Als het echt niet anders kan vraag ik of onze kinderen mee kunnen rijden, maar meestal zijn wij degene die rijden.
Het is inderdaad zo dat er mensen zijn die hier al helemaal oprekenen.
Denk ook dan maar niet dat er iets van een vergoeding tegenover staat.....!
Zelf zal ik altijd zorgen dat er benzinegeld meegegeven wordt, dat vind ik niet meer dan normaal.
Als ik kijk naar een vriend van onze zoon, uit een andere plaats, die uit een heel groot gezin komt, verbaas ik me wel eens wat zij allemaal kunnen regelen.
Vader heeft een heel drukke baan, moeder regelt van alles in het gezin.
Wij rijden om de beurt als het gaat over de jongens naar elkaar brengen en halen.
Dikwijls zeggen wij, joh, wij brengen of halen wel even, maar nee, de route wordt zo uitgestippeld dat de uitgaande kids allemaal worden opgehaald of weggebracht.
De ouders zijn blij dat ze weten waar de kids uithangen, ook al kost ze dat een halve avond rijden.
Petje af!
Waar een wil is, is een weg! Daar ben ik het volkomen mee eens!
Natuurlijk kan het niet altijd uitkomen, maar structureel een ander laten rijden, dat is mijns inziens misbruik maken van!
Soms hield dat hier ook in, dat er oppas geregeld moest worden om wegbrengen of halen voor elkaar te krijgen.
Of dat we eerst mijn man heel vroeg weg moesten brengen naar zijn werk (70 kilometer verderop!) om die dag de auto ter beschikking te hebben.
Deels heeft mijn houding te maken met het verleden, dat ben ik me ook bewust, maar anderzijds merk ik aan de kinderen dat het toch enorm gewaardeerd wordt dat ik er nagenoeg altijd voor hen ben om weg te brengen of op te halen.