Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Orchidee

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Orchidee »

Vroegaehhh kregen wij nog kookles en moesten we minimaal 1x gebakken hersenen, niertjes en levertjes bereiden en er ook van proeven volgens de kookjuf :deg
Toen we dit hoorden hebben we als leerlingen heel lang en heel veel geprotesteerd, wat er toch in resulteerde dat het hele verhaal niet door ging gelukkig! :sweat
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Vorst
Verbannen

Bericht door Vorst »

Ik moet er ook niet aan denken.

Sowieso eet ik weinig vlees, absoluut geen varkensvlees en geen bewerkte producten.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

helma schreef:Gebakken lever op brood met een uitje, mmmm...
Heerlijk!
Of gebakken varkenslever met spek en uien. Heerlijke kippenlevertjes. Ik ben helaas de enige hier die het lekker vindt...
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
-DIA- schreef: Leverpastei op brood vind ik best lekker.... :love
Brrrr.
Ik eet geen orgaanvlees, vind het gewoon niet lekker.
Laatst was in het nieuws dat kwetsbare mensen zoals getransplanteerden, geen leverworst/paté/pastei mogen eten, omdat er hepatitis in kan voorkomen.
In het verleden heb ik wel eens kippenhartjes/maagjes gekookt voor de katten, maar de meesten bliefden het niet eens.
-DIA- schreef:En je denkt toch niet: Oh, ik ben een orgaan aan het eten?
Jawel, dat idee kan ik niet van me afzetten.
Lever en nieren zijn "filters", ze slaan soms ook verkeerde stoffen in zich op en die zou jij dan eten?
Dat geldt ook voor varkensvlees. In varkensvlees zitten heel wat meer ongerechtigheden dan in rundvlees. Een varken was in Israël dan ook een onrein dier. We hebben enkele jaren gelden op de volwassenvereniging eens een lezing gehad over het eten in Israël onder het Oude Testament. De lezing werd verzorgd door een huisarts, die lid is van onze gemeente. Hij zou nooit varkensvlees aanbevelen, want daar zit zoals genoemd heel wat in wat we beter niet binnen kunnen krijgen. De spijswetten in Israël bleken volgens die lezing ook heel gezond. Ik meen dat men op Kreta zich nog het meest houdt aan de spijswetten, wat de praktijk van het dagelijks eten betreft. Het bleek dan ook dat op Kreta de minste mensen kanker kregen.

Ik eet trouwens in de praktijk wel leverpastei op mijn brood. Dat ben ik al sinds mijn kinderjaren gewend. Er werd in Overijssel trouwens ook bloedworst gemaakt. Dat lijkt me echt niet te eten, maar volgens sommige mensen hoorde ik dat ze het wel lekker vonden. Het is overigens wat dubieus: Mag je bloed eten!?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
helma

Re: RE: Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door helma »

Mister schreef:
helma schreef:Gebakken lever op brood met een uitje, mmmm...
Heerlijk!
Of gebakken varkenslever met spek en uien. Heerlijke kippenlevertjes. Ik ben helaas de enige hier die het lekker vindt...
Ik ook Afbeelding. Wij kregen het thuis regelmatig op brood. Soms komt mijn zus eten en dan koop ik het, dan zitten we samen te smullen.
Mara

Bericht door Mara »

-DIA- schreef: Ik eet trouwens in de praktijk wel leverpastei op mijn brood. Dat ben ik al sinds mijn kinderjaren gewend. Er werd in Overijssel trouwens ook bloedworst gemaakt. Dat lijkt me echt niet te eten, maar volgens sommige mensen hoorde ik dat ze het wel lekker vonden. Het is overigens wat dubieus: Mag je bloed eten!?
Ik was vroeger dol op tongenworst, totdat.... ik mijn tante in hun worstmakerijtje met haar armen tot over haar ellebogen in een bak vol bloederige massa zag roeren, ze moest het in beweging houden om te voorkomen dat het ging stollen.
(Later gebeurde dat machinaal.)
Maar ik was meteen "genezen". :deg
Ze maakten ook zure zult (kopkaas), je kunt beter sommige dingen niet weten. :hum
helma schreef:Wij kregen het thuis regelmatig op brood. Soms komt mijn zus eten en dan koop ik het, dan zitten we samen te smullen.
In lever zit veel vitamine A (27.000 mcg per 100 gr) een tekort is niet goed, maar teveel evenmin.
Vrouwen hebben slechts 700 mcg per dag nodig!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
helma

Bericht door helma »

Zure zult heb ik nooit lekker gevonden. En wees gerust, ik denk dat ik zo'n 3 keer per jaar twee ons gebakken lever eet...dus veel schade zal het niet aanrichten.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Orchidee schreef:Vroegaehhh kregen wij nog kookles en moesten we minimaal 1x gebakken hersenen, niertjes en levertjes bereiden en er ook van proeven volgens de kookjuf :deg
Toen we dit hoorden hebben we als leerlingen heel lang en heel veel geprotesteerd, wat er toch in resulteerde dat het hele verhaal niet door ging gelukkig! :sweat
Is Breezahtaal niet ouderwets aan het worden? Volgens mij verouderd dat snel en moet die taal wellicht herzien worden anders begrijpt niemand het meer.

Breezertaal:
bReZeRtAl lAt ziiCh lAsTiiG OmSgrYvEn mAr hEt kOmT Er gLoBaL Op nEr dAt bPaLdE KlAnK3N Op eN VaStE WiiJzE WoRdEn gEsGrEv3n 3N 3r aFwiiS3l3nD GeBrUiiK WoRdT GeM4Kt v4n hOfD- eN KlE1Ne lEtTUrS11!!!!
Vertaling:
Breezertaal laat zich lastig omschrijven, maar het komt er globaal op neer dat bepaalde klanken op een vaste wijze worden geschreven, en er afwisselend gebruik wordt gemaakt van hoofd- en kleine letters.

.
refo

Bericht door refo »

-DIA- schreef:Er werd in Overijssel trouwens ook bloedworst gemaakt. Dat lijkt me echt niet te eten, maar volgens sommige mensen hoorde ik dat ze het wel lekker vonden. Het is overigens wat dubieus: Mag je bloed eten!?
Hebben ze daar een andere bijbel? Gen 9:4 Doch het vlees met zijn ziel, dat is zijn bloed, zult gij niet eten.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

refo schreef:
-DIA- schreef:Er werd in Overijssel trouwens ook bloedworst gemaakt. Dat lijkt me echt niet te eten, maar volgens sommige mensen hoorde ik dat ze het wel lekker vonden. Het is overigens wat dubieus: Mag je bloed eten!?
Hebben ze daar een andere bijbel? Gen 9:4 Doch het vlees met zijn ziel, dat is zijn bloed, zult gij niet eten.
Daarom vond ik het ook wat dubieus. Toch werd het vroeger (voor mijn tijd) wel veel gegeten als er op de boerderijen geslacht werd. Dan kwamen de vrienden en geburinnen samen om samen vrolijk te zijn en gezamenlijk van een feestdis te genieten. Aldus de overlevering.
Lassie

Bericht door Lassie »

Een maaltijdsalade....
Morgen soep met brood denk ik.
merel

Bericht door merel »

snijbonen met sucadelappen
emigrant
Verbannen

Bericht door emigrant »

Groenteburger met patat
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
helma

Bericht door helma »

Krieltjes uit de oven, sla, marokaanse salade, crispino van Iglo
samanthi

Bericht door samanthi »

Broodje gezond, veel te warm om warm te eten
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie