Kleine ergernissen

Pjotr92

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Pjotr92 »

Marietje1982 schreef: 29 okt 2025, 12:36 Het laten vallen van mijn fietssleutel in de kier tussen de liftdeuren en de vloer van de etage :cry .

Dit heb ik ook een keer gehad. Toen zijn ze in de liftschacht geklommen en hebben ze m eruit gehaald. Hopelijk kan dat hier ook?!
Marietje1982

Bericht door Marietje1982 »

Terri schreef: 29 okt 2025, 13:25
Marietje1982 schreef: 29 okt 2025, 12:36 Het laten vallen van mijn fietssleutel in de kier tussen de liftdeuren en de vloer van de etage :cry .
Wat vervelend zeg. Hopelijk heb je een reservesleutel...
Gelukkig wel maar die was vandaag op 218 km afstand …
Marietje1982

Bericht door Marietje1982 »

Pjotr92 schreef: 29 okt 2025, 18:20

Dit heb ik ook een keer gehad. Toen zijn ze in de liftschacht geklommen en hebben ze m eruit gehaald. Hopelijk kan dat hier ook?!
Ja dat zou idd kunnen alleen de kosten van die monteur zou ik dan zelf mogen betalen dus ik laat hem maar liggen 😉.
Pjotr92

Bericht door Pjotr92 »

Marietje1982 schreef: 29 okt 2025, 19:12
Pjotr92 schreef: 29 okt 2025, 18:20

Ja dat zou idd kunnen alleen de kosten van die monteur zou ik dan zelf mogen betalen dus ik laat hem maar liggen 😉.

Oh, hier was er toen geen monteur voor nodig. Gewoon iemand die in het bestuur van de VVE zit.
DDD

Bericht door DDD »

Met een verkoudheid naar de kerk of naar een congres.

Ik ben al vier dagen ziek en half op bed vanwege een of twee verkoudheden, opgelopen omdat andere mensen gewoon vrolijk snotterend en hoestend op een bijeenkomst aanwezig zijn. Leuk om Refoforum goed bij te houden maar verder niet erg prettig.
parsifal

Bericht door parsifal »

DDD schreef: Vandaag, 11:18 Met een verkoudheid naar de kerk of naar een congres.

Ik ben al vier dagen ziek en half op bed vanwege een of twee verkoudheden, opgelopen omdat andere mensen gewoon vrolijk snotterend en hoestend op een bijeenkomst aanwezig zijn. Leuk om Refoforum goed bij te houden maar verder niet erg prettig.
Vervelend.
Ik vertel mijn studenten bij epidemievakken altijd dat ze nooit "infectors" als schuldigen moeten zien. Wees zelf vooral voorzichtig als je vreest besmettelijk te zijn. Aan de andere kant zullen ouders van jonge kinderen rond deze tijd weinig in de kerk komen als verkoudheid je al thuis houdt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
pierre27

Bericht door pierre27 »

DDD schreef: Vandaag, 11:18 Met een verkoudheid naar de kerk of naar een congres.

Beterschap DDD!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
DDD

Bericht door DDD »

parsifal schreef: Vandaag, 11:44

Vervelend.
Ik vertel mijn studenten bij epidemievakken altijd dat ze nooit "infectors" als schuldigen moeten zien. Wees zelf vooral voorzichtig als je vreest besmettelijk te zijn. Aan de andere kant zullen ouders van jonge kinderen rond deze tijd weinig in de kerk komen als verkoudheid je al thuis houdt.
Nou, ik had natuurlijk zelf ook ergens anders moeten gaan zitten toen ik er achter kwam. Maar goed. Dat ligt allemaal wat gevoelig in een kerk. En mensen hebben er geen idee van dat het vervelend is om een aantal dagen op bed te liggen van iets waar ze zelf geen last van hebben.

Dat alles neemt niet weg, dat ik wel vind dat mensen ook een eigen verantwoordelijkheid dragen als ze anderen besmetten. Je kan zelf het goede voorbeeld geven door anderen te informeren als je ergens verkouden bent geweest (op een moment dat je het nog niet doorhad). Dan mag je hopen dat anderen wat voorzichtiger zijn.
merel

Bericht door merel »

Ik vind dat eerlijk gezegd een beetje doorslaan. Voor corona vond niemand dat he met een snotneus thuis moest werken.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

merel schreef: Vandaag, 12:32 Ik vind dat eerlijk gezegd een beetje doorslaan. Voor corona vond niemand dat he met een snotneus thuis moest werken.
Klopt. Ik heb regelmatig het gevoel dat het een makkelijk excuus is een dagje thuis te werken/afspraken af te zeggen.
refo

Bericht door refo »

Zeeuw schreef: Vandaag, 12:41
merel schreef: Vandaag, 12:32 Ik vind dat eerlijk gezegd een beetje doorslaan. Voor corona vond niemand dat he met een snotneus thuis moest werken.
Klopt. Ik heb regelmatig het gevoel dat het een makkelijk excuus is een dagje thuis te werken/afspraken af te zeggen.
En als je bedlegerig wordt omdat iemand naast je in de kerk verkouden was, is er vast wat anders aan de hand.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Beterschap DDD, hoop dat je voor volgende week vrijdag bent opgeknapt ;)
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.

Gib dich zufrieden und sei stille
Maanenschijn

Kleine ergernissen

Bericht door Maanenschijn »

Bertiel schreef:Beterschap DDD, hoop dat je voor volgende week vrijdag bent opgeknapt ;)
Ik kan eventueel de stoelen op corona-afstand zetten :)

Beterschap!
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
DDD

Bericht door DDD »

Ik begrijp dat enerzijds wel. Misschien moet ik wat steviger een plek eisen die veilig is. Maar de verantwoordelijkheid ligt niet alleen bij degene die ziek wordt, wat mij betreft.

In ieder geval: er zijn vrienden met een groot gezin waarbij ik bij een winters bezoek weet dat de kans dat ik een paar dagen op bed lig, minstens drie kwart is, als ik niet heel voorzichtig doe. Daar kan verder niemand iets aan doen en ik krijg er verder ook niets ergs van, maar het is gewoon niet altijd prettig om met koorts in bed te liggen terwijl je nog genoeg andere dingen te doen hebt.
DDD

Bericht door DDD »

Zeeuw schreef: Vandaag, 12:41
Ik heb juist heel sterk het gevoel dat veel mensen hun verantwoordelijkheid niet zo serieus nemen en anderen maar lukraak besmetten. Gelukkig is bij ons op kantoor het niet sociaal geaccepteerd om anderen aan te steken. Je kunt ook thuis (of op de eigen kantoorkamer) blijven.

En dank voor alle goede wensen maar ik voel me best weer prima;-)
Plaats reactie