eilander schreef:Sheba, dat is precies wat ik probeer aan te geven. Opmerkingen kunnen in het kader van een discussie gemaakt worden om het punt helder te maken. Als je met een helikopterview, b.v. een week later, nog eens alles zou teruglezen, zou je er wellicht een patroon in zien van forummers die duidelijk over de schreef gaan. Het is echt niet zo simpel om het goed te doen.
Verder: een moderator die meedoet in een discussie, kan in dat topic niet modereren. Hij kan dan wel bij de collega's aangeven: dit gaat m.i. te ver. Maar die meldknop zou ik gewoon gebruiken als je vindt dat een forummer zich buiten de regels begeeft.
In antwoord op Afgewezen: nee, er zijn grenzen. Als iemand de uitverkiezing op losse schroeven zet, staat iemand zo haaks op de grondslag van dit forum dat je dan beter iemand buiten kunt zetten. Zoals Tiberius dat Tiberiaans uitdrukt: bevragen mag, beschoppen niet.
Bedankt voor het meedenken in dit topic. Ik realiseer heel goed dat ik behoor bij de beste stuurlui die aan de wal staan.
Jullie moderatorswerk is op vrijwillige basis en is ook niet zo eenvoudig.
Ook lees ik dat sommige forummers bang zijn dat ik mijn zin krijg als hardste schreeuwer. Ik was mij niet bewust dat ik in dit topic zo hard schreeuwde. Hendrikus noemde veelkleurigheid, die wil ik ook helemaal niet kwijt maar wel binnen de bandbreedte van de forumregels
Een discussie waar de evolutietheorie wordt verdedigd en ( nog gevaarlijker) gepresenteerd als in lijn met het christelijke geloof haak ik af. Deze theorie die God wegredeneerd als de Schepper en Formeerder van alles heeft zijn miljoenen verslagen. Toch geeft het RF ruimte aan deze geluiden.
Wij bevindelijk gereformeerden hadden een wijze van het omgaan met Gods Woord als gezaghebbend en onfeilbaar. Daar bogen wij voor ook in alle praktische en ethische dilemma's. Dat zijn wij aan het kwijtraken ook op dit forum en dat is een groot verlies.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.