Inderdaad. Dit zou uit kunnen lopen op de grootste militaire overwinning voor Israel sinds de Zesdaagse oorlog. Hezbollah is het kroonjuweel van de Iraanse terreurproxies en het uitschakelen daarvan (samen met Hamas) betekent een enorme klap voor de Iraanse ambities om het Midden-Oosten te overheersen. We moeten niet vergeten dat Hezbollah een groot aandeel heeft gehad in de Syrische burgeroorlog, waarbij honderdduizenden doden vielen. Hezbollah heeft feitelijk (samen met de Russen) het Assad regime in het zadel gehouden. Een verzwakking van Hezbollah zou ook kunnen leiden tot een verzwakking van de positie van Assad in Syrie.
Situatie Midden-Oosten
Re: Situatie Midden-Oosten
-
Als je er 10 vermoord staan er 50 op.elbert schreef: ↑28 sep 2024, 08:51Inderdaad. Dit zou uit kunnen lopen op de grootste militaire overwinning voor Israel sinds de Zesdaagse oorlog. Hezbollah is het kroonjuweel van de Iraanse terreurproxies en het uitschakelen daarvan (samen met Hamas) betekent een enorme klap voor de Iraanse ambities om het Midden-Oosten te overheersen. We moeten niet vergeten dat Hezbollah een groot aandeel heeft gehad in de Syrische burgeroorlog, waarbij honderdduizenden doden vielen. Hezbollah heeft feitelijk (samen met de Russen) het Assad regime in het zadel gehouden. Een verzwakking van Hezbollah zou ook kunnen leiden tot een verzwakking van de positie van Assad in Syrie.
Maarja, wat moet je dan?
Daarnaast, hoe ethisch is het om mensen moedwillig te vermoorden? Ze hebben wel een ziel voor de eeuwigheid, er is geen hoop voor ze nu meer.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Dat geldt misschien voor mensen onder in de organisatie, maar voor de top werkt dat anders. Het vervangen van de top van een organisatie en het functioneren van een organisatie als geheel gaat er niet op vooruit als daar opeens een stelletje nieuwelingen aan het roer komt. Er gaat een hoop tijd overheen voordat die organisatie weer op de rit is. Als de top van een bedrijf in 1 keer wegvalt, dan geldt daar hetzelfde voor.
Ik zag de opmerking voorbij komen dat Hezbollah nu bestuurd wordt door mensen die tot 2 weken geleden niet eens in aanmerking kwamen om een pager/pieper van de organisatie te ontvangen. Dat is wel raak getypeerd en we zien ook dat het waar is: sinds de aanval op de pagers door Israel is de reactie van Hezbollah onsamenhangend. In theorie zou Hezbollah duizenden raketten per dag af kunnen schieten, maar dat lukt door de aanvallen van Israel niet meer. Het zijn er nu hooguit honderden.
Dit zijn dezelfde mensen die er geen enkel probleem mee hadden om raketten op Israelische burgers af te vuren, met de consequentie dat ze gedood kunnen worden, zoals de 12 Israelische kinderen die meer dan een maand geleden gedood werden door een Hezbollah raket. Voor de Israelische regering was de afweging dat het beter was om Hezbollah kopstukken uit te schakelen in de hoop dat het conflict dan spoedig afgelopen zal zijn, dan om niets te doen met de kans dat duizenden raketten op Israelische burgers afgevuurd worden. Die Israelische burgers hebben ook een ziel voor de eeuwigheid namelijk.HersteldHervormd schreef: ↑28 sep 2024, 09:04Daarnaast, hoe ethisch is het om mensen moedwillig te vermoorden? Ze hebben wel een ziel voor de eeuwigheid, er is geen hoop voor ze nu meer.
