Kabinet met CU/SGP vereist strategische stem

Q!

Bericht door Q! »

Toch deed de SGP vier jaar geleden ook mee met de coalitiebesprekeingen. Het artikel is ook van ver voor de verkiezignen, zag ik.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Wouter Bos heeft vandaag de uitspraak gedaan dat de CU geen voordehand liggende keus is...
Q!

Bericht door Q! »

memento schreef:Wouter Bos heeft vandaag de uitspraak gedaan dat de CU geen voordehand liggende keus is...
Ik bewonder het inzicht van Wouter Bos!

Zei hij er ook bij waarom niet?
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

memento schreef:Wouter Bos heeft vandaag de uitspraak gedaan dat de CU geen voordehand liggende keus is...
Wouter Bos, de loser van deze verkiezingen, manouvreert zich lekker in het pluche door de combinatie SP/PVDA/CDA naar voren te halen.
SP en PVDA hebben elkaar nodig. Zonder de PVDA komt de SP niet in het pluche, omdat de verschillen met CDA en andere partijen te groot zijn. En het is voor de PVDA geen aantrekkelijk vooruitzicht om in het pluche te zitten terwijl de SP in de oppositie zit. Dan krijgt de PVDA namelijk 4 jaar lang onder uit de zak, met het verwijt niet links genoeg te zijn. Want laat het 'vanaf de zijlijn kritiek leveren' maar aan de SP over....
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Q!

Bericht door Q! »

Ik vraag me ook af of de CU al aan regeren toe is. Nog een periode sterke oppositie kan de partij nog volwassener maken.
Gebruikersavatar
Klomp
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:28
Locatie: Drenthe

Bericht door Klomp »

Bos wil gewoon dat SP vieze handen moet maken. En niet in de oppositie lekker tekeer gaan tegen PvdA
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

memento schreef:Wouter Bos heeft vandaag de uitspraak gedaan dat de CU geen voordehand liggende keus is...
In eerste instantie heeft hij gelijk, een coalitie met de SP is logischer... want dat is de grote winnaar van de verkiezingen. Het lijkt me duidelijk puur algemeen bekeken de meest logische optie. De vraag is alleen: Komen ze er ook uit aan de onderhandelingstafel? Zo niet, dan wordt een coalitie met CU erbij wel logisch.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Rouvoet zit nu bij Hoekstra.....
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

refo schreef:Rouvoet zit nu bij Hoekstra.....
Of zit Hoekstra nu bij Rouvoet? 8)
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

alledrie
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie