner was Kand de Kok naar Westkapelle.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Kandidaat kroon gaat naar lisse
Volledig naast.Bertiel schreef: ↑17 jun 2025, 15:26Welke dominee waar heb ik geen idee van. Maar de genoemde top 9 exclusief Lisse, Kampen en Kapelle verwacht ik wel dat die voorzien worden. Maar ik hoop dat ik volledig er naast zit
Ik vind het toch belangrijk om even te markeren. Niet om jou, maar om met deze heel vervelende vooroordelen af te rekenen.
Borsele twijfelgeval maar Lisse is inderdaad niet bij me opgekomen. Tegendeel zelfs.
Het verheugd mijn hart.
Het verheugd mijn hart.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Ik wil mezelf even rectificeren. Iemand die een beroep aanneemt kiest m.i. nóóit voor de makkelijke weg, ook niet wanneer een beroep wordt aanvaard naar een grote, vredige en/of rijke gemeente. Alsof dat aantrekkelijker en gerieflijker zou zijn. Het idee alleen al, ik begrijp niet hoe dat ooit is ontstaan.
Dat is heel mooi! Zeker na alle beroering van de laatste tijd in deze gemeente.
Ik kan me voorstellen dat men dit als bemoedigend ervaart. Als we geloven dat God zend wie Hij wil en wanneer Hij wil, dan kan dit feit zo'n verwarde gemeente veel troost geven.
Al is het voor zo'n kandidaat wel een hele uitdaging. Als hij een makkelijke start had willen hebben, had hij heel wat aantrekkelijker opties op zijn lijstje.
We kennen zijn beweegredenen niet, maar ik leid er voorzichtig uit af dat hij geen aangename weg wilde gaan, maar Gods weg!
Ik gun hem en de gemeente een goede en gezegende tijd samen.
Er zijn genoeg mannen die het juist als een leuke uitdaging zien om rust te brengen en orde op zaken te stellen. Denk bijvoorbeeld aan interim-bestuurders. Over student Kroon doe ik verder geen uitspraken, maar het hoeft dus zeker niet per se zo te zijn dat deze weg onaangenaam is.
- Delftenaar
En Gods wijsheid om op de juiste manier deze gemeente te kunnen dienen.