-
Het Westen heeft rebellen in Syrië, Libië en andere landen gesteund. Ik denk dat deze landen beter af waren bij Assad en Gadhafi. Ontzettend veel dode, chaos, vernieling en de economie en gezondheidszorg zijn ingestort. Hetzelfde telt voor Irak. Wat heeft de westerse bemoeizucht gebracht? Hezbollah heeft zelf meegevochten, maar wij hebben wapens geleverd die ook talloze mensen gedood hebben zonder dat er noemenswaardige resultaten geboekt zijn.elbert schreef: ↑28 sep 2024, 08:51Inderdaad. Dit zou uit kunnen lopen op de grootste militaire overwinning voor Israel sinds de Zesdaagse oorlog. Hezbollah is het kroonjuweel van de Iraanse terreurproxies en het uitschakelen daarvan (samen met Hamas) betekent een enorme klap voor de Iraanse ambities om het Midden-Oosten te overheersen. We moeten niet vergeten dat Hezbollah een groot aandeel heeft gehad in de Syrische burgeroorlog, waarbij honderdduizenden doden vielen. Hezbollah heeft feitelijk (samen met de Russen) het Assad regime in het zadel gehouden. Een verzwakking van Hezbollah zou ook kunnen leiden tot een verzwakking van de positie van Assad in Syrie.
Zojuist bevestigd: Nasrallah is dood. Moge Lebanon verlost worden van het terreur.
De vreugde van deze Syriers in het noorden die de straat op gingen om de (toen nog onbevestigde) dood van Nasrallah te vieren, spreekt dan ook boekdelen.elbert schreef: ↑28 sep 2024, 08:51Inderdaad. Dit zou uit kunnen lopen op de grootste militaire overwinning voor Israel sinds de Zesdaagse oorlog. Hezbollah is het kroonjuweel van de Iraanse terreurproxies en het uitschakelen daarvan (samen met Hamas) betekent een enorme klap voor de Iraanse ambities om het Midden-Oosten te overheersen. We moeten niet vergeten dat Hezbollah een groot aandeel heeft gehad in de Syrische burgeroorlog, waarbij honderdduizenden doden vielen. Hezbollah heeft feitelijk (samen met de Russen) het Assad regime in het zadel gehouden. Een verzwakking van Hezbollah zou ook kunnen leiden tot een verzwakking van de positie van Assad in Syrie.
-
- Verbannen
Daarom zijn er ook mensen die zeggen dat Amerika nooit Afghanistan en Irak had moeten binnenvallen na 9/11.MGG schreef: ↑28 sep 2024, 09:42Het Westen heeft rebellen in Syrië, Libië en andere landen gesteund. Ik denk dat deze landen beter af waren bij Assad en Gadhafi. Ontzettend veel dode, chaos, vernieling en de economie en gezondheidszorg zijn ingestort. Hetzelfde telt voor Irak. Wat heeft de westerse bemoeizucht gebracht? Hezbollah heeft zelf meegevochten, maar wij hebben wapens geleverd die ook talloze mensen gedood hebben zonder dat er noemenswaardige resultaten geboekt zijn.elbert schreef: ↑28 sep 2024, 08:51Inderdaad. Dit zou uit kunnen lopen op de grootste militaire overwinning voor Israel sinds de Zesdaagse oorlog. Hezbollah is het kroonjuweel van de Iraanse terreurproxies en het uitschakelen daarvan (samen met Hamas) betekent een enorme klap voor de Iraanse ambities om het Midden-Oosten te overheersen. We moeten niet vergeten dat Hezbollah een groot aandeel heeft gehad in de Syrische burgeroorlog, waarbij honderdduizenden doden vielen. Hezbollah heeft feitelijk (samen met de Russen) het Assad regime in het zadel gehouden. Een verzwakking van Hezbollah zou ook kunnen leiden tot een verzwakking van de positie van Assad in Syrie.
Meen jij dit? Ben jij tegen een sterke defensie en vind je elke soldaat een moordenaar als hij een vijand doodt ?HersteldHervormd schreef: ↑28 sep 2024, 09:04Als je er 10 vermoord staan er 50 op.elbert schreef: ↑28 sep 2024, 08:51Inderdaad. Dit zou uit kunnen lopen op de grootste militaire overwinning voor Israel sinds de Zesdaagse oorlog. Hezbollah is het kroonjuweel van de Iraanse terreurproxies en het uitschakelen daarvan (samen met Hamas) betekent een enorme klap voor de Iraanse ambities om het Midden-Oosten te overheersen. We moeten niet vergeten dat Hezbollah een groot aandeel heeft gehad in de Syrische burgeroorlog, waarbij honderdduizenden doden vielen. Hezbollah heeft feitelijk (samen met de Russen) het Assad regime in het zadel gehouden. Een verzwakking van Hezbollah zou ook kunnen leiden tot een verzwakking van de positie van Assad in Syrie.
