Hartenkreet!

refo

Re: Hartenkreet!

Bericht door refo »

Ja, vijf à tien mensen = flinke steun.
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Dit zo lezende denk ik dat het beste is om Refoforum gewoon te sluiten. Alle discussies zijn al een paar keer langsgeweest.
-rok vs broek
-uitverkiezing
-volwassendoop
-Moderne media
-etc...

Iedereen heeft inmiddels zijn zegje gedaan. Klaar en sluiten maar.
The Groom's still waiting at the altar
refo

Bericht door refo »

In de begintijd van dit forum heette het Om Sions Wil. Het modereren ging toen een beetje te hooi en te gras door de familie de Pater. Die bleken ook persoonlijke berichten te lezen, zo is me gebleken.
De gesprekken waren destijds boeiend. Iedereen had getekend voor de regels, dus dat was in orde. Je kon evenwel wel overal gewoon over praten zonder dat er meteen allerlei lieden aan de modereerklok gingen hangen. Het was heel leerzaam en ik ben er zeker tot betere inzichten gekomen inzake de gereformeerde leer. Er bleek (zoals ik al vermoedde) veel meer mogelijk om te geloven en toch bij het gereformeerde volksdeel te horen. Er was oog voor haar zwakke plekken, en toch hielden we van ze.
Forummers als Ndonselaar, Kridje, Lecram, Marnix, Pim, Adorote, Miscanthus/Rhode, Visje, Kaw, Unionist, gravo die mis ik wel op dat punt. En de malloten die van tijd tot tijd meededen.
huisman

Bericht door huisman »

Van Ewijk schreef:
huisman schreef: Al met al ben ik ook dankzij dit topic bevestigd in mijn besluit om bij 10.000 posts te stoppen. Nog een kleine 40 te gaan.
Ik bedoel dit serieus en niet spottend, dus dat even met klem benadrukt.
Maar waarom begint u dan niet , en eventueel met wat geestverwanten, zelf een website annex forum geheel naar eigen inzicht en bestuur?
Tegenwoordig niet zo moeilijk en binnen ieders mogelijkheid.
Nogmaals: ik benadruk dat ik dit bedoel zonder denigrerende bijklank.
Omdat ik denk dat het RF het forum was en zou moeten zijn voor de bevindelijk-gereformeerde kring. Ik heb dus geen enkele behoefte aan een afscheiding en zou daar ook nooit aan meewerken.
Ik post op het RF of ik post niet!!!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

huisman schreef:
Van Ewijk schreef:
huisman schreef: Al met al ben ik ook dankzij dit topic bevestigd in mijn besluit om bij 10.000 posts te stoppen. Nog een kleine 40 te gaan.
Maar waarom begint u dan niet , en eventueel met wat geestverwanten, zelf een website annex forum geheel naar eigen inzicht en bestuur?
Omdat ik denk dat het RF het forum was en zou moeten zijn voor de bevindelijk-gereformeerde kring. Ik heb dus geen enkele behoefte aan een afscheiding en zou daar ook nooit aan meewerken.
Ik post op het RF of ik post niet!!!
Welke discussie je graag niet zou zien, is wel duidelijk nu. De vraag is, welke discussie je op dit moment mist, en wat voor soort posters je in die discussies mist?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
BJD

Bericht door BJD »

Van Ewijk schreef:
Die mods kunnen vast de teller alvast op 10.000 zetten. Dan bent u er ook vanaf.. :huhu Maar nee, als je stoppen wilt dan stop je toch. Of voelt het wel erg lekker als iedereen gedurende die 40 postings vraagt om alsjeblieft te blijven omdat je bijdragen zo gewaardeerd worden.
DDD

Bericht door DDD »

Mensen van de eerste categorie van Huisman zie ik op dit forum niet. In de tweede categorie zal ik zelf wel vallen.

Huismans interpretatie van de forumregels is echter mijns inziens wel heel subjectief. Die brengt mee dat als mensen zich positief tot een bevindelijk gereformeerd kerkgenootschap en tot de bevindelijk gereformeerde leer verhouden, maar op een of meer van de genoemde concrete punten anders denken, zij toch moeten worden uitgesloten van deelname aan het forumgesprek. Dat betekent mijns inziens dat de maximale doelgroep 20.000 Nederlanders is.

