Nee, geen enkele afgunst, hoe kom je erbij. Ik heb een prima huis en dito auto en wens geen andere.Zeeuw schreef: ↑Vandaag, 07:47Wat een versimpeling van de werkelijkheid met een stukje afgunst er doorheen.Evangelist schreef: ↑Gisteren, 22:27Onzin! Kijk naar de wagenparken bij refobeurzen. Het probleem zit niet in het geld.De Rijssenaar schreef: ↑Gisteren, 19:09Hoe moet dat anders dan?? In het filmpje staat dat huizen in Randstad te duur zijn… refo’s hebben vaak ook nog meer kinderen en de vrouw werkt vaak ook minder. Dan is het toch niet mogelijk??Evangelist schreef: ↑Gisteren, 10:59 Overigens vind ik de ontwikkeling dat refo’s allemaal samenklonteren in de Betuwe en de Veluwe geen goede!
Waar ik vinger bij legde, is het gemak waarmee gezegd wordt dat een huis in de Randstad niet te betalen is. Kijk even naar de huizenprijzen op Funda en vergelijk de huizen in Lunteren, Barneveld en Elspeet even met wat middelgrote gemeenten in de Randstad. Dat verschil is niet zo groot, terwijl je in de Randstad vaak als jong stel nog wel een klein appartementje kunt vinden.
Mijn hoofdpunt is dat ik het zorgelijk vind dat de gereformeerde gezindte steeds meer op een kluitje gaat wonen daar waar grote kerken en scholen zijn, en waar je de luxe hebt om veel minder met onze seculiere medelander te moeten/mogen leven. Als wij het zout der aarde moeten zijn, betekent dat automatisch ook dat we een kleine minderheid zijn. Als bijna de helft van een gerecht uit zout bestaat, wordt het oneetbaar. Dat geldt ook voor zouteloze gerechten.