Waar moet dat heen met de jeugd?

Ria

Re: Waar moet dat heen met de jeugd?

Bericht door Ria »

Mara schreef:
Ria schreef:
helma schreef:het heeft ook met leeftijd te maken; iemand die ongeveer van jouw leeftijd is benader je anders dan iemand die (in dit geval) zo'n 30 jaar ouder is dan ik.
Daar ligt het niet aan, het lig eraan WIE het is! tegen mijn ooms en tantes mag ik gewoon je zeggen. Tegen mijn oma zeg ik u. enz.
Ria ik snap het helemaal :) De vrienden en vriendinnen van onze kinderen zeggen ook vaak jij tegen mij en u tegen mijn man. Wij moeten er zelf altijd om lachen. Terwijl mijn man maar 5 jaar ouder is.
Ik zeg tegen vreemden altijd eerst u, tenzij ze zelf aangeven dat jij geoorloofd is, of soms voel je dat gewoon aan.
In het woordje u zit het niet hoor, ik ben wel eens onbeschoft behandeld door iemand die me zo noemde. Toen klonk dat U zelfs belachelijk :jongle
Respect kan in het woordje U zitten, maar wat mij betreft is het te afstandelijk om het te gebruiken van onze kinderen naar ons :)
:huhu
You put me outside my safety-zone
Outside all the lines that made my home
To find out that no one really lives
Without giving what it is you give
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Mister schreef:
Erasmiaan schreef:
Mister schreef:
Erasmiaan schreef:Maak je niet zo druk joh!
Totdat het in je eigen straat gebeurt, Erasmiaan. Dan ben je waarschijnlijk ook ineens ervoor dat de lange lat erover gaat.

Voor de duidelijkheid: ik ben voor optreden. Keihard. de zweep erover. Ben je nu helemaal niet goed geworden? Brandbommen gooien (om bij het voorbeeld te blijven) valt niet goed te praten. Nooit. Optreden. Van bed lichten. In de bak. Aanpakken, niet van dat softe gedoe. :paladin
Dán ga ik me inderdaad pas druk maken. Eerder niet ;)
Helder. Een dergelijk Nimby syndroom heeft altijd iets egoïstisch in zich.
:bobo Not in my backyard is per definitie egoïstisch. Dat heeft niet iets egoïstisch in zich...!

Maar als jij me dan even uitlegt wat het voor nut heeft om me op te gaan winden over reljeugd op Urk...? Hoe hard ik me ook opwind, het wordt er daar niet anders op. In die positie verkeer ik helaas niet. En verder ben ik er ook niet emotioneel bij betrokken ofzo, gelukkig niet.
Mara

Bericht door Mara »

Maar dan is er wel meer om je NIET op te winden, de helft van de topics kan dan dicht :huhu
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

helma schreef: Dat is niet iets wat wekelijks of maandelijks gebeurt neem ik aan. En ik begreep dat Bert dan goede zorg in huis heeft voor de kinderen.
Ik vind dit investeren in je gezin en is niet echt te vergelijken met een situatie waarin vader en/of moeder structureel dagdelen afwezig is.
we hadden goede zorg in huis en we hebben samen van onze 'mini-vakantie' genoten. Het was net een 2e huwelijksreis. Ook veel wild gezien, waaronder zo'n 20 zwarte beren.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
helma

Bericht door helma »

Bert Mulder schreef:
helma schreef: Dat is niet iets wat wekelijks of maandelijks gebeurt neem ik aan. En ik begreep dat Bert dan goede zorg in huis heeft voor de kinderen.
Ik vind dit investeren in je gezin en is niet echt te vergelijken met een situatie waarin vader en/of moeder structureel dagdelen afwezig is.
we hadden goede zorg in huis en we hebben samen van onze 'mini-vakantie' genoten. Het was net een 2e huwelijksreis. Ook veel wild gezien, waaronder zo'n 20 zwarte beren.
Fijn Bert!!
henriët

Bericht door henriët »

Bert Mulder schreef:
Heerlijk voor jullie!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Bert Mulder schreef:Ook veel wild gezien, waaronder zo'n 20 zwarte beren.
'k zag 20 beren broodjes smeren...
Afbeelding
~~Soli Deo Gloria~~
Mara

Bericht door Mara »

De krant van gisteren bracht ook niet veel positief nieuws over de jeugd.
17 jarige jongen slaat bejaarde man uit de metro, vanwege een stuurfoutje van de rollator.
Jongen van 17 vast omdat hij vorige week een hamster aan een parachute van een gebouw heeft gegooid.
Marokkaanse jongeren verstoren begrafenisstoet in Amersfoort. Begrafenisondernemer heeft inmiddels aangifte gedaan, omdat het niet bij een eenmalig incident bleef.
Scholier steekt in klas 2 leerlingen met een stanleymes.

Het is dus niet alleen op Urk mis :huhu
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Lassie

Bericht door Lassie »

En het vervelendste is nog dat dan de hele groep er voor wordt aangekeken.

