Kleine ergernissen
Re: Kleine ergernissen
Migraine. Gisteren weer een groot deel van de dag platgelegen.
Beterschap!
Verstuurd vanaf mijn SM-X900 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-X900 met Tapatalk
Dat is ook niet fijn. Misschien ben ik er laconiek er onder omdat wij meerdere kinderen hebben die het hele jaar door virussen bij zich hebben. Mijn zwager en schoonzus zonder kinderen zeggen zelfs afspraken af als bij ons een virus is. Dat vind ik zelf overdreven.DDD schreef: ↑Vandaag, 14:52Ik begrijp dat enerzijds wel. Misschien moet ik wat steviger een plek eisen die veilig is. Maar de verantwoordelijkheid ligt niet alleen bij degene die ziek wordt, wat mij betreft.
In ieder geval: er zijn vrienden met een groot gezin waarbij ik bij een winters bezoek weet dat de kans dat ik een paar dagen op bed lig, minstens drie kwart is, als ik niet heel voorzichtig doe. Daar kan verder niemand iets aan doen en ik krijg er verder ook niets ergs van, maar het is gewoon niet altijd prettig om met koorts in bed te liggen terwijl je nog genoeg andere dingen te doen hebt.
Inmiddels wordt dat door het opbouwen van weerstand minder. Ik peins er trouwens niet over om een kind dat een paar weken verkouden is of keelpijn heeft ziek te melden op school. Dan maar besmettelijk.
Maar hoeveel dagen ziekte vind jij dan redelijk om als nevenschade te accepteren? Ik snap die familie wel. Het kost al snel vijf tot tien keer zoveel tijd als het hele bezoek. Ik vind dat ook onprettig, zeker als het slecht uitkomt.
Verjaardagen of kerst afzeggen omdat een kind wat bij zich kan hebben vind ik geneuzel. Ik vind het trouwens anders bij mensen met een zwakke weerstand of ouderen. Een paar jaar terug kreeg een vriendin chemo en toen vervolgens een kind gordelroos kreeg zijn wij daar niet naartoe gegaan.
Als je met mensen omgaat word je soms ziek. Nu heb ik het geluk dat ik zelden of nooit verkouden ben of griep krijg, maar mijn man heeft de eerste jaren elk virus opgepikt die de kinderen mee naar huis namen. Inmiddels is zijn weerstand ook opgebouwd en heeft hij het niet meer.
Als je met mensen omgaat word je soms ziek. Nu heb ik het geluk dat ik zelden of nooit verkouden ben of griep krijg, maar mijn man heeft de eerste jaren elk virus opgepikt die de kinderen mee naar huis namen. Inmiddels is zijn weerstand ook opgebouwd en heeft hij het niet meer.
Laatst gewijzigd door merel op 14 nov 2025, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Als volwassene hoor je niet van elke besmetting ziek te worden. Wij hebben bijna dagelijks (klein)kinderen over de vloer. In deze tijd van her jaar zijn er altijd een paar snotverkouden. Toch zijn mijn vrouw en ik het bijna nooit.DDD schreef: ↑Vandaag, 12:18Nou, ik had natuurlijk zelf ook ergens anders moeten gaan zitten toen ik er achter kwam. Maar goed. Dat ligt allemaal wat gevoelig in een kerk. En mensen hebben er geen idee van dat het vervelend is om een aantal dagen op bed te liggen van iets waar ze zelf geen last van hebben.parsifal schreef: ↑Vandaag, 11:44Vervelend.DDD schreef: ↑Vandaag, 11:18 Met een verkoudheid naar de kerk of naar een congres.
Ik ben al vier dagen ziek en half op bed vanwege een of twee verkoudheden, opgelopen omdat andere mensen gewoon vrolijk snotterend en hoestend op een bijeenkomst aanwezig zijn. Leuk om Refoforum goed bij te houden maar verder niet erg prettig.
Ik vertel mijn studenten bij epidemievakken altijd dat ze nooit "infectors" als schuldigen moeten zien. Wees zelf vooral voorzichtig als je vreest besmettelijk te zijn. Aan de andere kant zullen ouders van jonge kinderen rond deze tijd weinig in de kerk komen als verkoudheid je al thuis houdt.
Dat alles neemt niet weg, dat ik wel vind dat mensen ook een eigen verantwoordelijkheid dragen als ze anderen besmetten. Je kan zelf het goede voorbeeld geven door anderen te informeren als je ergens verkouden bent geweest (op een moment dat je het nog niet doorhad). Dan mag je hopen dat anderen wat voorzichtiger zijn.
