Christelijke topsporters

The Critical Brother

Bericht door The Critical Brother »

Origineel geplaatst door Refojongere
Mooie interessante stelling. Toch moet je het niet doen, omdat iedere zonde een overtreding is tegen de Heilige God. Het doel heiligt echt niet alle middelen.
Voor mij is het geen stelling! Ik zou het stellig doen! Als ik met God ga, is het m.i. ook geen zonde.

The Critical Brother (o.a. van wetticisme)
Mirror

Bericht door Mirror »

Origineel geplaatst door The Critical Brother
Origineel geplaatst door Refojongere
Mooie interessante stelling. Toch moet je het niet doen, omdat iedere zonde een overtreding is tegen de Heilige God. Het doel heiligt echt niet alle middelen.
Voor mij is het geen stelling! Ik zou het stellig doen! Als ik met God ga, is het m.i. ook geen zonde.

The Critical Brother (o.a. van wetticisme)
Beste TCB,

Ik ben het met Refojongere eens, en heb twee vragen:

- Hoezo wetticisme?
- Hoe weet jij zeker dat je met God gaat?

Groeten, Mirror
The Critical Brother

Bericht door The Critical Brother »

Origineel geplaatst door Mirror
Beste TCB,

Ik ben het met Refojongere eens, en heb twee vragen:

- Hoezo wetticisme?
- Hoe weet jij zeker dat je met God gaat?

Groeten, Mirror
Beste Mirror,
Ik heb twee antwoorden.
1) Als je mijn postings in het algemeen bekijkt, plaats ik vaak zomaar een "losse flodder" achter mijn naam. Zo ook deze keer. (hoewel ik wel een afkeer van wetticisme heb.....)
2) In mijn vorige posting schreef ik dat ik dat in het gebed aan Hem zou voorleggen en ik geloof dat Hij mij niet alleen zal laten.

The Critical Brother (niet van een eenvoudig gebed hoor!)


[Veranderd op 17/6/02 door The Critical Brother]
Mirror

Bericht door Mirror »

Origineel geplaatst door The Critical Brother
Beste Mirror,
Ik heb twee antwoorden.
1) Als je mijn postings in het algemeen bekijkt, plaats ik vaak zomaar een "losse flodder" achter mijn naam. Zo ook deze keer. (hoewel ik wel een afkeer van wetticisme heb.....)
2) In mijn vorige posting schreef ik dat in het gebed aan Hem zou voorleggen en ik geloof dat Hij mij niet alleen zal laten.

The Critical Brother (niet van een eenvoudig gebed hoor!)
Beste TCB,

Ik heb twee aanvullende vragen:
1) Probeer jij weleens met "losse flodders" raak te schieten? ;)
2) Hoe ontvang je de zekerheid dat God met je mee gaat, c.q. dat Hij je gebed verhoort?

Groeten, Mirror
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Feyenoorder Gyan: "Alleen God bepaalt wie wint".

Christian Gyan is om meerdere redenen een opvallende figuur in het Feyenoord-team. Hoewel hij helemaal gaat voor de club, staat God bij Gyan op de eerste plaats. "God is het belangrijkste in mijn leven. Hij komt op de eerste plaats, vóór voetbal," zegt de Ghanese verdediger in Studio 2 Nieuws & Voetbal.

"God is het belangrijkste in mijn leven. God aanbidden. Ik dank Hem dagelijks. Hij is alles voor ons. Hij komt op de eerste plaats, vóór voetbal.
Voor een wedstrijd zing ik lofliederen. Want de vreugde in de Heer is mijn kracht. Dus ik zing en roep tot God: "Alstublieft, laat Feyenoord goed spelen."

Gyan bidt voor het verloop van de wedstrijd en voor de uitkomst. "Op het veld bid ik tot God dat Hij Zijn engelen stuurt om ons te beschermen. Het team, de scheidsrechters, en dat we winnen. Geef ons kracht, dat we deze wedstrijd winnen en niemand een blessure oploopt. Dat geeft me het vertrouwen dat God ons helpt. Je kunt nog zo hard trainen voor de wedstrijd, maar alleen God bepaalt wie wint."

"Ik wil dat iedereen tot God komt." Gyans persoonlijke missie is zijn talent zo goed mogelijk te benutten. "Ik heb een talent op het veld. En dat talent moet ik gebruiken."

Gyan heeft ook veel steun aan God in zijn privéleven. Zijn vrouw en hij hebben een kind dat niet goed kan ademen, slikken en eten. Dat vraagt veel zorg en kost Gyan en zijn vrouw regelmatig de nachtrust. "Maar toch danken we God. Want zonder God was hij al dood geweest."

"Ik weet dat God ons zal helpen en dat mijn zoon een fijne kerel wordt." Wijzend op zijn Bijbel: "Hierdoor blijven we het vertrouwen houden dat alles goed komt."



Ik kan veel leren van het eenvoudige geloof van Gyan. :-

Een 'breekje' van Breekijzertje

[Aangepast op 17/4/03 door Breekijzertje]
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Speelt hij zeker ook op zondag of niet? En maar bidden hoor...PSV staat nog steeds eerste helaas voor hem.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Speelt hij zeker ook op zondag of niet? En maar bidden hoor...PSV staat nog steeds eerste helaas voor hem.
Stiekem weg toch een beetje op de hoogte RJ?

By the way, niet gelijk zo denigrerend en kleinerend doen over zijn bidden.