Maarja, wat moet je dan?
Daarnaast, hoe ethisch is het om mensen moedwillig te vermoorden? Ze hebben wel een ziel voor de eeuwigheid, er is geen hoop voor ze nu meer.
De IDF vecht een rechtvaardige oorlog tegen terreurorganisaties. Ze doden de kopstukken en dat geeft bij mij dankbaarheid en vreugde.
Zeg jij hetzelfde bij Jozua 6 waar alle inwoners van Jericho gedood moesten worden met uitzondering van Rachab en haar familie?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
Pfoe, of ik het meen. Dat weet ik niet zo goed. Ik stel een vraag, ik ben daar helemaal niet zeker over. Ik ben ook blij dat de kopstukken gedood zijn.huisman schreef: ↑28 sep 2024, 10:28Meen jij dit? Ben jij tegen een sterke defensie en vind je elke soldaat een moordenaar als hij een vijand doodt ?HersteldHervormd schreef: ↑28 sep 2024, 09:04Als je er 10 vermoord staan er 50 op.elbert schreef: ↑28 sep 2024, 08:51Inderdaad. Dit zou uit kunnen lopen op de grootste militaire overwinning voor Israel sinds de Zesdaagse oorlog. Hezbollah is het kroonjuweel van de Iraanse terreurproxies en het uitschakelen daarvan (samen met Hamas) betekent een enorme klap voor de Iraanse ambities om het Midden-Oosten te overheersen. We moeten niet vergeten dat Hezbollah een groot aandeel heeft gehad in de Syrische burgeroorlog, waarbij honderdduizenden doden vielen. Hezbollah heeft feitelijk (samen met de Russen) het Assad regime in het zadel gehouden. Een verzwakking van Hezbollah zou ook kunnen leiden tot een verzwakking van de positie van Assad in Syrie.
Maarja, wat moet je dan?
De IDF vecht een rechtvaardige oorlog tegen terreurorganisaties. Ze doden de kopstukken en dat geeft bij mij dankbaarheid en vreugde.
Zeg jij hetzelfde bij Jozua 6 waar alle inwoners van Jericho gedood moesten worden met uitzondering van Rachab en haar familie?
En toch hebben ze een ziel. Zodra de levensadem afgesneden word is het eeuwigheid.
Verwijzen naar het oude testament is niet heel erg sterk dit keer, we leven in de nieuwe bedeling.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
Ik vraag me af of er hisorische parallellen zijn waarbij een organisatie/beweging/land in een keer zo onthoofd wordt (min of meer tijdens strijd, niet als de strijd al gestreden is). De Tempeliers onder Philips IV van Frankrijk, Stockholm bloedbad, Bartholomeusnacht?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
-
Ik moet zeggen dat ik het altijd lastig vind om blij te zijn als ik hoor/lees dat er weer veel doden ergens zijn gevallen. Wat een leed en ellende. Echter, nu het erop lijkt dat Nasrallah is uitgeschakeld, ben ik daar wel blij mee.
