Toen we dit hoorden hebben we als leerlingen heel lang en heel veel geprotesteerd, wat er toch in resulteerde dat het hele verhaal niet door ging gelukkig!

Heerlijk!helma schreef:Gebakken lever op brood met een uitje, mmmm...
Dat geldt ook voor varkensvlees. In varkensvlees zitten heel wat meer ongerechtigheden dan in rundvlees. Een varken was in Israël dan ook een onrein dier. We hebben enkele jaren gelden op de volwassenvereniging eens een lezing gehad over het eten in Israël onder het Oude Testament. De lezing werd verzorgd door een huisarts, die lid is van onze gemeente. Hij zou nooit varkensvlees aanbevelen, want daar zit zoals genoemd heel wat in wat we beter niet binnen kunnen krijgen. De spijswetten in Israël bleken volgens die lezing ook heel gezond. Ik meen dat men op Kreta zich nog het meest houdt aan de spijswetten, wat de praktijk van het dagelijks eten betreft. Het bleek dan ook dat op Kreta de minste mensen kanker kregen.Mara schreef:Brrrr.-DIA- schreef: Leverpastei op brood vind ik best lekker....![]()
Ik eet geen orgaanvlees, vind het gewoon niet lekker.
Laatst was in het nieuws dat kwetsbare mensen zoals getransplanteerden, geen leverworst/paté/pastei mogen eten, omdat er hepatitis in kan voorkomen.
In het verleden heb ik wel eens kippenhartjes/maagjes gekookt voor de katten, maar de meesten bliefden het niet eens.Jawel, dat idee kan ik niet van me afzetten.-DIA- schreef:En je denkt toch niet: Oh, ik ben een orgaan aan het eten?
Lever en nieren zijn "filters", ze slaan soms ook verkeerde stoffen in zich op en die zou jij dan eten?
Ik ookMister schreef:Heerlijk!helma schreef:Gebakken lever op brood met een uitje, mmmm...
Of gebakken varkenslever met spek en uien. Heerlijke kippenlevertjes. Ik ben helaas de enige hier die het lekker vindt...
Ik was vroeger dol op tongenworst, totdat.... ik mijn tante in hun worstmakerijtje met haar armen tot over haar ellebogen in een bak vol bloederige massa zag roeren, ze moest het in beweging houden om te voorkomen dat het ging stollen.-DIA- schreef: Ik eet trouwens in de praktijk wel leverpastei op mijn brood. Dat ben ik al sinds mijn kinderjaren gewend. Er werd in Overijssel trouwens ook bloedworst gemaakt. Dat lijkt me echt niet te eten, maar volgens sommige mensen hoorde ik dat ze het wel lekker vonden. Het is overigens wat dubieus: Mag je bloed eten!?
In lever zit veel vitamine A (27.000 mcg per 100 gr) een tekort is niet goed, maar teveel evenmin.helma schreef:Wij kregen het thuis regelmatig op brood. Soms komt mijn zus eten en dan koop ik het, dan zitten we samen te smullen.
Is Breezahtaal niet ouderwets aan het worden? Volgens mij verouderd dat snel en moet die taal wellicht herzien worden anders begrijpt niemand het meer.Orchidee schreef:Vroegaehhh kregen wij nog kookles en moesten we minimaal 1x gebakken hersenen, niertjes en levertjes bereiden en er ook van proeven volgens de kookjuf![]()
Toen we dit hoorden hebben we als leerlingen heel lang en heel veel geprotesteerd, wat er toch in resulteerde dat het hele verhaal niet door ging gelukkig!
Hebben ze daar een andere bijbel? Gen 9:4 Doch het vlees met zijn ziel, dat is zijn bloed, zult gij niet eten.-DIA- schreef:Er werd in Overijssel trouwens ook bloedworst gemaakt. Dat lijkt me echt niet te eten, maar volgens sommige mensen hoorde ik dat ze het wel lekker vonden. Het is overigens wat dubieus: Mag je bloed eten!?
Daarom vond ik het ook wat dubieus. Toch werd het vroeger (voor mijn tijd) wel veel gegeten als er op de boerderijen geslacht werd. Dan kwamen de vrienden en geburinnen samen om samen vrolijk te zijn en gezamenlijk van een feestdis te genieten. Aldus de overlevering.refo schreef:Hebben ze daar een andere bijbel? Gen 9:4 Doch het vlees met zijn ziel, dat is zijn bloed, zult gij niet eten.-DIA- schreef:Er werd in Overijssel trouwens ook bloedworst gemaakt. Dat lijkt me echt niet te eten, maar volgens sommige mensen hoorde ik dat ze het wel lekker vonden. Het is overigens wat dubieus: Mag je bloed eten!?