Bidden = spreken tot God hè!!!


Een 'breekje' van Breekijzertje
Refojongere

Bericht door Refojongere »

En kwalijk bidden is zo bidden dat je het in je eigen wellusten doorbrengt. Krijgt God de eer als Feyenoord wint?

Ik blijf wel op de hoogte van Ajax, Feyenoord etc. Zo af en toe kijk ik wel eens een wedstrijdje Ajax, al moet ik zeggen dat dat een stuk minder is dan voorheen. En het meeste hoor ik vanuit mijn omgeving of in de Spits.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Krijgt God de eer als Feyenoord wint?
Ik denk bij Gyan wel.
Die is erg gelovig. Op zijn manier. Toch moet je voorzichtig zijn zo'n iemand te veroordelen. Vaak leven die mensen veel dichter bij God dan wij. Denk ook dat het met zijn cultuur te maken heeft.

toch kan het wel hoor topsport en geloof. Denk eens aan Folkert Velten. Hij komt hier uit het naburige dorpje Enter. Voetbalde altijd bij Heracles, maa vertikte het om op zondag te voetballen. Dan moest ie naar de kerk.Daar heb ik wel respect voor. Hij heeft grote contracten afgezegd, omdat ie dan op zondag moest voetballen.




tukker
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Bericht door Grace »

Dit gaat er bij mij niet in!!!!
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9327
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Weet dat de heiliging van de zondag in veel landen niet de plaats inneemt die het bij ons inneemt. Ik kan me goed voorstellen dat er Christelijke topsporters zijn die niet eens hebben overwogen om niet op zondag te spelen. Gewoon omdat het niet in hun opkwam dat het fout kan zijn. Zelf heb ik veel respect voor Gyan. Ook voor mevrouw Lemay uit Canada, die kan behoorlijk hard schaatsen, maar heeft ook oog voor het getuigen naar anderen toe. En wel in zo'n mate dat er andere schaatsers zijn die zeggen dat Lemay het instrument is geweest waardoor ze tot God zijn gekomen. Zij gaat trouwens verder door het ook organiseren van gebedsbijeenkomsten en bijbelstudies rondom de wedstrijden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Grace
Dit gaat er bij mij niet in!!!!
Hmm, een beetje onderbouwing zou geen kwaad kunnen dunkt me.

Loze kreten slaken kunnen anderen veel beter........... :,


Een 'breekje' van Breekijzertje
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Bericht door Grace »

Als jij het voor de wereld en de zonde op wil nemen, dan moet je dat natuurlijk zelf weten, maar de dingen die hier genoemd worden horen bij mijn 'eertijds'. De brug naar de wereld is voorgoed opgehaald. Denk jij dat ik mijn vingers voor een tweede keer wil verbranden. De Heere roept mij op die wereld te verlaten/verzaken/mijden/de rug toe keren.

met vriendelijke groet Grace
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Grace
Als jij het voor de wereld en de zonde op wil nemen, dan moet je dat natuurlijk zelf weten, maar de dingen die hier genoemd worden horen bij mijn 'eertijds'.
Wie zegt er dat ik het opneem voor de zonde? Ik neem het op voor Gyan.
De brug naar de wereld is voorgoed opgehaald. Denk jij dat ik mijn vingers voor een tweede keer wil verbranden.
Je komt nogal zelfverzekerd over. Wie zei er ook al weer dat we er op moeten toezien dat als we denken te staan we uit moeten kijken dat we niet vallen!?
De Heere roept mij op die wereld te verlaten/verzaken/mijden/de rug toe keren.
Gyan heeft Jezus begrepen die gezegd heeft dat we ons LICHT moeten laten schijnen wat eigenlijk HET LICHT is dat wij moeten reflecteren.

Feyenoordspeler Gyan: "God is het belangrijkste in mijn leven. God aanbidden. Ik dank Hem dagelijks. Hij is alles voor ons. Hij komt op de eerste plaats, vóór voetbal."


Een 'breekje' van Breekijzertje
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Als ik even mag reageren voor Grace,

"Wie zegt er dat ik het opneem voor de zonde? Ik neem het op voor Gyan."

Waarom noem je Gyan? Om te laten zien: je kunt als christen ook best aan geldverslindende topsport meedoen wat alle kenmerken in zich heeft van de 'begeerlijkheden der wereld en de grootsheid van het leven'. Kijk maar naar de massahysteries rondom toernooien, de rellen, de eerbewijzen op het Leidseplein, de gigantische bedragen. Etcetera.

Met dat te zeggen, neem je het toch op voor de topsport en dat noemt Grace: "de wereld".

"Je komt nogal zelfverzekerd over. Wie zei er ook al weer dat we er op moeten toezien dat als we denken te staan we uit moeten kijken dat we niet vallen!?"

Als ik het goed begrijp zegt Grace hier niet: Ik val echt niet meer in zonde hoor. Nee, hij zegt dat hij absoluut niet meer de zonde WIL dienen en daarom er ver weg van wil blijven. Dat is wat anders dan 'menen te staan'.

"Gyan heeft Jezus begrepen die gezegd heeft dat we ons LICHT moeten laten schijnen wat eigenlijk HET LICHT is dat wij moeten reflecteren."

Zolang dat gaat zonder de zonde te dienen prima. Maar als je dan tegen 1 Joh. 2:16 ingaat wordt het 'licht laten schijnen' wel bedenkelijk...
Plaats reactie