-
Ik snap jou wel HersteldHervormdHersteldHervormd schreef: ↑28 sep 2024, 10:31Pfoe, of ik het meen. Dat weet ik niet zo goed. Ik stel een vraag, ik ben daar helemaal niet zeker over. Ik ben ook blij dat de kopstukken gedood zijn.huisman schreef: ↑28 sep 2024, 10:28Meen jij dit? Ben jij tegen een sterke defensie en vind je elke soldaat een moordenaar als hij een vijand doodt ?HersteldHervormd schreef: ↑28 sep 2024, 09:04Als je er 10 vermoord staan er 50 op.elbert schreef: ↑28 sep 2024, 08:51 Inderdaad. Dit zou uit kunnen lopen op de grootste militaire overwinning voor Israel sinds de Zesdaagse oorlog. Hezbollah is het kroonjuweel van de Iraanse terreurproxies en het uitschakelen daarvan (samen met Hamas) betekent een enorme klap voor de Iraanse ambities om het Midden-Oosten te overheersen. We moeten niet vergeten dat Hezbollah een groot aandeel heeft gehad in de Syrische burgeroorlog, waarbij honderdduizenden doden vielen. Hezbollah heeft feitelijk (samen met de Russen) het Assad regime in het zadel gehouden. Een verzwakking van Hezbollah zou ook kunnen leiden tot een verzwakking van de positie van Assad in Syrie.
Maarja, wat moet je dan?
En toch hebben ze een ziel. Zodra de levensadem afgesneden word is het eeuwigheid.
Verwijzen naar het oude testament is niet heel erg sterk dit keer, we leven in de nieuwe bedeling.
Moeilijk. In Zuid-Korea zijn ze blij met Westers ingrijpen. De Koerden vonden het ook voor een behoorlijke tijd geen slecht idee.GerefGemeente-lid schreef: ↑28 sep 2024, 10:28Daarom zijn er ook mensen die zeggen dat Amerika nooit Afghanistan en Irak had moeten binnenvallen na 9/11.MGG schreef: ↑28 sep 2024, 09:42Het Westen heeft rebellen in Syrië, Libië en andere landen gesteund. Ik denk dat deze landen beter af waren bij Assad en Gadhafi. Ontzettend veel dode, chaos, vernieling en de economie en gezondheidszorg zijn ingestort. Hetzelfde telt voor Irak. Wat heeft de westerse bemoeizucht gebracht? Hezbollah heeft zelf meegevochten, maar wij hebben wapens geleverd die ook talloze mensen gedood hebben zonder dat er noemenswaardige resultaten geboekt zijn.elbert schreef: ↑28 sep 2024, 08:51Inderdaad. Dit zou uit kunnen lopen op de grootste militaire overwinning voor Israel sinds de Zesdaagse oorlog. Hezbollah is het kroonjuweel van de Iraanse terreurproxies en het uitschakelen daarvan (samen met Hamas) betekent een enorme klap voor de Iraanse ambities om het Midden-Oosten te overheersen. We moeten niet vergeten dat Hezbollah een groot aandeel heeft gehad in de Syrische burgeroorlog, waarbij honderdduizenden doden vielen. Hezbollah heeft feitelijk (samen met de Russen) het Assad regime in het zadel gehouden. Een verzwakking van Hezbollah zou ook kunnen leiden tot een verzwakking van de positie van Assad in Syrie.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
Je zult het niet zo bedoelen maar je maakt toch niet van elke soldaat een moordenaar? De zwaardmacht van de overheid kan doden legitimeren toch?HersteldHervormd schreef: ↑28 sep 2024, 10:31Pfoe, of ik het meen. Dat weet ik niet zo goed. Ik stel een vraag, ik ben daar helemaal niet zeker over. Ik ben ook blij dat de kopstukken gedood zijn.huisman schreef: ↑28 sep 2024, 10:28Meen jij dit? Ben jij tegen een sterke defensie en vind je elke soldaat een moordenaar als hij een vijand doodt ?HersteldHervormd schreef: ↑28 sep 2024, 09:04Als je er 10 vermoord staan er 50 op.elbert schreef: ↑28 sep 2024, 08:51 Inderdaad. Dit zou uit kunnen lopen op de grootste militaire overwinning voor Israel sinds de Zesdaagse oorlog. Hezbollah is het kroonjuweel van de Iraanse terreurproxies en het uitschakelen daarvan (samen met Hamas) betekent een enorme klap voor de Iraanse ambities om het Midden-Oosten te overheersen. We moeten niet vergeten dat Hezbollah een groot aandeel heeft gehad in de Syrische burgeroorlog, waarbij honderdduizenden doden vielen. Hezbollah heeft feitelijk (samen met de Russen) het Assad regime in het zadel gehouden. Een verzwakking van Hezbollah zou ook kunnen leiden tot een verzwakking van de positie van Assad in Syrie.
