Dat is wel een zwaktebod en - als iets niet uit te leggen valt - zou ik toch heel goed nadenken of het klopt. ;-)Posthoorn schreef: ↑21 okt 2025, 12:14Als jij dit niet snapt, ben ik bang dat ik het jou niet uit kan leggen.Wim Anker schreef: ↑21 okt 2025, 12:08Krijg ik hier nog antwoord op? Want dit lijkt gewoon een logische denkfout bij het lezen.Wim Anker schreef: ↑21 okt 2025, 11:42Dat zegt dr. van Vlastuin toch ook niet?Posthoorn schreef: ↑21 okt 2025, 11:24 https://www.rd.nl/artikel/1124746-dr-va ... rmulier-om
Even helemaal los van wel of geen kinderdoop, maar als dr. Van Vlastuin in dit artikel zegt "Omdat onze kinderen in het verbond zijn, is hun persoonlijke bekering nodig én mogelijk", ben ik het daar absoluut mee oneens. Want je hoeft niet ‘in het verbond’ te zijn om bekeerd te kunnen worden.
Maar het gaat om dit zinnetje: "Omdat onze kinderen in het verbond zijn, is hun persoonlijke bekering nodig én mogelijk". Daarop zeg jij: je hoeft niet ‘in het verbond’ te zijn om bekeerd te kunnen worden. En dat is een conclusie die er niet uit volgt. Vergelijk het met:
Omdat onze kinderen bij het water wonen is leren zwemmen nodig en mogelijk. Deze zin zegt toch helemaal niet dat het voor kinderen die niet bij het water wonen onmogelijk zou zijn om te leren zwemmen?