Dat miskent verder dat er ook in de bevindelijke kring veranderingen zijn, zoals in de visie op Israel, inenten en verzekeren etc. De lijn is daarom mijns inziens niet alleen volstrekt willekeurig (dat zou nog tot daar aan toe zijn) maar ook niet volgens het criterium van een bevindelijk gereformeerde leer en leven.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

DDD schreef:Mensen van de eerste categorie van Huisman zie ik op dit forum niet. In de tweede categorie zal ik zelf wel vallen.

Huismans interpretatie van de forumregels is echter mijns inziens wel heel subjectief. Die brengt mee dat als mensen zich positief tot een bevindelijk gereformeerd kerkgenootschap en tot de bevindelijk gereformeerde leer verhouden, maar op een of meer van de genoemde concrete punten anders denken, zij toch moeten worden uitgesloten van deelname aan het forumgesprek. Dat betekent mijns inziens dat de maximale doelgroep 20.000 Nederlanders is.

Dat miskent verder dat er ook in de bevindelijke kring veranderingen zijn, zoals in de visie op Israel, inenten en verzekeren etc. De lijn is daarom mijns inziens niet alleen volstrekt willekeurig (dat zou nog tot daar aan toe zijn) maar ook niet volgens het criterium van een bevindelijk gereformeerde leer en leven.
Voel jij je aangesproken door de hartekreet van @huisman?
Want ik vermoed dat jouw taxatie juist is, als je stelt dat je in de tweede categorie valt met een deel van je opvattingen, zoals je die het afgelopen jaar hebt gepost. (O.a. m.b.t. schepping, homoseksualiteit en relaties, ambtsleer, e.d.)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Zonderling

Bericht door Zonderling »

Tiberius schreef:Op slot.

En hiermee sluiten we de discussie, omdat er getornd wordt aan Gods Woord.
Het zijn weliswaar subtiele torningen, zoals cultuurbepaald, anders lezen, meerdere opvattingen, etc, maar desondanks hier niet toegestaan.
Ik was nog eens aan het teruglezen (topic over homofilie) en vond bv. deze moderatoractie. Prima, maar de desbetreffende posters die toen al pagina's volgeschreven hadden TEGEN de afwijzing van homofiele relaties op grond van Schrift en belijdenis, bevinden zich nog steeds op het forum en schreeuwen hier nog van de daken dat ze zo gereformeerd zijn. Er is niets gedaan om hen van dit forum te weren...
Laatst gewijzigd door Zonderling op 06 okt 2015, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Zonderling schreef:

Het zijn weliswaar subtiele torningen, zoals cultuurbepaald, anders lezen, meerdere opvattingen, etc, maar desondanks hier niet toegestaan.
Ik was nog eens aan het teruglezen (topic over homofilie) en vond bv. deze moderatoractie. Prima, maar de desbetreffende posters die toen al pagina's volgeschreven hadden TEGEN de afwijzing van homofiele relaties op grond van Schrift en belijdenis, bevinden zich nog steeds op het forum en schreeuwen hier nog van de daken dat ze zo gereformeerd zijn. Er is niets tegen hen gedaan...
Weet jij dat? Is er geen waarschuwing van de mods gegeven?
Of wil je meteen een ban geven?
- Niet meer zo actief -
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Mannetje schreef:
Zonderling schreef:

Ik was nog eens aan het teruglezen (topic over homofilie) en vond bv. deze moderatoractie. Prima, maar de desbetreffende posters die toen al pagina's volgeschreven hadden TEGEN de afwijzing van homofiele relaties op grond van Schrift en belijdenis, bevinden zich nog steeds op het forum en schreeuwen hier nog van de daken dat ze zo gereformeerd zijn. Er is niets tegen hen gedaan...
Overigens behoorde ik toen ook tot degenen die een beetje 'aan de andere kant' hingen. Inderdaad worden we in onze gezindte meer en meer met homofilie geconfronteerd, wat je de dingen ook weleens van een andere kant doet bekijken, omdat je ook in de huid van die ander wilt kruipen. Maar dit terzijde.
Zonderling

Bericht door Zonderling »

Mannetje schreef:
Zonderling schreef:

Nou, er waren enkelen die openlijk zeiden dat de Schrift niet zo duidelijk is in de afwijzing van homofiele relaties, maar alleen over perverse relaties. Dat is toch wel een heel duidelijke drogreden. Anderen voeren aan dat de Schrift tijdgebonden spreekt. M.i. zou in zulke gevallen één waarschuwing voldoende kunnen zijn. Maar er zijn honderden postings aan strijd over gevoerd. Dus ik ga er inderdaad vanuit dat er niet adequaat gewaarschuwd is.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Ik heb zo het een en ander nagelezen in dit topic. Nu loop ik ook al even mee, ook als moderator, en van tijd tot tijd zie je een dergelijke discussie terugkomen.

Het is goed om bij de les gehouden te worden, en daartoe kan zo’n discussie nuttig zijn. Voor ons als moderators is het goed om de spiegel voorgehouden te krijgen.

Toch denk ik dat jullie ons ook niet moeten overvragen. Wij hebben geen kantoorpand waar we eens in de week bij elkaar zitten om de koers van Refoforum, en de handhaving van de koers, te bespreken. De momenten dat wij elkaar in real life spreken, zijn schaars. Dat betekent niet dat we niet overleggen, want elke melding (!) wordt serieus besproken, maar ik wil hiermee aangeven dat wij ook niet al te veel tijd hebben voor de helikopterview.

In theorie is het allemaal heel eenvoudig: de regels zijn vrij duidelijk, overtreders worden gewaarschuwd, herhaaldelijk gewaarschuwd en daarna heengezonden. Overtreders zien we niet altijd zelf, daarvoor is de meldknop. Laten we het ook niet ingewikkelder maken dan het is.
In de praktijk is het altijd makkelijker om je zorgen te uiten over ontwikkelingen in het algemeen, dan precies de vinger erop te leggen: kijk, hier en daar ga je duidelijk over de schreef, en dus exit. Dat het niet altijd zo concreet te maken is, blijkt ook het aantal meldingen.

Laat niemand hier suggereren dat er “ter linkerzijde” niemand wordt geband, want dat is gewoon niet waar. En laat ook niemand zeggen dat we dergelijke maatregelen gemakkelijk nemen, want dat is ook niet waar (uitzonderingen daargelaten, als het gaat over mensen die na één dag al door de mand vallen).

De oproep die bij de hier aangehaalde koerswijziging is gedaan, is nog steeds van kracht: start zelf goede inhoudelijke discussies op, en vervolgens: een beter forum, begin bij jezelf.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

refo schreef:In de begintijd van dit forum heette het Om Sions Wil. Het modereren ging toen een beetje te hooi en te gras door de familie de Pater. Die bleken ook persoonlijke berichten te lezen, zo is me gebleken.
De gesprekken waren destijds boeiend. Iedereen had getekend voor de regels, dus dat was in orde. Je kon evenwel wel overal gewoon over praten zonder dat er meteen allerlei lieden aan de modereerklok gingen hangen. Het was heel leerzaam en ik ben er zeker tot betere inzichten gekomen inzake de gereformeerde leer. Er bleek (zoals ik al vermoedde) veel meer mogelijk om te geloven en toch bij het gereformeerde volksdeel te horen. Er was oog voor haar zwakke plekken, en toch hielden we van ze.
Forummers als Ndonselaar, Kridje, Lecram, Marnix, Pim, Adorote, Miscanthus/Rhode, Visje, Kaw, Unionist, gravo die mis ik wel op dat punt. En de malloten die van tijd tot tijd meededen.
Veelkleurig was het toen ook al. Dat er nu opeens moord en brand wordt geroepen vanwege diezelfde veelkleurigheid, verbaast me.
En nu maar hopen dat het marktmechanisme van tegenwoordig niet op het forum van toepassing zal blijken te zijn, namelijk dat degenen die het hardst roepen hun zin krijgen. De hardheid waarmee nu stelling wordt genomen, steek schril af bij de mildheid van de OSW-tijd. OK, toen knetterde het ook wel eens even, maar ach, dat ging vanzelf weer over.
~~Soli Deo Gloria~~
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Kort gezegd: je kunt beter met argumenten komen dan meteen te gaan zwaaien met de forumregels.
Gesloten