Maarja, wat moet je dan?
Je moet oppassen om te praten in dit opzicht over een nieuwe bedeling. De God van het O.T. is Dezelfde als in het N.T.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
Daar ben ik het ook mee eens. Achteraf is het natuurlijk altijd makkelijk. Helaas niet zo makkelijk dat we daarna gestopt zijn met bemoeizucht in voornamelijk landen met veel olie.GerefGemeente-lid schreef: ↑28 sep 2024, 10:28Daarom zijn er ook mensen die zeggen dat Amerika nooit Afghanistan en Irak had moeten binnenvallen na 9/11.MGG schreef: ↑28 sep 2024, 09:42Het Westen heeft rebellen in Syrië, Libië en andere landen gesteund. Ik denk dat deze landen beter af waren bij Assad en Gadhafi. Ontzettend veel dode, chaos, vernieling en de economie en gezondheidszorg zijn ingestort. Hetzelfde telt voor Irak. Wat heeft de westerse bemoeizucht gebracht? Hezbollah heeft zelf meegevochten, maar wij hebben wapens geleverd die ook talloze mensen gedood hebben zonder dat er noemenswaardige resultaten geboekt zijn.elbert schreef: ↑28 sep 2024, 08:51Inderdaad. Dit zou uit kunnen lopen op de grootste militaire overwinning voor Israel sinds de Zesdaagse oorlog. Hezbollah is het kroonjuweel van de Iraanse terreurproxies en het uitschakelen daarvan (samen met Hamas) betekent een enorme klap voor de Iraanse ambities om het Midden-Oosten te overheersen. We moeten niet vergeten dat Hezbollah een groot aandeel heeft gehad in de Syrische burgeroorlog, waarbij honderdduizenden doden vielen. Hezbollah heeft feitelijk (samen met de Russen) het Assad regime in het zadel gehouden. Een verzwakking van Hezbollah zou ook kunnen leiden tot een verzwakking van de positie van Assad in Syrie.
-
De Koerden laten wij nu stikken om Turkije maar niet voor het hoofd te stoten. Hoeveel van de Amerikaanse interventies na 1953 zijn succesvol geweest?parsifal schreef: ↑28 sep 2024, 10:37Moeilijk. In Zuid-Korea zijn ze blij met Westers ingrijpen. De Koerden vonden het ook voor een behoorlijke tijd geen slecht idee.GerefGemeente-lid schreef: ↑28 sep 2024, 10:28Daarom zijn er ook mensen die zeggen dat Amerika nooit Afghanistan en Irak had moeten binnenvallen na 9/11.MGG schreef: ↑28 sep 2024, 09:42Het Westen heeft rebellen in Syrië, Libië en andere landen gesteund. Ik denk dat deze landen beter af waren bij Assad en Gadhafi. Ontzettend veel dode, chaos, vernieling en de economie en gezondheidszorg zijn ingestort. Hetzelfde telt voor Irak. Wat heeft de westerse bemoeizucht gebracht? Hezbollah heeft zelf meegevochten, maar wij hebben wapens geleverd die ook talloze mensen gedood hebben zonder dat er noemenswaardige resultaten geboekt zijn.elbert schreef: ↑28 sep 2024, 08:51 Inderdaad. Dit zou uit kunnen lopen op de grootste militaire overwinning voor Israel sinds de Zesdaagse oorlog. Hezbollah is het kroonjuweel van de Iraanse terreurproxies en het uitschakelen daarvan (samen met Hamas) betekent een enorme klap voor de Iraanse ambities om het Midden-Oosten te overheersen. We moeten niet vergeten dat Hezbollah een groot aandeel heeft gehad in de Syrische burgeroorlog, waarbij honderdduizenden doden vielen. Hezbollah heeft feitelijk (samen met de Russen) het Assad regime in het zadel gehouden. Een verzwakking van Hezbollah zou ook kunnen leiden tot een verzwakking van de positie van Assad in Syrie.