Met luchtwegvirussen en hoesten, proesten en snotneuzen zijn ze ook altijd welkom. Bij buikgriep mogen ze een dagje wegblijven.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Het hoort niet is wel een heel ongelukkige uitspraak. Ongeveer als "een mens hoort twee benen te hebben". Het geldt voor de meeste mensen, maar mensen die een been missen zijn er ook.huisman schreef: ↑Vandaag, 16:55Als volwassene hoor je niet van elke besmetting ziek te worden. Wij hebben bijna dagelijks (klein)kinderen over de vloer. In deze tijd van her jaar zijn er altijd een paar snotverkouden. Toch zijn mijn vrouw en ik het bijna nooit.DDD schreef: ↑Vandaag, 12:18Nou, ik had natuurlijk zelf ook ergens anders moeten gaan zitten toen ik er achter kwam. Maar goed. Dat ligt allemaal wat gevoelig in een kerk. En mensen hebben er geen idee van dat het vervelend is om een aantal dagen op bed te liggen van iets waar ze zelf geen last van hebben.parsifal schreef: ↑Vandaag, 11:44Vervelend.DDD schreef: ↑Vandaag, 11:18 Met een verkoudheid naar de kerk of naar een congres.
Ik ben al vier dagen ziek en half op bed vanwege een of twee verkoudheden, opgelopen omdat andere mensen gewoon vrolijk snotterend en hoestend op een bijeenkomst aanwezig zijn. Leuk om Refoforum goed bij te houden maar verder niet erg prettig.
Ik vertel mijn studenten bij epidemievakken altijd dat ze nooit "infectors" als schuldigen moeten zien. Wees zelf vooral voorzichtig als je vreest besmettelijk te zijn. Aan de andere kant zullen ouders van jonge kinderen rond deze tijd weinig in de kerk komen als verkoudheid je al thuis houdt.
Dat alles neemt niet weg, dat ik wel vind dat mensen ook een eigen verantwoordelijkheid dragen als ze anderen besmetten. Je kan zelf het goede voorbeeld geven door anderen te informeren als je ergens verkouden bent geweest (op een moment dat je het nog niet doorhad). Dan mag je hopen dat anderen wat voorzichtiger zijn.
Met luchtwegvirussen en hoesten, proesten en snotneuzen zijn ze ook altijd welkom. Bij buikgriep mogen ze een dagje wegblijven.![]()
![]()
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
De een is ontvankelijk voor snotvirussen en een ander voor darmvirussen en sommige beiden.
Mijn broer heeft een keer bij ons opgepast en onze oudste (8mnd) was snotterig. Hij nieste mijn broer in het gezicht en deze is 3 weken met voorhoofdholte ontsteking uit de running geweest. Ik moest daar smakelijk om lachen.Hij inmiddels ook.
Mijn broer heeft een keer bij ons opgepast en onze oudste (8mnd) was snotterig. Hij nieste mijn broer in het gezicht en deze is 3 weken met voorhoofdholte ontsteking uit de running geweest. Ik moest daar smakelijk om lachen.Hij inmiddels ook.
-
OnlineMaanenschijn
Ik heb een auto-immuunziekte en neem/spuit daar stevige medicatie voor. Mijn immuunsysteem wordt daarmee behoorlijk onderdrukt. Maar ik mijd geen plaatsen met mensen of kinderen. Ook is het prima dat ze bij ons thuis komen. Het dagelijks leven is zo ingewikkeld aan het worden als we daar mee bezig moeten zijn. Voor je het weet zit je in een isolement of ga je steeds minder dingen doen. Gelukkig ben ik weinig ziek door virussen etc..
Vrij recent had ik een lezing over het belang dat kinderen en jeugd een goed weerstand opbouwen en in aanraking komen met groen, zand en grond, dieren etc. Het was trouwen een lezing over stedebouwkunde. De weerstand en darmmicrobiotica die je als kind opbouwt is cruciaal. Ik denk dat gezonde voeding en een gezond leven belangrijk is en het lichaam in staat moet stellen om een virusje aan te kunnen. Menselijkerwijs gesproken natuurlijk en uitzonderingen daargelaten.
Vrij recent had ik een lezing over het belang dat kinderen en jeugd een goed weerstand opbouwen en in aanraking komen met groen, zand en grond, dieren etc. Het was trouwen een lezing over stedebouwkunde. De weerstand en darmmicrobiotica die je als kind opbouwt is cruciaal. Ik denk dat gezonde voeding en een gezond leven belangrijk is en het lichaam in staat moet stellen om een virusje aan te kunnen. Menselijkerwijs gesproken natuurlijk en uitzonderingen daargelaten.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.