Presidentsverkiezingen USA 2024

gallio

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door gallio »

KDD schreef: 17 feb 2025, 17:08
Het niet zo simpel als jullie hier beweren. Het nadeel van diversiteitsbeleid uit het oogpunt van een zwarte dominee die veel goed werk doet in Chicago:
Rev. Corey B. Brooks schreef:
In zijn tweede inauguratietoespraak beloofde president Trump dat zijn regering “een maatschappij zou smeden die kleurblind en op verdienste gebaseerd is.” Die woorden waren bitterzoet. Enerzijds leef ik er elke dag naar terwijl ik mijn gemeenschap dien. Anderzijds kan ik me alleen maar afvragen waar onze gemeenschap vandaag de dag zou zijn als we die woorden sinds de jaren 60 hadden gevolgd.

(...)

Ik wil maar één ding van meneer Trump: dat hij naar mijn buurt komt en de mensen vertelt: "Jullie zijn op jezelf aangewezen." Hij zou Frederick Douglass echoën, die na de slavernij zei: "Ik heb vanaf het begin maar één antwoord gehad. Doe niets met ons! Wat jij met ons doet, heeft al voor onheil gezorgd."

Er zijn mensen die dit een schande zouden noemen en meneer Trump van racisme zouden beschuldigen. Laat ze maar. Ze willen mensen in armoede vangen. Ze geven de voorkeur aan een permanente onderklasse. Daarom vraag ik de president om mijn volk uit te dagen om iets van zichzelf te maken: zinken of zwemmen.

(...)

Meneer Trump vroeg ooit aan zwarte Amerikanen om hem te steunen. “Wat hebben jullie te verliezen?” zei hij. Het antwoord was: niets. We hebben alles al verloren. Nu hij weer president is, hebben we alles te winnen. Samen met alle Amerikanen zullen we deel uitmaken van het nieuwe gouden tijdperk.

https://www.wsj.com/opinion/trumps-colo ... _permalink
Dit klinkt goed. Maar daarmee zijn we er niet. Bijvoorbeeld, de kloof tussen blanke Amerikanen die het kunnen veroorloven om een college graad te halen en hun zwarte medeburgers wordt de laatste jaren alleen maar groter. Om nu te doen alsof dat alleen een gebrek aan inzet zou zijn, is een foute beoordeling. En om dan de restanten van affirmative action ook nog even te elimineren maakt dat verschil alleen maar groter. Het verschil tussen rijk en arm in de VS is toch al levensgroot.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

gallio schreef: 17 feb 2025, 18:15de kloof tussen blanke Amerikanen die het kunnen veroorloven om een college graad te halen en hun zwarte medeburgers wordt de laatste jaren alleen maar groter.
Suggereer je hier dat de scheiding tussen rijk en arm ca. gelijk loopt als de scheiding tussen zwart en blank?

De werkelijkheid is volgens mij wat gelaagder.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
gallio

Bericht door gallio »

J.C. Philpot schreef: 17 feb 2025, 18:55
gallio schreef: 17 feb 2025, 18:15de kloof tussen blanke Amerikanen die het kunnen veroorloven om een college graad te halen en hun zwarte medeburgers wordt de laatste jaren alleen maar groter.
Suggereer je hier dat de scheiding tussen rijk en arm ca. gelijk loopt als de scheiding tussen zwart en blank?

Nee, ik zeg niet dat die grens gelijk loopt. Wel dat er duidelijk verband ligt tussen die factoren.
KDD

Bericht door KDD »

gallio schreef: 17 feb 2025, 19:00
J.C. Philpot schreef: 17 feb 2025, 18:55

Nee, ik zeg niet dat die grens gelijk loopt. Wel dat er duidelijk verband ligt tussen die factoren.
Eens.
DDD

Bericht door DDD »

Niet te geloven dat een vice-president zulk slecht geacteerd nepnieuws herplaatst.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef: 17 feb 2025, 22:01 Niet te geloven dat een vice-president zulk slecht geacteerd nepnieuws herplaatst.
Is dit zo nep?

https://x.com/demo_demo_nl/status/18914 ... qWBQA&s=19
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

https://x.com/RadioGenoa/status/1891536407383998885

Niks.aan de hand hoor. Gewoon doorlopen.
DDD

Bericht door DDD »

Wim Anker schreef: 17 feb 2025, 22:20
DDD schreef: 17 feb 2025, 22:01 Niet te geloven dat een vice-president zulk slecht geacteerd nepnieuws herplaatst.
Is dit zo nep?

Ja toch? Dat lijkt me onmiddellijk duidelijk. Het ziet eruit als een persiflage.
huisman

Bericht door huisman »

Allemaal prima om Vance en Trump weg te zetten als gekkies (m.i. zijn ze dat voor een deel ook). Toch reageert Europa erop met vandaag een spoedoverleg in Parijs. Waar consensus is dat er fors meer besteed wordt aan defensie. De Europese begrotingsregels gaan daarvoor zelfs opzij. Even raden waar een heel groot deel van die euros besteed zullen worden………inderdaad in de VS. Europa kan prima windmolens leveren maar serieus oorlogstuig moet toch echt uit de VS komen. Trump is een handelaar en ik ben er van overtuigd dat hij dit effect heeft voorzien.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

Dat ontken ik nergens. Ik denk dat Trump mogelijk best uiteindelijk iets goeds voor elkaar kan krijgen op zijn manier.

