Maar eerlijk is eerlijk, dan geef je hiermee aan, dat jij zelf een probleem hebt... snel schuldgevoelens hebbend...Mara schreef:Ze mogen van mij ook meekomen, maar het lukt niet op de fiets, veel te ver weghelma schreef:Ik zou niet weten hoe we een hele klas jongelui hier moeten krijgen.Mara schreef:Dat gebeurt ook bij feestjes. Wij halen ze van school, desnoods met 2 auto's en zorgen dat ze allen weer thuis komen. Onze kinderen moeten soms maar zorgen dat ze er komen. In de praktijk komt het er op neer dat je tijdens de file soms 40 kilometer moet rijden om je kind naar een feestje te brengen en savonds weer op te halen.Orchidee schreef:Ik heb me de afgelopen week ook verbaasd over veel ouders...
Gaat je zoon of dochter of zoon en dochter of 2 dochters, 4 dagen naar Engeland,gaan ze hun kind niet eens wegbrengen/uitzwaaien of vannacht weer opwachten/verwelkomen![]()
![]()
![]()
Wij hadden er dinsdag 3 van anderen bij ons, en vannacht moeten er weer een paar meerijden en thuisgebracht worden...![]()
Ben ik/zijn wij nou van die watjes/overbezorgde/zorgende ouders
Dat vind ik echt het nadeel van een regio (refo)school. Ze komen werkelijk van alle richtingen![]()
En ik verbaas me net als jij Orchidee, over de "onverschilligheid" van veel ouders. Onze kinderen staan altijd nr 1. Ongeacht wat. En daar zijn ze je niet dankbaar voor als ze 3, 7 of 13 jaar zijn. Want dan is het "normaal". Maar als ze ouder worden zien ze het verschil wel. En dan vind ik het een compliment als ze zeggen: pap, mam, gelukkig zijn jullie zo nieten ECHT beseffen ga je het pas als je zelf kinderen krijgt. Want ouderliefde is onvoorwaardelijk !
Ik vind het vrij logisch dat jongelui dat onderling regelen; de ene keer rijdt de ene ouder; de andere keer de andere.
Ze mogen van mij uit school gelijk meekomen; iedereen is welkom om te eten/slapen e.d.
hele klas uit nodigen; prima. (maar er passen er net 20 in mijn kamer, met veel passen en meten...)
Maar altijd overal heen rijden en utizwaaien; nee; dat doe ik ook niet.
Ze gaan soms verschillende keren op kamp/vakantie/werkweek e.d.
En als je er dan een paar heb dan blijf je rijden en zwaaien.
Dus dat wordt ook onderling geregeld; de een brengt; de ander haalt. de een deze keer; de ander weer een andere keer.
Lijkt mij niks mis mee. Heeft niets met onverschilligheid te maken ofzoZo gaat dat op een school met regiofunctie. En aangezien we volledig achter de keuze van het kind staan, zullen we daar de consequenties voor moeten dragen, dus dat betekent ook veel rijden, heel veel rijden.
En als wij 10 kinderen zouden hebben, zouden we wellicht ook niet bij elk kind staan zwaaien, dat weet ik niet, want we hebben er niet zoveelMaar ik ben een moeder die al snel schuldgevoelens heeft als ze niet doet wat andere moeders ook doen, of wat ik denk dat andere moeders doen. Het slaat nergens op, maar als je ermee behept bent, is dat soms best lastig te hendelen.
en dat projecteert op een negatieve manier bij andere ouders die wel of niet zwaaien.
Misschien heeft moeder van meisje b wel s ochtends gebeden en haar zwaaiend bij de bus gebracht of heeft vader van jongen a wel gezegd, joh, jij wordt zo groot nu, wij brengen je met de bus, daar zwaaien we je uit en dan hopen we je weer veilig thuis te zien komen enz enz.
We moeten voorzichtig zijn met het zeggen van onverschilligheid ri de kinderen inzake zulksoort zaken.