Met die uitvaart in Amersfoort zijn het waarschijnlijk dezelfde gastjes die overal herrie schoppen. Een reactie van een marokkaanse (m/v) op dat artikel was dat het juist de agressieve marokaantjes zijn. En zij/hij schaamt zich voor dat gedrag.
Yesenaer

Bericht door Yesenaer »

In Yerseke zeggen ze bijvoorbeeld ook je en jij tegen de ouderlingen. Ik zie dat meer als een vorm van onfatsoen en onaangepastheid dan gelijkheidsstreven.[/quote]

Dat klopt ook het woord jij(zeeuws=jie), jie zeggen ze ook vaak tegen de kerkenraad
henriët

Bericht door henriët »

Wat me wel zorgen baart wat betreft de jeugd is dat er bij een deel van de christelijke jeugd zo gemakkelijk wordt omgesprongen met de heiligheid van God.
In God geloven wordt een soort van teddybeergeloof.
Lees vele hyvespagina's en lees dat de held van de persoon: Jezus is.
Waar blijft de eerbied voor Gods heiligheid en majesteit.

(Misschien dat ik vanuit dat gevoel ook kritisch kijk ri de eo jongerendag.)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
helma

Bericht door helma »

ik begrijp wel wat je bedoelt.
Maar toch; toen ik als een kind was sprak ik als een kind...

en is het aan de andere kant ook niet bijbels om van een Held te spreken?

Psalmen 45:4
Gord Uw zwaard aan de heup, o Held! Uw Majesteit en Uw heerlijkheid.

Psalmen 78:65
Toen ontwaakte de Heere, als een slapende, als een held, die juicht van den wijn.

Psalmen 89:20
Toen hebt Gij in een gezicht gesproken van Uw heilige, en gezegd: Ik heb hulp besteld bij een held; Ik heb een verkorene uit het volk verhoogd.

Jesaja 42:13
De HEERE zal uittrekken als een held; Hij zal den ijver opwekken als een krijgsman; Hij zal juichen, ja, Hij zal een groot getier maken; Hij zal Zijn vijanden overweldigen.

Jeremia 14:9
Waarom zoudt Gij zijn als een versaagd man, als een held, die niet kan verlossen? Gij zijt toch in het midden van ons, o HEERE! en wij zijn naar Uw Naam genoemd, verlaat ons niet.

Jeremia 20:11
Maar de HEERE is met mij als een verschrikkelijk Held; daarom zullen mijn vervolgers struikelen, en niets vermogen; zij zijn zeer beschaamd geworden, omdat zij niet verstandiglijk gehandeld hebben; het zal een eeuwige schande zijn, zij zal niet vergeten worden.

Zefanja 3:17
De HEERE, uw God, is in het midden van u, een Held, Die verlossen zal; Hij zal over u vrolijk zijn met blijdschap, Hij zal zwijgen in Zijn liefde, Hij zal Zich over u verheugen met gejuich.
oesterschelpje

Bericht door oesterschelpje »

Dan moeten we wel eerst in de nood komen, anders hebben we helemaal geen Held nodig!
Maar er valt nauwelijks nog ergens te lezen dat Zijn volk als een bedelaar aan Zijn voeten ligt!
parsifal

Bericht door parsifal »

henriët schreef:Wat me wel zorgen baart wat betreft de jeugd is dat er bij een deel van de christelijke jeugd zo gemakkelijk wordt omgesprongen met de heiligheid van God.
In God geloven wordt een soort van teddybeergeloof.
Lees vele hyvespagina's en lees dat de held van de persoon: Jezus is.
Waar blijft de eerbied voor Gods heiligheid en majesteit.

(Misschien dat ik vanuit dat gevoel ook kritisch kijk ri de eo jongerendag.)
Hier ben ik het mee eens. Er is een gevaar voor het houden van afstand, terwijl deze door de Heere is overbrugd. Het gevaar van het niet beseffen dat het overbruggen van deze afstand pure genade van een oneindig grote God is, is nu groter lijkt me.

Nichole Nordeman zong jaren geleden het volgende
Have I come too causually?
Because it seems to me
There's something I've neglected
How does one approach a Deity
with imformality
And still protect the Sacred?

'Cause you came and chose to wear the skin of all of us
And it's easy to forget You left a throne

And the line gets blurry all the time
Between daily and Divine
And it's hard to know the difference

CHORUS:
Oh, let me not forget to tremble
Face down on the ground do I dare
To take the liberty to stare at you
Oh, let me not,

What a shame to think that I'd appear
Even slightly cavalier
In the matter of salvation
Do I claim this gift You freely gave
As if it were mine to take
With such little hesitation?

'Cause you came and stood among the very least of us
And it's easy to forget you left a throne

CHORUS

The cradle of the grave could not contain Your Divinity
Neither can I oversimplify this love

Face down on the ground do I dare
To take the liberty to stare at you
Oh, let me
Ik zie graag meer van deze (gospel) liederen
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Marnix

Bericht door Marnix »

Mee eens, daar moeten we voor uitkijken. Aan de andere kant moeten we ook uitkijken voor die afstand. De Bijbel zelf noemt God een held. Als er dus wordt gevraagd: "Wie is je grootste held" lijkt het me helemaal niet zo slecht als mensen als antwoord "Jezus!" geven. Dat heeft volgens mij niets met "teddybeergeloof" te maken. Hij is de hoogste Heer, en tegelijkertijd een vriend van zondaren, de hoogst verheven Heer.... en onze broer.... en God is de almachtige, en onze Vader. Een goede balans daarin is belangrijk. God is niet alleen onze Vader, ook niet alleen de Almachtige. Hij is beiden. Jezus is niet alleen onze broer en vriend, maar ook Zoon van God die regeert. We moeten en mogen beiden noemen... anders raakt de balans zoek.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie