Kijk en dat vraag ik me af of dat echt waar is: vertrouwen al die niet-ingeente mensen zo sterk op God? Juist in die kringen waar het inenten taboe is, wordt gemakkelijk gedaan over de verantwoording van de mens als het gaat om hun verhouding t.o.v. God. De voorzienigheid wordt net zo makkelijk als excuus gebruikt voor het niet bekeerd zijn.Origineel geplaatst door Refojongere
Misschien wel, maar de mensen die niet inenten vertrouwen op de Heere en weten dat ziekte en gezondheid van God komen, hun ten goede.
In dit licht kun je ook het verzekeren zien. Mijn helaas overleden schoonvader heeft aan medische behandelingen tonnen gekost, zo niet een miljoen (gulden). Hij leefde dichtbij God en zag het als een zegen dat het ziekenfonds gegeven was waardoor anderen niet belast hoefden worden met niet te betalen lasten. Op andere gebieden heeft de Heere hem rijk willen zegenen. Als er bijv. nieuwe vloerbedekking nodig was, kreeg hij dat onverwacht.
Er zijn zelfs predikanten die beweren dat iemand die zijn kinderen laat inenten geen kind van God kunnen zijn. Ik kan me over deze grote onzin behoorlijk kwaadmaken.