GJdeBruijn schreef:Willem schreef:Uiteraard. Dat is een gewone schoolregel. Vanwaar die vraag?
In het door jou geopperde beslissingstraject zit het risico van een uitkomst waar tegen je je juist verzet in dit topic. Stel dat het bestuur besluit de SV onverkort vast te houden en de ouders hier voor te laten tekenen omdat het bestuur zich wil verzekeren van een achterban die van harte achter dit besluit staat, dan heb je zomaar de beginsituatie van dit topic.
Neehoor. Dan heb je toch niet goed begrepen waar ik me telkenmale tegen heb verzet.
Nog 1x met een kort voorbeeld.
Piet is fervent HSV aanhanger en is deze vertaling gaan lezen thuis aan tafel bij het verschijnen ervan.
De reformatorische school in de buurt is - denkt hij - de meest geschikte voor zijn kinderen.
Het bestuur heeft onlangs besloten op school onverkort de SV te handhaven en alleen deze vertaling toe te staan in de lessen en door de leraren.
Piet vindt dat van ondergeschikt belang en vraag het aanmeldingsformulier aan.
Op het forumlier ondertekent hij de schoolregel dat op school de SV wordt gebruikt en dat bijbelteksten etc. geleerd worden in deze vertaling.
Tot zover allemaal prima en Piet heeft - net zomin als ik - problemen met deze regels. Maar dan komt de volgende "regel" wachtend op ondertekening:
Belooft u
thuis aan tafel na het eten ook enkel de SV te lezen? En dat vertikt Piet. Hij was nu juist van plan om zowel de SV als de HSV om de beurt hardop te lezen en zijn kinderen - zodra ze ertoe in staat waren - in de andere vertaling mee te laten lezen. Mag niet van school.
Dat is het punt van discussie. Dat is de beginsituatie. (ik wil deze beginposting nog wel een keer herhalen indien nodig ps. Staat inmiddels hierboven)