Schooluniformen

Lassie

Re: Schooluniformen

Bericht door Lassie »

hmm wij liepen een tijdje geleden in Canada, waar sommige scholen blijkbaar ook uniformen dragen. Wij liepen achter een stevige jonge meid die gekleed was in haar schooluniform. Netje eens rok(je) aan, kniekousen, blous met een jasje. Ik wist precies wat voor onderbroek ze aan had en welke kleur. :deg

(begrijp je nu waarom ik lengte van de rokken langer zou willen zien).
Zacheüs

Bericht door Zacheüs »

Hendrikus schreef:Afbeelding
Heel lief, die snoetjes!
And so stylish......... :huhu
Zachea
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Zacheüs schreef:
Hendrikus schreef:Afbeelding
Heel lief, die snoetjes!
And so stylish......... :huhu
Zachea
Ja die snoetjes zijn schattig :super
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Marnix

Bericht door Marnix »

Precies :)

Maar nee, die kleren.... en dan maakt het niet eens uit wat voor kleren het zijn, meer om de eenheidsworst. Kleding heeft ook te maken met je identiteit... iedereen is verschillend en dat zie je ook terug in kleding. Laat dat nou zo blijven. Lang leve de diversiteit!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
vlinder

Bericht door vlinder »

Ik vraag me echt af of het pestgedrag over zou zijn.
1. Niet ieder kind heeft dezelfde bouw. Kan een knielengte bij een smal iemand leuk en vlot staan, bij een stevig iemand staat het al snel uitdagend. Alternatief: grotere maat met een langere roklengte. Krijg je dus al verschil hoe een rok staat.
2. Een aantal ouders zal denken: koop gewoon schoenen voor eronder en klaar. Mijn kind ziet er verzorgd uit. Er zijn ook ouders die denken: ze hebben toch al niets om zelf te kiezen en alleen maar het uniform, van mij mogen ze dan wel echt leuke schoenen eronder. Dus die ouders kopen tommy hilfiger laarzen/schoenen. Zelfde probleem. Geldt ook voor sjaals e.d.
3. Kinderen zoeken altijd wat om te plagen. Is het niet de kleding dan wel wat anders. En dat weet ik uit ervaring.....

Ik ben dus tegen schooluniformen. Laat mensen gewoon identiek zijn. Kleding zegt vaak iets over wie en hoe je bent. Ik zou me niet op mijn gemak voelen in een uniformpje.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Kunnen we stemmen, zoals ik voorstelde in mijn posting, dan kunnen we zien wat de meerderheid vind. Ik ben erg benieuwd!

Ik ben voor trouwens :)
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

jakobmarin schreef:Kunnen we stemmen, zoals ik voorstelde in mijn posting, dan kunnen we zien wat de meerderheid vind. Ik ben erg benieuwd!

Ik ben voor trouwens :)
:wiz hoeveel kinderen heb jij, en in welke leeftijd :quoi
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ik ben tegen. Ik houd niet zo van die bruine leggings met voetjes.
huisman

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:Ik ben tegen. Ik houd niet zo van die bruine leggings met voetjes.
Jij trekt ze liever een lange broek aan! :huhu Ik vind het grappig om te zien maar m.i. lost het geen problemen van pestgedrag of zo op
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Willem

Bericht door Willem »

Ik ben voor schooluniformen. Zijn we gelijk van het gezeur af dat kinderen al onder hun 10e verjaardag "merk" ideoterie krijgen aangeleerd.
Lourens

Bericht door Lourens »

Ik ben tegen.

Laten we geen eenheidsworsten maken inderdaad.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Ander

Bericht door Ander »

Willem schreef:Ik ben voor schooluniformen. Zijn we gelijk van het gezeur af dat kinderen al onder hun 10e verjaardag "merk" ideoterie krijgen aangeleerd.
't Is soms werkelijk absurd. Ik heb groep 7/8 en als ik merk hoe in bepaalde kringen merkkleding zo ontzettend belangrijk is pleit ik voor acute invoering van schooluniformen. 't Is niet erg om merkkleding te dragen maar kinderen pesten elkaar ermee.

(Al moet ik zeggen dat onder sommige refocollega's merkkleding ook wel erg belangrijk is... :ouin )
Willem

Bericht door Willem »

Ander schreef:
Willem schreef:Ik ben voor schooluniformen. Zijn we gelijk van het gezeur af dat kinderen al onder hun 10e verjaardag "merk" ideoterie krijgen aangeleerd.
't Is soms werkelijk absurd. Ik heb groep 7/8 en als ik merk hoe in bepaalde kringen merkkleding zo ontzettend belangrijk is pleit ik voor acute invoering van schooluniformen. 't Is niet erg om merkkleding te dragen maar kinderen pesten elkaar ermee.

(Al moet ik zeggen dat onder sommige refocollega's merkkleding ook wel erg belangrijk is... :ouin )
Vandaar dat het nog niet is ingevoerd :paladin
En t'gaat er inderdaad om dat kinderen er elkaar mee pesten, dat pa en ma er hun geld eraan uitgeven moeten ze natuurlijk zelf weten.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Ander schreef:

Precies, als we daar nou eens met z'n allen iets aan gaan doen!
Matigheid en soberheid is ver te zoeken, maar ja dat is het resultaat van de grote(re) salarissen, van 2 verdieners, over het algemeen genomen.
Ik kan het me niet permiteren om zoveel geld aan (merk) kleding uit te geven :hum
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ander schreef:

Ik neem aan dat dan ook voor de leerkrachten een uniform wordt voorgeschreven.
Plaats reactie