Maar dat neemt niet weg, dat Vance een hoop onzin heeft verteld.

Maar wat mij betreft, liever investeren in Duitse en Franse wapens dan in Amerika. Dat is toch een wat onbetrouwbaar geheel.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef: 17 feb 2025, 22:36
Wim Anker schreef: 17 feb 2025, 22:20
Is dit zo nep?

Ja toch? Dat lijkt me onmiddellijk duidelijk. Het ziet eruit als een persiflage.
Even verder nadenken @DDD. Check ook het account. Wie doet hier wat en waarom? Met welk doel? En is het feitelijk waar wat wordt gesteld? (Al dan niet uitvergroot?).

Dit is het account wat dit verspreid. Dit is geen "rechts" trol account.
https://x.com/60Minutes/status/18912841 ... F8rXA&s=19

En die video uit Engeland? Wat vind je daarvan?
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 18 feb 2025, 08:06, 2 keer totaal gewijzigd.
MGG

Bericht door MGG »

DDD schreef: 18 feb 2025, 00:31 Dat ontken ik nergens. Ik denk dat Trump mogelijk best uiteindelijk iets goeds voor elkaar kan krijgen op zijn manier.

Maar wat mij betreft, liever investeren in Duitse en Franse wapens dan in Amerika. Dat is toch een wat onbetrouwbaar geheel.
Als radicaal rechts in Duitsland en Frankrijk blijft groeien, dan lopen we hetzelfde risico.
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef: 18 feb 2025, 00:31 Dat ontken ik nergens. Ik denk dat Trump mogelijk best uiteindelijk iets goeds voor elkaar kan krijgen op zijn manier.

Klopt Europese wapensystemen, zeker de grotere zijn een onbetrouwbaar geheel. Er zijn echt geen gelijkwaardige Europese alternatieven voor bv Patriot luchtafweer en de F35.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
ZWP

Bericht door ZWP »

elbert schreef: 15 feb 2025, 19:16
Wim Anker schreef: 15 feb 2025, 18:16 Kijk hier desinformatie (een soort verdraaiing die @elbert ook hier deed, en @DDD graag in alle kranten zag (zonder ook maar na te gaan of het klopte, het past immers prima in zijn straatje):
Vance uitte zorgen over dreigende censuur in Europa. Het NOS-journaal maakt ervan (na 4.05 min.): "Hij is ertegen dat landen desinformatie aanpakken"
Dit is NOS-desinformatie. Vance is ertegen dat wordt gecensureerd onder het MOM van desinformatie
Gelukkig bestaat X waar mensen elkaar kunnen attenderen op desinformatie

ps. De aanslag onlangs in Duitsland werd door de NOS overigens een "aanrijding" genoemd.
Desinformatie (van bijv. de NOS) bestrijd je niet met nog meer desinformatie (van Vance).
Die bestrijd je met de waarheid. Als Vance nou gewoon zich bij de feiten had gehouden en op basis daarvan zijn mening had verkondigd, dan had ik er waarschijnlijk nog achter gestaan ook, want ik ben net als de meesten hier op refoforum christelijk en conservatief, zoals Vance zich ook profileert.
Maar bij leugens haak ik gewoon af.
Ik las op LinkedIn nog een post over de speech van Vance:
Remember Vance lecturing European leaders on liberty and democracy?

Here are some facts:

- On Freedom House index of political & civil liberty, the USA score lower than virtually all European countries
- On the World Press Freedom index, the USA rank 55, again under most European countries https://rsf.org/en/index The current administration is working hard to tank this even more
- On Transparancy International's index of corruption, the USA rank 28, more or less equal with most Southern and Eastern European countries and below Northern/Western European countries
- on The Economist's Democracy Index virtually all Northern and Western European countries do better than the USA

Basically, what we saw there was the vice-president of a failing democracy, going downhill as we speak, lecturing the most democratic and free countries in the world on liberty and democracy.

The general idea seems to be: if we can't become like them, let's try to make them like us.
Erg triest dat dit soort figuren aan de macht zijn gekomen en er veel aan zullen doen om dat te blijven.

Het is bijvoorbeeld de vraag wat Trump cs zal doen als hij wordt terugegefloten door een rechter. En wellicht zelfs door het Hooggerechtshof. Zal hij inbinden of doorzetten? En daarmee de rechterlijke macht buitenspel zetten?

Komen er vervolgens protesten? Stakingen wellicht?

En hoe reageert Trump cs daar op? Is het aanleiding om politiemacht in te zetten tegen die protesten?

Wat een waanzinnige gevolgen kan dit alles hebben en bizar dat we hier serieus over nadenken als reële opties….
Plaats reactie